• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    Sdílení zkuseností, postupů, rad, a nebo frustrace z komunikace s prislusnymi urady.
  • ŽÁDOST o elektronické oznámení o příchodu zásilek z ciziny - Stáhnout -urychlení procesu doručení zásilky o další kousek. Podepsat, oskenovat a poslat na email sklad.praha120@cpost.cz nebo na adresu na adresu Pošty Praha 120
    Pokud vám pošta vyměřila neoprávněně 180 kč, můžete podat elektronicky stížnost na ČOI ZDE. ČOI zas má ze zákona povinnost se tím zabývat.Podrobnosti viz nástěnka
  • rozbalit záhlaví
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    HORKY_KAFE: pokud ma tracking number, tak by mela byt dohledatelna ne? za predpokladu ze ji neztopil nejaky pracovnik nekde na letisti. mne se kdysi stalo to, ze zasilku (tricek) z USA omylem poslali do Indonesie. trvalo to nejakych 7 tydnu, nez mi odtamtud prisla. mezitim mi vyrobce poslal zasilku novou, takze behem tydne mi pak prisly obe dve :D (Threadless)
    HORKY_KAFE
    HORKY_KAFE --- ---
    mno já se tam včera konečně dovolal, zásilka, která podle trackingu opustila USA 19/3 (je registered) evidentně do ČR nikdy nedorazila
    bohužel tracking byl pouze na straně US, v ČR nee

    naštěstí solidní prodejce, takže pošle nová trička
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    Zásilku můžeš ve chvíli, kdy ti bude oznámeno její přijetí nepřijmout, pošta ji pak odešle na vlastní náklad zpět a nebudeš platit nic.

    Ale co se týče finanční náhrady za expresní dodání - zkus si zavolat na ty telefonní čísla a zeptat se tam, měli by ti tam tohle zodpovědět. Předpokládám, že ti řeknou, že nemůžou nic dělat a daj e-mail, kam můžeš poslat stížnost, ale třeba se pletu. Napiš pak, jaks dopadla ...

    Ja si tenkrat chtela stezovat na postup pošty, kdy mi zadržela zásilku bez jediného důvodu (ještě se na ni ani nevztahovala nová legislativa o hranici 22 eur), tak mě poslali za Šámalem - vedoucím pošty 120. Ale než jsem tam oběhala svůj balík, tak byl pan Šámal samozřejmě už doma u televize :).

    PULKA
    PULKA --- ---
    MAJKA: Hm, perfekt, to jsem slyšet nechtěla. Je nějaká šance, odvolat se někam, požadovat finanční náhradu za zbytené prodlení - např. možnost bezplatného vrácení zásilky, která je dost často 1-2 měsíce po odeslání? V Americe si připaltím za rychlost a tady se to tady někde na měsíc ztratí?
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PULKA: vesmes to mas vsechno na nastence. Kontakty tam jsou hned jako prvni: +420 257 019 301, 605 220 190. Dovolat se je tam problem, protoze takovych jako ty je opravdu hodne.

    A mesic je bohuzel ted spis minimalni cekaci doba, ja cekala dva a pul mesice.

    Zavolej si na to cislo, vypros si, at si te zkusi vyhledat podle jmena, ale nic od toho necekej, tvoje jmeno se u nich v databazi objevi az ve chvili, kdy projde zasilka celnim rizenim, coz ted proste trva. Pro dalsi otazky se obrat na nastenku .)
    PULKA
    PULKA --- ---
    Perfekt, book - kdo mi poradí, co dělat?

    Mám zásilku (z Barnes and Noble). Odeslaná skrz International Airmail z Ameriky 2. května. (Což nese trable, že žádný tracking number). Cena zásilky $19 dolarů.

    Dneska, je již 2. června, zásilka stále nikde, což mne začíná celkem rozčilovat, protože ta předchozí nedošla vůbec a prodejce vrátil peníze a já objednala znovu.

    Kam můžu zavolat, abych zjistila, jestli to netrčí někde u nás, ještě ke všemu naprosto zbytečně? Na mé koncové poště to nemají. A na 120 mám buď blbá čísla anebo oni permanentně vyvěšenej telefon.

    (a fakt mne rozčiluje, že čp nemá něco jako zelenou linku, grr - přehledně, na jednom místě a zdarma - takhle obtelefonuji všechno možné a výsledek žádný).
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ja jsem spis zvedava, jestli to takhle bude fungovat nadale, protoze uz ted tam maji 4 patra baliku a denne jim ten prebytek narusta, nebo jestli nastane konecne nejake systemove reseni.

    Taky mi prijde fascinujici, jak muzou nejaky balicek na poste ve vlastnim skladu hledat 4 hodiny. Vzdyt ty balicky maji cisla, to v tom nemaji vubec system? Nerozumim tomu :)

    A stejnetak by me zajimalo, jestli za to rozhodnutí, že tyhle úkony bude provádět jedna pošta na celou republiku a za následky tohodle rozhodnutí někdo ponese zodpovědnost, nebo se to proste tiše připíše na seznam failů v ČR :)
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ENTENTYKY: jo, to je fakt. diky :)
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    MAJKA: mozna by to chtelo jeste doplnit, ze clovek si tam nemusi jit sam, plnou moc muze stejne taky dat nekomu jinemu, aby mu tam skocil
    PHRASE
    PHRASE --- ---
    MAJKA: Díky



    Pošta 120 je jak 12 úkolů pro Asterixe, koukám...šílený, jsem nečekala takové komplikace, když jsem před měsícem objednávala..

    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PHRASE: aha, asi spatnej link. tu je spravnej: Oznameni o prochodu zasilek z ciziny
    http://www.ceskaposta.cz/assets/nastroje/oznameni_o_prichodu_zasilek_z_ciziny.doc
    ARZA
    ARZA --- ---
    FI_YOU: to cislo uz projistotu vypli :]
    PHRASE
    PHRASE --- ---
    MAJKA: stránka nenalezena. jak se prosím jmenuje ten dokument?
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    HORKY_KAFE: myslis puvodni podaci cislo? vygenerovano na podatelne v US & A. pri prichodu do CR je zasilce prideleno "domaci" cislo
    http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInternetWeb/InterLabelInquiry.do?origTrackNum=CJ224543245US
    HORKY_KAFE
    HORKY_KAFE --- ---
    FI_YOU: kde si vzala ten jiný tracking number?
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PLUMM: no ja tam byla nedavno, a už to asi upravili. Směrovky tam samozřejmě neměli, takže nově příchozí stejně netuší, co dělat. Ale teď už se fakt chodí cestou popsanou na nástěnce - tedy okýnko 1 - celnící - okýnko 2 - výdej.

    je to teda docela malej prostor a vsude se mota spousta zmatenych a nadavajicich lidi, ale aspon je to takove spolecenstejsi :)
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    NYX: To je možný:) Když jsem tam byl já, tak mě ale poslali dolů.
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    MAJKA: nestras :)) z tama chci v brzke dobe objednavat.

    mimo stavajici pevnou linku posty 120 existuje jeste mobilni cislo: 605 220 190
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    FI_YOU: aha. No, alespon mas jistotu, ze tam ten balik hnije a taky je v pripade nedodani ci ukradeni zasilky muzes zadat o nahradu.

    V mym pripade - kdy z napr. Threadlessu neposkytujou Track and trace sluzbu - jsem na balik cekala dva a pul mesice, aniz bych vedela, jestli ji uz nekdo davno neukradl.

    ale to cos napsal doplnim na nastenku do FAQ, diky
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    jen pro predstavu:

    Na balik z USA jsem cekal cca neco pres mesic http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php?barcode=CS918171464VV&locale=CZ&go=ok&send.x=110&send.y=16

    Poslan pres spolecnost USPS (Priority Mail International Parcels)
    Samozrejme nez se dostal k vycleni, vyhnil 3 nebo 4 tydny ve skladu na poste 120). I kdyz jsem mel Track&Trace number a volal, stejne to k nicemu nevedlo. Pracovnice mi nebyla schopna sdelit jakekoli informace o zasilce, krome jedne, a sice ze balik je v utrobach Ceske posty :)

    Tzn. pokud mate v Track&Trace formulari jako nejaktualnejsi vypis tento: "Zásilka je od XX.XX.2011 ve stavu přípravy k celnímu řízení" tak pres infolinku nezjistite nic noveho.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    jinak co jsem nevedela:

    existuje už elektronické oznámení mailem, takže nemusíte čekat na dopis - stačí vyplnit elektronickou žádost: http://www.cpost.cz/assets/nastroje/...k_z_ciziny.doc , podepsat, oskenovat a poslat na email sklad.praha120@cpost.cz nebo na adresu na adresu Pošta Praha 120, Plzeňská 139, 220 00 Praha 5 - Košíře)

    Pro rychlejší vyřízení pak můžete poslat poště plnou moc dopředu
    - plná moc: http://ceskaposta.cz/assets/nastroje/plna-moc.pdf - stačí vyplnit, podepsat, naskenovat a poslat na email cd-praha120@cpost.cz nebo na adresu Česká pošta, s.p., Oddělení celní deklarace, Plzeňská 290/139, Praha 5, 220 00

    ale sám celník mi při telefonátu řekl, že dávat poště plnou moc je sice možné, ale že tím výrazně prodloužím celý proces až klidně o několik týdnů. Né že by to u záilky co tam hnila od března byl nějaký průser, ale já preferovala vytrhnout jim ho ze spárů co nejdřív :)


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam