• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    Sdílení zkuseností, postupů, rad, a nebo frustrace z komunikace s prislusnymi urady.
  • ŽÁDOST o elektronické oznámení o příchodu zásilek z ciziny - Stáhnout -urychlení procesu doručení zásilky o další kousek. Podepsat, oskenovat a poslat na email sklad.praha120@cpost.cz nebo na adresu na adresu Pošty Praha 120
    Pokud vám pošta vyměřila neoprávněně 180 kč, můžete podat elektronicky stížnost na ČOI ZDE. ČOI zas má ze zákona povinnost se tím zabývat.Podrobnosti viz nástěnka
  • rozbalit záhlaví
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    MAJKA: tak když to řekneš takhle, tak to vypadá dost logicky. Ale nemyslim si to. Třeba jak se za poslední dobu zredukovalo množství OLZ které šli na sklad. Dokonce to měli řečeno od ředitele, aby toho dávali na sklad výrazně míň a nedávat tam zbytečnosti a hovadiny.
    Zase je to a vždy bude subjektivní názor deklaranta, co dá a co ne. Celník míval kdysi tu samou pravomoc. U dvou uplně stejných balíků mohl jeden propustit a druhý ne a nikdo mu nemohl nic říct.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ...čili pro poštu je výhodné si na ten sklad narvat co to dá, protože za to vyfásne kilo, ne? :)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    DEMONOFANARCHY: tak limit samozřejmě ne. Ale sám uznej že už to je trochu podezřelý, takže proto to deklarant zastaví a vyžádá si to znovu. Spousta lidí takhle kšeftuje, udává špatný ceny, špatný popisy.
    V tvém případě, ale finančně netratíš. Protože to stejně podléhá Clu/DPH, takže se tě poplatek určitě týkal. Horší jsou případy, kdy si někdo pošle triko za 10 dolarů a dá se mu to zbytečně na sklad a chceme po něm 96 korun jako poplatek i když to tam jít teoreticky nemělo.
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    CNV: Jestli si posíláš z ciziny věci často, tak si zařiď elektronické avízo(na webu je někde formulář). Problém bývá, že odesílatel občas nedokáže pořádně napsat adresu, proto se avízo nedostane k tobě. Navíc dřív byla lhůta na avízo 3 dny, což je dost krátce, teď už je to 5, což jde. Pošta hold musí tyhle zásilky vracet.

    Avízo: jak je psáno v něm. Potřebné dokumenty je třeba poslat buď na vyclívací poštu Praha 120, Plzeňská. Nebo na emailovou adresu sklad.praha120@cpost.cz a pokud možno dodržovat požadavky jak má email vypadat(předmět, velikost příloh, všechny dokumenty v jednom emailu...)

    Jestliže jste již jednou zplnomocnili ČP (nejen na jednu zásilku) nemusíte již plnou moc přikládat podruhé, ale do emailu to pro jistotu napište, že už jste to udělali, ušetří to zbytečné dotazy emailistu. Avíza a emailisti nemají databázi, kdo již plnou moc dodal!
    CNV
    CNV --- ---
    Jo, a ještě jsem se chtěla zeptat, jak se posílají ta avíza, že je potřeba něco dodat? To se dá poště a pošta to doručí? Neexistuje třeba možnost dát vaší poště e-mail nebo telefon? Málem jsem takhle o jednu zásilku přišla, protože bylo posláno 3x avízo, ale ani jedno se ke mně nedostalo.
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    DEMONOFANARCHY: a kolik byla uvedená cena zásilky. Jestli si tam měl 10 dolarů tak se nediv. Vem si že třičko může být za 500 *10 a rázem to je dost. Samozřejmě, že to může být tričko za 1 dolar, ale to pak nejde takhle brát. Navíc ty si kupuješ 10 triček pro osobní spotřebu??? Nechtěli po tobě taky čestné prohlášení, že jde o neobchodní zboží?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    CNV: tak jsou typy zboří, které jdou prakticky vždycky na sklad (jak kvůli padělků, zemi původu atd... -celnický tajný seznamy :-)

    Oprati tomu prvnímu boomu je to teď už prakticky bez problémový. Stále jsou teda ve skříni nějací staří kostlivci. a vždy budou problémové zásilky, který tu prostě zkejsnou (chybou pošty či zákazníka).

    čekací dobu bych rozdělil na pár případů(vše bezproblémové):

    1. zásilka podlimitní, bez cla/dph se tady prakticky nezdrží - 1 den
    2. EMS EPG (prioritní zásilky) max tak 2-3 dny
    3. vyclívky (zásilka jde z rentgenu rovnou na vyclení, nejde na sklad, vše potřebné na vyclení je na zásilce) - max týden
    4. zásilka jde na sklad(zde už to je dýl, záleží taky jaká je komunikace mezi klientem a poštou, jak dlouho posílá potřebné dokumenty a taky jak moc správné dokumenty posílá) tady si moc netroufám dávat číslo, zvláště, když třeba adresát nekomunikuje, tak to může být i měsíc. (pošta zatím nevrací zásilky po 20 dnech z5 odesílateli, tuto lhůtu zdržuje, od té změni si také neúčtuje poplatky za skladné!)

    Tyhle čísla berte opravdu hodně orientační, záleží totiž hodně na tom co bereme jako bezproblémovou. Navíc to pak tady může vzít do ruky nějakej "**** deklarant" a rázem se doba prodlouží dvojnásobně :-(

    Jsou ale pak páky jak tyto doby výrazně zkrátit :-)
    CNV
    CNV --- ---
    SKOKY: Stalo se mi, že bylo zboží přesně deklarované (druh, cena), uvnitř faktura opět s cenou i rozpisem položek, a stejně po mně chtěli ještě poslat další doklad (výpis z účtu). I když tam možná zafungovalo, že šlo o trochu netradiční zboží.
    Jindy to bylo zase ok (kabelka, cena správná a stejná na balíku i uvnitř).

    Jaká je teď taková běžná čekací doba u bezproblémové zásilky? A jak to vidíš do budoucna, bude se to zlepšovat, nebo jste na hranici možností?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    CNV: Je víc míst, kde se tak určuje. První je u RTG, kde je provozní deklarant a za ním by měl stát pro kontrolu celník. Tam zjistěj tak odhadem co by v balíku mohlo být a srovnají to s průvodkou(kde by měla být uvedena cena a obsah zásilky). Jestliže to nesedí, jde to automaticky na sklad! Poté si po tomto výběru(osvobozeno, neosvobozeno) vezmou do parády celní deklaranti, kteří už zjišťují cenu podrobněji (podle mého vyhledávají ceny dováženého výrobku a podle toho rozhodujou). V celém tomhle procesu smí celník kdykoliv zasáhnout a namítat.

    Proto bývá často adresátovi zasláno avízo aby dodal skutečnou hodnotu zboží (výpis, paypal...). Kdyby ale odesílatel přidal fakturu rovnou k balíku k dokladům. Není třeba avizovat a dávat zásilku na sklad(96CZK za zpracování), celá věc se tím výrazně urychlí.

    Častou chybou bývá, že odesílatel něco posílá dejme tomu s hodnotou 20 euro ale na průvodku uvede třeba 200 kvůli pojištění a pak se diví, že mu je vyměřený clo/dph na částku kterou skutečně uvedl.

    CNV
    CNV --- ---
    SKOKY: Podle čeho se rozhoduje, jestli je cena na zásilce správně uvedená? To někdo odhaduje ze zkušenosti nebo jak?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    KORDA: Jde o to že ČP převzala od celního úřadu službu, se kterou má více výdajů a práce (deklaranství). Ty si pokrývá právě poplatkem 96 nebo 180 CZK podle náročnosti. Je to to samé jako u konkurence, jen tam už máte částku za deklaranství zahrnutou v celkové ceně.

    Aktuálně už je doba zdržení zásilek na vyclívací poště rapidně menší než tomu bylo při změně zákona o DPH. Bohužel dřívějších časů ještě nedosahuje.

    Důvody zdržení jsou ale jak na straně pošty, tak na straně zákazníků (nejčastěji v komunikaci) . Bezproblémové zásilky se ale už nezdrží déle než max pár dnů.

    Jde o to že se mnohem víc zásilky prohlížejí a ukládají na sklad právě kvůli špatně uvedené ceně zásilky (chybějící doklady odesílatele, nejasné ceny). Už jsou i servery, kde si při platbě zvolíš kolik procent z reálné částky chceš, aby bylo uvedeno na faktuře. Hold lidi šmelej co to jde.

    jinak doporučuju moc se neobracet na infolinku. 1. je stále nedostupná a 2. jsou tam podle mého dost neproškolení zaměstnanci.

    Aktuálně jsou nejdelší průtahy s odbavení na straně celní deklarace (spárování zaslaných dokumentů se zásilkou a rozhodnutí deklaranta co se s ní bude dít dál)
    Ta původní pošťácká práce (reálná manipulace se zásilkou - vykládka, scanování, zapisování údajů o adresátovi do pc, rentgen a vypravení zásilky do vnitrostátní sítě se prakticky nezměnila)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    BADHORSE: takhle jestli byl v uniformě tak to byl celník a dělal dozor na deklarantem.

    KORDA
    KORDA --- ---
    Samozrejme narazim na spravni poplatek posty, Clo a dan si nedovoluju kritizovat protoze je to proste fakt. A jako obchodnik/importer jsem rad, ze se to konecne zacalo resit a trochu to pomohlo sedymu dovozu.
    KORDA
    KORDA --- ---
    SKOKY: Tak nam tady teda vysvetli co je za problem a proc musime vsichni cekat vic jak mesic na zbozi a jeste za to platit.
    BADHORSE
    BADHORSE --- ---
    SKOKY: tak ten obtloustljsi pan s plackou na hrudi nebyl celnik ale postak?

    na provoze jsem delal veci s provozem vicemene nesouvisejici
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    BADHORSE: to musel být zajímavý pohled, zvláště když celníci už u rentgenů nejsou. Navíc zpracování vůbec nevázne u rentgenů, ale až v pozdější fázi procesu. Btw co si dělal v provozu?
    BADHORSE
    BADHORSE --- ---
    dnes jsem byl primo na poste sluzebne (uvnitr skladu)kvuli necemu a tempo pracujicich a hlavne celnika u rentgenu vice nez laxni (laksni:) pristup dal bych tu i fotky ale nemuzu uploadovat.
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    Ahoj lidi, našel sem tohle forum a musel sem se přidat. Situaci na 120 mám docela zmapovanou jelikož tam dělám. Takže potřebujete-li někdo pomoc neni problém, pokud to bude v mých silách.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    NAVARA: tak budu doufat a cekat ... diky
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ABDULAH: odpovidaj jen kdyz maji nejaky dalsi dotazy, vetsinou do tri dnu je bud dotaz nebo balik
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    dostal jste nekdo email zpet z posty 120 na odeslane informace pozadovane k procleni?

    Sice pisou ze do predmetu se maj napsat ty cisla ... atd a fakt nejsem zvyklej na to ze nekdo po tejdnu neodpovi na mail, jinak nez okamzitou automatickou odpovedi.

    je to tejden po odeslani a nikdo nic ... Vyhlizim postacku, zkousim jim tam volat a nikdo to nezveda. Vrrr Ceska posta me zacina srat nebejt fedex tak drahej ...

    do cech to dorazilo 29.7. email odeslan 2.8. ... nechcete mi rict ze soucastky na robota dorazej tak za mesic? Se kluci poserou :-D

    Diky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam