• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    FRIENDSHIPPOWER
    FRIENDSHIPPOWER --- ---
    Patanjali Yoga-Sutras Sanskrit English | Perception | Consciousness
    https://www.scribd.com/...glish?fbclid=IwAR057VA7zdaZ2dKO0G9C_xzA-rcjzRDD54IWK2rNGSCT74HhonSWzWmwT8k
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Zakažme jógu. Ruské věznice zasáhly z obav před homosexuálními orgiemi - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...oga-veznice-vezeni-homosexualita-lekce-cviceni.A190409_094135_zahranicni_dtt
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    ADELA_INA: přesně podle této knihy jsem v těhotenství cvičila a vyhovovalo mi to, ale bylo to více než před deseti lety a s jógou jsem v té době začínala...
    NUDLINEK
    NUDLINEK --- ---
    Kniha o joze pro tehotne u obou deti jsem premyslela si poridit tuto, ale nejak jsem to zvladla bez knih..
    ADELA_INA
    ADELA_INA --- ---
    Ahoj, poradíte mi četbu týkající se Prenatální jógy... kde by to bylo z komplexnějšího hlediska, narazila jsem na tuhle https://www.trhknih.cz/kniha/yehkczfpj ale nemám zkušenost, díky
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    MEA: jejda, já tě na kapotásanu nenavádím a zcela jistě neslouží jako přechod k urdhva dhanurásana. Je to dost dispoziční poloha... Záleží jak na svalové koordinaci tak na kostře atd... Urdhva dhanurásana je jedena z nejvíce potencionálně zdraví poškozujících pozic. Exitují bezpečnější pozice. Ale pokud tě to neodradí, tak věz, že mnohem důležitější než hyperextenze páteře je pohyblivost oblastí kyčelí a pletence rameního.

    Být tebou, položím si otázku typu proč onu pozici řeším, jaký smysl má ta, či ona pozice a proč ji cvičit?!
    Přeji tvému cvičení zdar a józe také ;-)!
    MEA
    MEA --- ---
    SLAUGHTER: jasně, jakoby, že si zlomím vaz a budu bez hlavy a bez života, takový pocity jsem tehdy měla.. na další lekci jsem zkusila z mostu místo ťapkání po rukách k nohám jít na jedno předloktí a najednou to bylo mnohem příjemnější, že bych pak mohla dát i druhý předloktí a jít na to jinak, prostě.. ale ta varianta, co nabízela lektorka, byla pro mne psychicky hodně náročná, takže už vím, jak jí to případně sdělit nebo jak sama pokračovat

    na mysli mám urdhva dhanurasánu, ale napadá mne, že přes tu kapotásanu by mi to mohlo jít líp, vyzkouším, uvidím, procítím, prodýchám, jasně :)
    děkuji za vysvětlení a pomoc, zní to nadmíru sofistikovaně a zajímavě, mohlo by to tak být.. vzhledem k tomu, že mám právě kolem krční páteře a horní částli zad vcelku problémy, mám tuto oblast dost ztuhlou, tak by to mohlo být onen problém..
    _AGATA_
    _AGATA_ --- ---
    Zdravím, ráda bych vás pozvala na víkendový workshop tantra jógy se skvělým učitelem Godfreym Devereux, kterého možná někteří znáte jako učitele a tvůrce dynamické jógy. Workshop se uskuteční 27.-28.4. v Praze v Buddhistickém centru Lotus. Do ČR přijíždí již po několikáté a jeho praxe je příležitostí si všimnout a zažít naší schopnost hluboce cítit.
    Jeho dubnový workshop nazvaný tantra jóga bude pojatý jako kombinace dynamické a tantra jógy praktikované individuálně, a tantrické meditace praktikované individuálně i s ostatními. Celá jeho praxe je pozváním k naší hluboké schopnosti cítit a zažívat potěšení z naší existence.
    Budeme se na vás těšit,
    Anežka a Karolína.


    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    MEA: Äsi máš na mysli pocit, že si zlomíš krk. Bez toho abych to viděl ti neporadím. Mno na fyzické úrovni je to s největší pravděpodobností nestabilita pletence ramenního a páteře. Jinými slovy kosti nejsou na svém místě a svaly nepracují v koordinovaném celku. Může docházet k útlaku iritujícímu nějako nervstvo. Zkus poslat fotku, či název ásany. Myslíš kapotásanu, či urdhva dhanurasanu? Popřípadě kde se projevují dominantní dechové pohyby (nevíš-li, pk je třeba nahrávka).
    Prostuduj jak moc se tlačíš do pozice (opět hodně prozradí dech) - to je pro cvičence AVY dost typické.
    Obecně platí, že iritace je příznakem toho, že se tělo cítí být ohroženo (otázka je, zda je problém v těle, či v interpretaci pociťovaného).
    A ještě něco - jóga je cestou z vnějšího do vnitřního. Takže na to jdeš správně - méně dělat, více vnímat :-)...
    Stačí?
    MEA
    MEA --- ---
    Prosím o radu... Nedávno se mi při ashtanze stalo, že při pozici mostu, kdy jsem měla jít na předloktí, že jsem začala pociťovat něco jako paniku nebo takovou divnou úzkost. Jakoby strach, že si "zlomím hlavu", až takhle absurdní mi to připadalo... Ráda bych zjistila, s čím to souvisí, ale tuším, že to nebude tak jednoduchý odhadnout. Lektorky jsem se ještě neptala, protože to uvědomění a formování přišlo pozdějc... Tuto pozici v poslední době moc nemusím, přestože dřív jsem ji měla dost ráda.
    KUATO
    KUATO --- ---
    CMLKA: ee, jsem prosty vesnican, vychovaly me srny a na venkove i v lese se vzdycky sukalo, zmatlo me proste to "pomoci hormonalni jogy sama otehotnela".. do teologickych konceptu se radsi nechcu poustet, tuhle jsem mel plnou hlavu alchymickeho vykladu tohoto panenskeho poceti, kdy bylo panenske poceti prirazovano vyhradne rozeni Kamene :o).
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    KUATO: jak jsem se nedavno dozvedela, tak to neni pravda, alebrz:
    teologická vsuvka - neposkvrněné početí se týká toho, že Marie se narodila "bez dědičného hříchu"; panenské početí je to, že otěhotněla bez sexu a až do porodu byla panna. obávám se, že se tě netýká ani jedno - konec teologické vsuvky
    KUATO
    KUATO --- ---
    CMLKA: no, panecku, to je po Marii uz druha.. :o)
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    CANEBRA: Jo jasny, byl to jen dotaz. Mrknu, díky. Ja uz nasla cvicitelku, co se mi libi, takze pujdu mozna k ni, jmenuje se Radka Exnar a pomoci hormonalni jogy sama otehotnela.
    CANEBRA
    CANEBRA --- ---
    CMLKA: Ahoj, to bych určitě nedělala. Doporučuju Zuzku Bergerovou. Dělá dvoudenní semináře, po kterých můžeš začít sama cvičit. Jeden má hned začátkem února někde v Praze.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    Nemate nekdo tip na hormonalni jogu v Praze? Pripadne da se bezpecne cvičit podle youtube?
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    KAREN: Ano, presne tak, tomu pomaha dychani ,) Nebo resp. ty moje cviky po porodu tak vypadaly, ruzny dychani, zvedani panve, posilovani okolnich svalu, zapojeni panevniho dna. Urcite ne posilovani primych brisnich svalu :) Mozna jsem to napsala hur srozumitelne :)
    KAREN
    KAREN --- ---
    ANGIOLETTO: SAAYURI: nas na "mami" joze odrazujou od posilovani povrchovejch svalu a vedou k posilovani vnitrniho systemu, panevniho dna... samozrejme ale zalezi na nasledcich porodu a tehotenstvi, jestli a jaka je diastaza atd.
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    ANGIOLETTO: Ja bych spis primarne na zacatku pracovala s dychanim a posupnym zpevnovanim brisnich svalu. A taky bych asi pockala po sestinedeli. Na core to hodne stoji a obavam se, ze 9 mesicu a velikost ditete ovlivnilo vsechny svaly (teda aspon ty moje ,))