• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VON_GILOTINErecenze a kritiky aktualnich (i neaktualnich) filmu
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    KOC256: Zdá se to jenom mně, že je ta recenze z valné části obšlehnutá z Filovy recenze na Aktualne.cz?

    Recenze: Piráti z Karibiku na vlnách nastavované kaše - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/recenze/clanek.phtml?id=700559
    KOC256
    KOC256 --- ---
    http://avmania.e15.cz/pirati-z-karibiku-na-vlnach-podivna

    jsem ani netusil jak moc alchimie se da ve filmu najit... :)
    PIZI
    PIZI --- ---
    VON_GILOTINE: V Ostravě, resp. v pražském ústředí ČT jsou zkrátka opět mimo. Místo toho, aby konečně natočili něco smysluplnějšího, jako třeba dlouho chystaný seriál o Lídě Baarové nebo o Mašínech, raději dotáčejí Elixír života - komediální seriál s Jiřím Krampolem z domova důchodců. Smějte se, hnijte odspod, vše je povoleno.

    Mi o seriálu nic neřeklo.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    PIZI: to je jen trik na nepozorne ctenare a standardni postup hodnoceni dila v kontextu jeho vzniku. takto to neuhrajes
    PIZI
    PIZI --- ---
    DYLER: Jo to smichana recenze serialu s recenzi televizniho studia.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    DYLER:
    souhlas a netočí takové sračky náhodou protože náš národ je vesměs sračkoidní?
    DYLER
    DYLER --- ---
    Lešti hovno tak, aby se třpytilo jako zlato. Stejně to pořád bude hovno.

    4teens, 2011

    ČT opět kraluje. Dramaturgům musely očividně dojít nápady, protože po šíleném Poste restante (Kolik jsem jen viděl těch filmů o filmu, kde ukazovali bídné triky tvořící se roky na nejmodernějších strojích a pak z toho vylezly klasické prolínačky ze 70. let?!) či vykradačském Znamení koně (Dobrá voda denně doma) přichází, a teď se podržte, Beverly Hils po česku (To stojí v tiskové zprávě, nekecám.). Natočila to ostravská tvůrčí skupina, a aniž bych chtěl nějak hanit tenhle region, na nějž jsem co se divadelních záležitostí slyšel pět samou chválu, točit prostě neumí.

    Seriál 4teens nám představuje pár mladých študáků gymplu ve věku okolo puberty, kteří mají zažívat někdy lehčí, někdy těžší příkoří osudu. A aby se ty scénáře hezky psali, autoři si jednotlivé postavy prvoplánově zaškatulkovali. Takže tu máme třídní bárbínu, šprta, dva 'ostré' hochy, budoucí novinářku nebo skejtařku.

    Právě o ní byl první díl (Naprosto banální příběh o tom, jak moc chce jezdit, ale okolí, rozuměj máma, je proti. Jako pravověrná skejtařka se na prkně navíc sveze asi tak ve třech záběrech a div si nerozbije hubu.), který se na obrazovce objevil rovnou dvakrát. Poprvé měl premiéru minulý pátek, jenže to byl hokej, takže se na něj zřejmě koukalo tristní procento lidí. Pro ČT tudíž vynaložené prostředky přišly vniveč, takže proč obecenstvo ještě jednou nepomučit a celou anabázi o holce a její fošně nezopakovat dnes místo další ostravské lůzy v podobě Petra Šišky (Ostatně, uznejte sami - který imbecil by svou hudební skupinu pojmenoval 'Legendy se vrací'? Slyšel někdo někdy z vás o Petru Šiškovi? Ne? No vidíte.)

    Problémů má 4teens hned několik, zajímavých nápadů minimum. Potěší snad jen pokus zakomponovat do centra dění komix, s nímž se pracuje i v prostřizích, i když je to lehká vykrádačka Školy, základ života.

    Děti se i celkem snaží, není to takový trapas jako ve Škole na výsluní. Horší je, že ze sebe soukají moudra, která by v jejich věku pronášel asi málokdo. Hned na začátku mě robourala věta o Aristotelovi, další frky na sebe nenechaly dlouho čekat. Scénáristé se chtějí zavděčit generaci, takže slova jako hustý, trip, cool apod. jsou tu na denním pořádku. Horší je, v jakém kontextu je herci pronášejí. Celé to pak působí strašně křečovitě a strojeně.

    S tím souvisí i další vada - co pět minut komentuje jedna z hlavních postav (šprt s příznačnou přezdívkou Einstein) okolní dění, ale i vlastní myšlenky. V jednu chvíli se dokonce pod taktovkou píšících autorů sám pokusí celý seriál shodit klasickou frází "To se může stát jen v bllbém televizním seriálu."

    Asi chudák netušil, jak moc blízko je od pravdy. Ten seriál je totiž skutečně blbý. A hlavně nepotřebný. Kdo se na to bude koukat? Které díte dnes potřebuje vysvětlovat, že počítač je od toho, že se na něm hrají MMORPG nebo akční řežby po síti? Který špunt dnes neví, co je to chatovat? Sakra, copak jsme v Televizním klubu mladých? Já měl za to, že tohle je rok 2011.

    V Ostravě, resp. v pražském ústředí ČT jsou zkrátka opět mimo. Místo toho, aby konečně natočili něco smysluplnějšího, jako třeba dlouho chystaný seriál o Lídě Baarové nebo o Mašínech, raději dotáčejí Elixír života - komediální seriál s Jiřím Krampolem z domova důchodců. Smějte se, hnijte odspod, vše je povoleno.
    ZUZIPA
    ZUZIPA --- ---
    Tak jo sice to neumim moc psát, ale snad nebudu úplně mimo;)

    Banksy: Exit Through the Giftshop
    dokument
    Banksy: Exit Through the Giftshop / Exit Through the Gift Shop (2010) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/272894-banksy-exit-through-the-giftshop/

    Na tento dokument jsem šla s velkým očekáváním. Banksyho dílka mám velmi ráda a těšila jsem se na nějaký náhled na jeho tvorbu jako na celek. Že uvidím něco, co jsem ještě po těch internetech neviděla, nahlédnu pod pokličku a dostanu i nějakou ideu či vysvětlení jak ho napadlo zrovna to či ono... Jaká chyba (jako vždy, když jdu na film s nějakým očekáváním - že já se už nepoučím).

    Filmem provází postava Thierryho Guetta, což je takový blázen, který byl "při tom". Hlídal a filmoval když ostatní tvořili. Dobré byly momenty "z akcí", kdy bylo možné vidět, jak dílka vznikají. Ale postupem filmu ubývalo osobností street artu a přibývalo Thierryho, který mě vůbec nezajímal (zvláště pak jeho soukromý život). Zhruba ve třetině vpadl do filmu Banksy. Zdržel se všeho všudy 30 minut a pak nastoupil opět Thierry Guetta aka Mistr Brainwash (a ten mě nezajímal už tuplem, protože mi jeho práce nic neřekla krom toho, že zkopíroval koho se dalo).
    Chtěla jsem vidět nějaké podhoubí těch hezkých prací a místo toho mi vymejval mozek Mr. Brainwash.
    Nevím do jaké míry je dokument mystifikační, ale pro mě byl při sledování obrovským zklamáním a v určitých fázích jsem se i dost nudila. Ale pravdou je že jsem dokument viděla před 3-mi dny a pořád ve mě je nějaký pocit. Spíš pár otázek, které pokládám sama sobě.

    Závěrem: Není to klasický dokument typu roku xxx udělal tohle a z toho vznikla myšlenka udělat tohle. Ale možná je to dobře. Každopádně mě donutil přemýšlet ještě 3 dny po shlédnutí a to dokáží jen ty nejlepší filmy. Takže jsem poprvé postavena před zajímavý problém: dokument byl pro mě zklamáním, ale asi je skvělý. Jen prostě není o Banksym a jeho dílech, ale nějakou myšlenku z něj cítím a myslím, že předat myšlenku je mnohem těžší než zmapovat něčí dílo. Co s tím? No asi se na něj koukněte taky...
    TUAX
    TUAX --- ---
    KOC256: No tohle myslím poskytují jiné filmová témata zde na nyxu :) A taková věc mi přijde spíše blogerská, nebo twiterovska aktivita.

    Ale k tomu by se mohl vyjádřit autor tohoto tématu.

    Tak jako tak, aktivita je téměř nulová, tak to nemá moc smysl v jakémkoliv formátu.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TUAX:
    ale stejně si tam nic nečtou a ptají se mě, jestli nevím o nějakém filmu

    presne to jsem cekal tady :)

    JMENO FILMU - ZANR - nejake hodnoceni ve dvou vetach...

    treba beckovy film ale za podivani OK.
    nebo
    pokud mate radi americke happyendy tak je to fil pro vas...
    TUAX
    TUAX --- ---
    KOC256: Tak ja jsem funkční taky na CSFD, si tam můžeš zkusit zobrazit můj profil. Stejný nick jako zde :) Tady to beru jen jako něco navíc, mám dost přátel, kteří na čsfd chodí, ale stejně si tam nic nečtou a ptají se mě, jestli nevím o nějakém filmu (libovolný žánr, každý z nich je obvykle zaměřený na něco jiného).

    Jinak na recenze je dobrá stránka moviezone, kterou provozuje par top uživatelů z čsfd.

    Já jsem na čsfd pečený vařený, ale jsem niemand :-D
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TUAX:
    IMHO ja uz pouzivam CSFD co se tyce recenzi... tady jsem necekal nejake clanky ale proste vypichnuti neceho aktualniho ze soucasneho repertoaru kin abych nemusel kazdy den sledovat co klde pribylo a co se kde hraje ;-)
    TUAX
    TUAX --- ---
    Hm, hodilo by se, aby sem psalo více lidí, aby to mělo nějaký smysl. Přece jen mé povídačky nejsou nic extra a názory různých lidí se liší, tak by to bylo lepší i pro srovnání a větší záběr filmů. Je fakt že v posledním roce vídám v průměru víc jak jeden film denně, ale zase to zde nebudu zahlcovat jen svými vhledy do filmů, to bych mohl k tomu mít rovnou blog a nespamovat zde na nyxu...

    Tak doufám, že se přidají další uživatelé a klidně s jinými filmy a naprosto jiným stylem. Čekal jsem, že by zde mohla být i diskuze.
    TUAX
    TUAX --- ---
    Fair Game (2010)



    Režiséra Douga Limana mám zařazeného jako tvůrce zábavných akčních filmů (např.Pan a Paní Smithovi, nebo Agent bez minulosti), tentokrát se vydal jinou cestou a natočil film, bez akčních scén, film který by měl být thrillerem a nebo dramatem, ale selhává v obou směrech. Ne že by to bylo natočeno vyloženě zle, kamera, střih, dialogy vše působí hodně precizně. Ale i přes to, je to takové jakoby poloviční, poloprázdné. Ve filmu jsou chvíle kdy se divák prostě nechytá, postavy si melou propracované dialogy, které ale běžného diváka brzy unaví a přestává je vnímat, protože jim není schopen zcela porozumět. Je to tak trochu exhibice na úkor diváků.

    Film by se dal rozdělit na dvě zcela odlišné části. V první polovině si většina z nás protrpí nezáživně pojaté zákulisí konfliktu USA s Irákem a údajném programu na výrobu jaderných zbraní. Osobně jsem toto téma v té době před lety docela vnímal a pamatuju si tehdejší fiasko USA, takže jsem se měl aspoň čeho chytat a sem tam si něco pospojovat. Pochybuju, ale že tyto vědomosti bude mít válná většina diváků a tak budou volně manipulovatelním děním na plátně. Pro mě je tento film silně nevěrohodný i když vychází z opravdových událostí a trochu mi vadí jak tento film působí, protože je to takové nenápadné vymývaní mozků.

    Když se dostaneme skrz první polovinu a nahlédneme trochu do pozadí příběhu, tak se dostaneme k druhé části filmu, která by měla být dramatem manželského soužití, veřejného zesměšňování, vyhrožování. Spousta momentů, na kterých by se daly budovat emoce, vytvářet napětí, nenchat diváka v klidu. Jenže je to opět pojato velmi mírně až uspávavě. Vznikající konflikt v manželství musí divák spíše odezírat, než že by mu to bylo přímo sděleno. Ono i přes vážnost situace, se ve filmu vlastně nic neděje. Film se snaží působit chytře, jenže na mě působí značně děravě.

    Hlavní herecké duo Naomi Wats a Sean Penn vypadají příliš strojeně, nepůsobí uvěřitelně, nevypadá to, že by si své roli užívali, vypadají jakoby trpěli jako pod bičem předepsaného scénáře. Své si odvedou, ale nijak neoslní. Tedy krom bohaté slovní zásoby, které si v tomto filmu užijete dosyta. Film nehledá cestu jak se dostat divákovi pod kůži, jak si získat diváka, film je hodně sebestředný a vypadá že se snaží oslnit všechny svou pseudokrásou, odborností...

    Pro mě se tak tento film stává zatím nejhorším snímkem, který Doug Liman natočil. Je to na jedno shlédnutí a víckrát už to člověka znovu nepřitáhne a s ohledem na obsah filmu, nemá ani co utkvět v paměti, co by si člověk řekl: "Jo, tady tohle stálo za to".
    TUAX
    TUAX --- ---
    Zdrojový kód (2011)


    U tohoto filmu jsem první shlédl trailer a nijak zvlášť mě to neuchvátilo, přišlo mi to tuctové, takové zase trochu jiné zpracování vracení se v čase. Leč film je trochu o něčem jiném a vůbec ne o cestování v čase. Hlavně je netradičně pojatý, takže si mě rychle získal. Ve zkratce to co je zřejmé z oficiálního textu distributora filmu. Je to o muži, který je nějakým způsobem vysílán do vlaku. A to přesně osm minut před tím, než ten vlak vybuchne - díky bombovému útoku. Jeho cílem má být odhalení bomby i atentátníka. Jenže nic není takové jak to vypadá.

    Jako první plus je pro mě to, že si tvůrci odpustili klasické první několikaminutové až půlhodinové seznamování s hlavními postavami, navazování citových pout a vazeb, seznamování s tím o co půjde. V tomto filmu tohle zcela chybí a film od počátku hodí diváka do víru děje a dělejte si co chcete. Film začne a vy musíte přemýšlet, rozkoukávat se a se stejně zmateným hlavním hrdinou filmu postupně přicházíte co na to co se to vlastně děje. Tohle mě velice zaujalo, tohle ve filmech a zvláště amerických moc k vidění není. Je velmi zajímavé prožívat určité zmatení, které koresponduje se zmatením hlavní postavy filmu. Nevím zda to takhle funguje i na jiné lidi, ale na mě to takhle fungovalo a byl to prima zážitek.

    Jak se bude děj posouvat a přitom jakoby se neustále opakovat, tak vždy hrozí že to začne nudit. Jenže zde je to zvládnuté velice dobře a pokaždé je to trochu jiné a pokaždé se dostanete ve vědomostech a odhalování o něco dál, stejně jako hlavní postava ve filmu.

    Ale abych jen neupozorňoval na to co se mi líbilo, tak jsou zde scény, které film shazují. Nejen kvůli jejich nesmyslnosti, jakožto i kvůli jejich trochu horšímu zpracováni ohledně triků a nebo odbitého nápadu s dodávkou ajejím obsahem. I když něco z toho bude jistě účel a má to sloužit jako humorný nadhled, leč občas absurdních rozměrů.

    Hlavní hrdina má vždy svých osm minut, na konci kterých by měl být odpojen, protože člověk,skrze kterého přenos probíhá, déle nežil. V tom vzniká několik zvláštních věcí a trochu mínus, protože je zde najednou účelové a v jednom případě zcela nesmyslné úmrtí,které ve filmu funguje jako předěl posun o kus dál. Tohle asi ne každý divák zkousne, tohle je moment, který ubírá filmu na plynulosti, tohle je takové křečovité, aby tvůrci dosáhli kýženého výsledku. I když závěr je spíše takový, který známe a moc nepotěší. Tedy zakončení filmu pro mě bylo spíše zklamáním.

    Jake Gyllenhaall zahral roli skvěle a pro mě naprosto uvěřitelně a lépe než ve většině ostatních filmů, ve kterých jsem ho dosud měl možnost vidět. Vera Farmiga se snaží, ale se svou rolí nemá moc prostoru. Michelle Monaghan mě dostala svou rolí, která je svým způsobem dokonalá, na první pohled snadná a přitom si myslím, že to nebylo nic jednoduchého zahrát takovou postavu. Herecké výkony celkově zaujmou.

    Hudební podkreslení by si to zasloužilo výraznější, takové které by více vystihovalo napětí dramatičnost příběhu. A celkově spád filmu, není tak svižný, aby z toho byl opravdový trhák, ale i tak jsem se bavil po celou dobu. Záměrně jsem zde neprozradil detaily, ani překvapení, která film přináší. Ty ať si prožije každý divák sám za sebe, i tak bude kdekdo tvridt, že to vše stejně čekal :)

    Film, není úplná bomba, ale na poli sci-fi určitě patří k tomu lepšímu co nám v jinech v posledních letech promítají. A pokud film působí i na jiné, tak jako působil na mě, není divu, že sbírá všudemožně poměrně vysoká hodnocení. Pokud se na něj tedy chystáte, třeba na základě toho mého příspěvku, užijte si to.
    TUAX
    TUAX --- ---
    Útěk ze Sibiře 2010



    Na tento film jsem se opravdu těšil ať už kvůli příběhu, tak kvůli hereckému obsazení. Jenže ve výsledku jsem z toho rozpačitý a spíše zklamaný. Už v polovině filmu jsem si nadával, že jsem na tohle šel do kina. Film, který popisuje velké drama, ale přitom nepůsobí vůbec dramaticky.

    Úplně nejhorší věc udělali tvůrci tím, že na začátku popsali zběžně události, podle kterých je tento film natočen. Tím to úplně zabili. Protože prozradili kolik jich dorazilo do cíle, takže od útěku už divák jen čeká jak budou umírat a nebo opouštět skupinu uprchlíků. Bohužel tím šlo vniveč veškeré napětí a možnost překvapení.

    Každopádně ruský gulag, byl vyobrazen příliš povrchně, jako celý film. Sice se tvůrci snažili o co nejlepší obrazy a to po celou délku filmu a je to chvílemi přírodopisná sonda do Asijské krajiny, jenže jaksi zapoměli na atmosféru, na scénář, aby měli herci vůbec co hrát. Když už se plánuje útěk z trestaneckého tábora, tak je o tom jen zmínka a když se útěk provede, tak je to necháno na divákovi, aby si domyslel jak to mohlo být. A děj je rovnou přesunut už na nekonečnou pouť. Je to odbité a to nejne v tomto místě.

    Obtíže, kterými si postavy během své cesty musely projít, jsou z válné části hlavně na fantazii diváka. Moc toho ve filmu vidět není, jen neustále záběry na jdoucí postavy, teméř donekonečna. Přičemž zrovna toto je věc, kterou divák bere jako samozřejmost, jinak by ani nešlo ujít 4000 mil, jenže aby se divákovi dostalo něco zajímavějšího z jejich cesty a nejen neustále záběry jak šlou různými přírodními prostředími ať už zasněženou sibiřskou tajgou, kamenitými pláněmi mongolska, písečnou pouští Gobi a ve finále Himalájemi. Z celé té cesty nejlépe vyznívá vyobrazení jejich útrap v poušti Gobi, za což lze i udělit mírnou pochvalu. Jenomže cesta před tím za moc nestojí a cesta po té alias průchod Himalájemi? To co leckterému diváku hrabe v mysli jak mohli zvládnout jen tak přejít toto obrovské pohoří je opět na fantazii diváka a tentokrát, zde ani není moc záběrů na Himaláje, opět odbité.

    Naopak je nutno vyzdvihnout postavu Valka, kterou ztvarnil Colin Farell. Naprosto úžasný, plně důvěryhodný výkon ztvárňující ruského vraha, zabijáka, který sice nepobral moc inteligence, ale i tak velké charisma a schopnost přežití. Prakticky každá scéna s Colinem Farellem stojí za to, najednou to ožije, je na co se dívat. Předvádí skvělé herecké vystoupení. Ostatní postavy za celý film nevystoupí z jeho stínu. Přesto ani on nedostal dost prostoru, aby jeho postava ještě více vynikla, nakonec nebyl to film o něm.

    Hodně jsem se těšil na Saoirse Ronan, jenže postava, kterou ztvárnila byla nevýrazná, jako většina ostatních. Navíc v momentě kdy se ke skupině připojí je jasné, že ona určitě nedojde, protože na začátku filmu bylo řečeno, že do cíle došli tři muži a tak nastává čekání kdy a jak ukončí svou pouť ve filmu. Opět je to ztvárněno nevýrazně do ztracena a přestože z toho, šlo vyždímat plno emocí a diváka rozbrečet, bylo to příliš suché. Takže pro mě opět zklamání.

    Ve filmu je pár scén, které člověka rozesmějí, ale i ty jsou výjimečné. Film vyloženě nenudí, ale ani nebaví. Jedno shlédnutí a konec, film se ztratí z paměti. Určitě jsou lidé, kterým se líbit bude, právě proto jaké to je. Ale u mě je to takový průměr s nadprůměrným vystoupením Collina Farella. Pokud se na to mám někdy podívat znovu, tak jen kvůli němu a jen po jeho čas u skupiny uprchlíků... Drama, které se nesnaží být dramatem to je tento film.
    TUAX
    TUAX --- ---
    Trochu jiný pohled (ne tolik nadšený) na:

    Sucker Punch 2011

    Vizuální nářez, to bezesporu. Jenže jako filmový celek, to už tak dobré není, tedy aspoň pro mě. Byly místa, kde jsem se potutelně usmíval, jiná kde mě to dojímalo, jenže taky spousta takových kde to působilo příliš naivně, jindy neuvěřitelně až zvrhle i na takové fantasy pojetí, kterým se film ubírá. Je zřejmé že to bylo účelné, protože ono to vypadá jako snaha o dokonalost v mnoha směrech. Na můj vkus tomu ale chybí ucelenost.

    Nástup filmu je šikovný, takový že má v sobě i tajemno a dokáže navodit atmosféru, které se ale dále nikdo nedrží.Jednotlivé scény nejsou vyrovnané a je to občas lepší občas horší. Závěr určitě moc lidí nepřekvapí, protože i nezkušenému diváku dojde, že to co je mezi koncem a začátkem je... Přesně to :)

    Jednotlivá prolnutí v prostoru a čase byla docela uspěchaná. Nejlepší bylo nakonec stejně asi to úprvně první, které mělo stejný efekt jako úvod filmu, navodilo to pořádnou atmosféru a hned o scénu dál se od ní upustilo. Některé scény pro mě byly spíše zklamáním. Každopádně ať je to jak chce, film se dokáže dostat divákovi pod kůži a ten pak již čeká, až nastane další "prolnutí".

    Inu a hlavní hrdinka Babydoll mě nějak nezaujala sice se snažila, ale chvílemi jakoby nevěděla co hrát, i to jak držela samopal bylo oproti kolegyním, jakoby chtěla naznačit mám v rukách hračku, kterou nechci. Nejlepší z holek byla asi postava Rocket, která byla sice proměnlivá, ale i tak šla stále za svým a výkon herečky se mi líbil a zaujala mě. Postava, které v dechnul život Oscar Isaac, měla vše co měla mít, vzbuzovala emoce, byla uvěřitelná. V tomto smětu u mě spokojenost.

    Podle mě by tohle téma filmu bylo lepší jako seriál, kde by bylo na vše mnohem více času a nemuselo by to být takhle útržkovité. Do nějakých myšlenek filmu se nemá moc cenu pouštět, ale je dobré všímat si vět, které v různých situacích vyřkne postava muže, který hlavní hrdinky provází najejich cestě za svobodou.

    Samozřejmě jako vizuální akci to doporučit lze, jen se u toho nesmí moc přemýšlet. Stylizace, choreografie, zpomalovačky v kombinaci s hudbou, některé scény, které se nedají na přímo a hned pochopit, to vše je tento film který v kině díky velkému plátnu a ozvučení hodně vynikne.
    DYLER
    DYLER --- ---
    Vzhledem k tomu, že jsem tu nikde nenašel i reakce k televizním filmům a inscenacím, tak to trochu napravuji...

    Hadí tanec 2005

    Po skvělém Přepadení a Svědkovi natočil Petr Slavík další díl z cyklu Oběti. Tentokrát si vzal na paškál domácí násilí a do hlavních rolí obsadil Ivanu Chýlkovou a Aloise Švehlíka. A zatímco Chýlková si jede svůj standard, který mě už nebaví (rozuměj zkroušené pohledy alá Díky za každé nové ráno nebo Přítelkyně z domu smutku), Švehlík podává skvělý výkon, až si člověk občas říká, jaká škoda, že hrával převážně čurdy. Ale oni se záporáci hrají vždycky lépe.

    Hadí tanec napsal jako předchozí příběhy z cyklu Miroslav Sovják, jenž svou prací nijak nevybočuje z žánru. Což je docela chyba. Na začátku je nám, tak jako vždy, představena poklidná domácnost, v níž není něco v pořádku. Aha, muž potichoučku polehoučku terorizuje svou ženu. Ta si nechá srát na hlavu (třeba z důvodu zachování klidu kvůli dětem) a celkem dlouho se nic neděje. Až do chvíle, kdy ji muž uhodí. Pak klasicky následuje sled událostí, které dramaticky vrcholí...

    Moc rád bych se dožil televizního filmu České televize, který se nebude odvíjet podle zažitých klišé. Proč musí být vše tak jednoduché? Proč musí být muž (aniž bych ho v tomto případě jakkoliv obhajoval) tím špatným? Ten scénář prostě vznikl na základě statistiky, která praví (a teď si budu jen tak nahlas přemýšlet), že až 35% žen v domácnosti se setkalo s domácím násilím. Nic mezi tím.

    V tom filmu prostě neexistuje černá vs. bílá. Tam je POUZE černá nebo bílá. Takže aniž bych zpochybňoval, že chlap, který si svůj komplex vybíjí na své partnerce, je imbecilní primitivní hovado vylíhlé ve středověku, nic není tak prudce jednoznačné (snad jen kromě smrti). Samozřejmě, pokud nejde o psychicky narušenou osobu. V Hadím tanci prostě Chýlková podstrojuje, dělá první poslední, zatímco Švěhlík ji mlátí. Tečka. Trochu málo, ne?

    Faktem je, že stejně jako u Svědka, se jedná o docela slušný odraz nechvalně proslulého fenoménu a je dobře, že něco takového existuje. Jen by to příště chtělo film, který rozpoutá větší diskuzi. Tohle se odvysílalo a čau. Tak tu občas nějakej chlap zmlátí svou manželku, no a co? Kdy jindy má veřejnoprávní televize příležitost poukázat na věc, která hýbe společností? Dokumentem ve všední den ve dvě odpoledne na Dvojce?
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Sucker Punch 2011

    visualni orgie byly u Zacka Snydera ocekavatelne. obdrzeny v perfektnim baleni krasne lavirujicim na hranici kyce, zamerne prehnanosti a hlavne naprosteho smich-razicim eklekticismu. zde nebudu nic vytykat, prestoze bych se mohl hadat, ze neco mohlo byt jeste dokonaleji nakreslene blablabla.
    kamera bez vytek. fetisistickym tendencim se poddavala umerene.
    co se pribehu tyce..zde se mohu pouze usmivat a stejne tak jsem se usmival cely film.
    hereckym vykonum nemam prilis co vytykat.

    proste povrch je vylesteny jak to jen jde. a to by mohla byt podstata celeho filmu, povrch. a na nem taky plno divaku zustane. zboznuji diverzni pohadky.

    modri vsak vedi a od zacatku jim ta nadsazka kvedla za ocima. co tim tedy chtel autor rici?
    sel jsem na film v ocekavani vylesteneho popkornoveho eskapismu do nejz si narvu smysl sam pro sebe. namisto toho jsem prisel a nekdo se mnou hral hru na odkazy popkulturni tak i jinaci. ve filmu se hrala hra, hrdince hrala v hlave hra..vubec mi nevadilo, ze z pravidel jsem pochopil jen kousek.
    doted mi za boha neni jasne, jak mohl ten scenar Snyder prosadit pred producenty..nemluve o tom, ze bude directors cut s chybejicimi scenami, ktere mohou ledacos priznacit..

    mozna to se mi na filmu tak libilo, nema jasny hluboky vyklad, ale svadi k nim a pritom nas vede do zdi. cely film se nas snazi svadet a pritom nas vodi za nos aby pak nahodil extremne hluboky (lol) zaverecny proslov atd.. tvari se jako vylesteny povrch, ktery skryva hluboky smysl a pritom proteka mezi prsty pokazde pri pokusu ho uchopit..

    krasny film na testovani pseudointelektualu

    kazdopadne velke kladne body za silne hrdinky, kvalitnich hrdinek je malo.

    mel bych bohuzel vytky k soundtracku, bohuzel spise osobniho razu. snyder nejenze ve filmu nepouzil tu genialni palbu od Lords of Acid, kterou me rozsekal v prvnim nebo druhem traileru, ale pouziva pro film (je tam par vylozene videoklipovych sekvenci) cover-verze tretiho az ctvrteho radu, kdezto ja bych tam radeji slysel jine verze (nejvice to bylo citit u Tomorrow never knows a sweet dreams) ale to je holt takova subjektivni vada na krase. da se spekulovat o tom, ze je to naprosto zamerne.

    nemuzu se dockat reziserske verze.
    DYLER
    DYLER --- ---
    Odcházení

    Opravdu té kritice, která se po webu i v médiích šíří jak mrak z Fukušimy, nějak nerozumím. Mám pro to dvě vysvětlení. Buď tu látku lidé prostě nepochopili (ehm), nebo to bylo hodnoceno s a priorním přístupem "Havel je sráč, co si má co dovolit točit filmy, nota bene za veřejnoprávní prachy". Navíc je populární tohle šmahem sepsout – lidi budou klikat a hlavně číst, ať už napíšete cokoli (dobrý den, paní Hejdová, váš scénář k Dětem noci byl kumšt každým coulem).

    Problém je, že ten film je v pohodě, aniž bych se jakkoliv musel odprosťovat od toho, že to točil Havel, byť s ním v mnoha věcech nesouhlasím. Ale to s tím nesouvisí. Je to hezky natočená absurdita ("Tak já mám být tajemníkem bývalého tajemníka bývalého tajemníka?!"), která sice leckdy tlačí na pilu, ať už totálním přehráváním některých zúčastněných (Kaiser) nebo divokými záběry (nezvyklý Malíř) či rychlými střihy (dvousekundové záběry na novináře ploužící se po poli jako lační psi, hi-tech Riegerova dcera, Ivan M. Havel na balkóně), ale kompenzuje to naopak skvělými výkony (Abrhám), hravou Pavlíčkovou hudbou či stylizací a nuancemi (Havel na hrad / Dost bylo Havla na zdi).

    Prostě – vím, že měl Havel prašule od Bakaly, ČT a spol., i když si to mohl zafinancovat vlastně sám, vím, že měl jako debutant k ruce nezvyklý počet zvučných jmen, kteří by se na to jinak vyflákli, vím, že ta hra (on to opravdu není film v pravém slova smyslu) není kdovíjaká genialita, ale ta sebereflexe a um shodit se, ta mě na tom všem fakt baví.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam