• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    KORDA: tak to je pro me novinka, mel jsem za to ze UK je soucasti EU...
    nicmene s tim hutem je to horsi, jak jsem se v tom vcera hrabal, tak problem bude, ze to posilaj z Guernsey (Channel Islands), coz soucast EU neni. ne ze by si toho celnici zatim vsimli, kdyz u dvou obalek uvadi jako zemi US, ale tezko se s nima muzu hadat. druhej muj problem bude, ze sice jsou to tri obalky po 17 librach (coz by melo byt pod 22 EUR), jenze je to dohromady jedna objednavka, takze na cenu to asi taky neuhadam. njn, holt jsem si dobre nabehl.
    KORDA
    KORDA --- ---
    ENTENTYKY: jak pisu - neco funguje, ale maly procento. Vpdrtiva vetsina prostenpo vstuu do CR orestane fungovat.
    KORDA
    KORDA --- ---
    THESTOUPA: UK neni imho v bezcelni zone.
    RETESKA
    RETESKA --- ---
    ENTENTYKY: mně zrovna dneska web ČP psal "tento typ čísla ČP nepodporuje" (nebo tak něco). zavolala jsem si na poštu a prej tam nic nemaj. a za hodinu to pošťačka donesla. hovada jsou to.
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    KORDA: to s tim TN je nesmysl, cizi samozrejme fungujou, pokud je CP podporuje (jakoze moc jich zas neni) - cesky TN sice balik dostane, ale na webu je dohledatelnej pod obema, jak cizim, tak tim ceskym (to cesky se clovek stejne dozvi, az kdyz ma balik v ruce, pokud ho z nich nevyrazi jinde)
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    parada, dneska mi prisly tri doporucene dopisy od celniku. zadrzeli tri identicke obalky z anglickeho obchodu thehut.com. dve urcili jako, ze jsou z US, jednu dokonce spravne, ze je z UK. odignorovali, ze tam maji uvedenou cenu 17 GBP, coz by snad melo byt pod limitem (kdyby nejakej pro zasilky z EU mel byt)... ech, a ja si myslel, ze nakupovani z EU ma byt v pohode :-/
    KORDA
    KORDA --- ---
    FI_YOU: Ceska Posta totiz neumi pracovat s tracking number kohokoliv jinneho takze jakmile se dostane tvuj balik do CR, je mu prideleno tracking number ceske posty. To se ale samozrejme nedozvis. Takze 90% baliku vypada jako, ze je nekde nad morem ale uz hnije v CP skladu.

    Jinak hodinky (balik za 100$) byly v CR po trech dnech, dalsi mesic a pul byl balik ve "skladu" CP. Prvni pokus jsem vzdal protoze na celnici byla fronta az ven. Druhy pokus jsem udelal v 8 rano a stejne jsem tam zustal trcet hodinu a pul. Pres CP uz nikdy - jedine FedEx, DHL, TNT, UPS a Schenker.

    A tady malej snapshot kreaci cekajicich ovci na volne pristupnem psacim stroji.
    HORKY_KAFE
    HORKY_KAFE --- ---
    FI_YOU: tracking number to sice má, ale je to jen nějaký international standard mail, či co, takže tracking funguje jen na území odesílatele a dál už ne (podobně jako všechny ty dealextreme zásilky apod
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    HORKY_KAFE: pokud ma tracking number, tak by mela byt dohledatelna ne? za predpokladu ze ji neztopil nejaky pracovnik nekde na letisti. mne se kdysi stalo to, ze zasilku (tricek) z USA omylem poslali do Indonesie. trvalo to nejakych 7 tydnu, nez mi odtamtud prisla. mezitim mi vyrobce poslal zasilku novou, takze behem tydne mi pak prisly obe dve :D (Threadless)
    HORKY_KAFE
    HORKY_KAFE --- ---
    mno já se tam včera konečně dovolal, zásilka, která podle trackingu opustila USA 19/3 (je registered) evidentně do ČR nikdy nedorazila
    bohužel tracking byl pouze na straně US, v ČR nee

    naštěstí solidní prodejce, takže pošle nová trička
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    Zásilku můžeš ve chvíli, kdy ti bude oznámeno její přijetí nepřijmout, pošta ji pak odešle na vlastní náklad zpět a nebudeš platit nic.

    Ale co se týče finanční náhrady za expresní dodání - zkus si zavolat na ty telefonní čísla a zeptat se tam, měli by ti tam tohle zodpovědět. Předpokládám, že ti řeknou, že nemůžou nic dělat a daj e-mail, kam můžeš poslat stížnost, ale třeba se pletu. Napiš pak, jaks dopadla ...

    Ja si tenkrat chtela stezovat na postup pošty, kdy mi zadržela zásilku bez jediného důvodu (ještě se na ni ani nevztahovala nová legislativa o hranici 22 eur), tak mě poslali za Šámalem - vedoucím pošty 120. Ale než jsem tam oběhala svůj balík, tak byl pan Šámal samozřejmě už doma u televize :).

    PULKA
    PULKA --- ---
    MAJKA: Hm, perfekt, to jsem slyšet nechtěla. Je nějaká šance, odvolat se někam, požadovat finanční náhradu za zbytené prodlení - např. možnost bezplatného vrácení zásilky, která je dost často 1-2 měsíce po odeslání? V Americe si připaltím za rychlost a tady se to tady někde na měsíc ztratí?
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PULKA: vesmes to mas vsechno na nastence. Kontakty tam jsou hned jako prvni: +420 257 019 301, 605 220 190. Dovolat se je tam problem, protoze takovych jako ty je opravdu hodne.

    A mesic je bohuzel ted spis minimalni cekaci doba, ja cekala dva a pul mesice.

    Zavolej si na to cislo, vypros si, at si te zkusi vyhledat podle jmena, ale nic od toho necekej, tvoje jmeno se u nich v databazi objevi az ve chvili, kdy projde zasilka celnim rizenim, coz ted proste trva. Pro dalsi otazky se obrat na nastenku .)
    PULKA
    PULKA --- ---
    Perfekt, book - kdo mi poradí, co dělat?

    Mám zásilku (z Barnes and Noble). Odeslaná skrz International Airmail z Ameriky 2. května. (Což nese trable, že žádný tracking number). Cena zásilky $19 dolarů.

    Dneska, je již 2. června, zásilka stále nikde, což mne začíná celkem rozčilovat, protože ta předchozí nedošla vůbec a prodejce vrátil peníze a já objednala znovu.

    Kam můžu zavolat, abych zjistila, jestli to netrčí někde u nás, ještě ke všemu naprosto zbytečně? Na mé koncové poště to nemají. A na 120 mám buď blbá čísla anebo oni permanentně vyvěšenej telefon.

    (a fakt mne rozčiluje, že čp nemá něco jako zelenou linku, grr - přehledně, na jednom místě a zdarma - takhle obtelefonuji všechno možné a výsledek žádný).
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ja jsem spis zvedava, jestli to takhle bude fungovat nadale, protoze uz ted tam maji 4 patra baliku a denne jim ten prebytek narusta, nebo jestli nastane konecne nejake systemove reseni.

    Taky mi prijde fascinujici, jak muzou nejaky balicek na poste ve vlastnim skladu hledat 4 hodiny. Vzdyt ty balicky maji cisla, to v tom nemaji vubec system? Nerozumim tomu :)

    A stejnetak by me zajimalo, jestli za to rozhodnutí, že tyhle úkony bude provádět jedna pošta na celou republiku a za následky tohodle rozhodnutí někdo ponese zodpovědnost, nebo se to proste tiše připíše na seznam failů v ČR :)
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ENTENTYKY: jo, to je fakt. diky :)
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    MAJKA: mozna by to chtelo jeste doplnit, ze clovek si tam nemusi jit sam, plnou moc muze stejne taky dat nekomu jinemu, aby mu tam skocil
    PHRASE
    PHRASE --- ---
    MAJKA: Díky



    Pošta 120 je jak 12 úkolů pro Asterixe, koukám...šílený, jsem nečekala takové komplikace, když jsem před měsícem objednávala..

    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PHRASE: aha, asi spatnej link. tu je spravnej: Oznameni o prochodu zasilek z ciziny
    http://www.ceskaposta.cz/assets/nastroje/oznameni_o_prichodu_zasilek_z_ciziny.doc
    ARZA
    ARZA --- ---
    FI_YOU: to cislo uz projistotu vypli :]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam