• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    Sdílení zkuseností, postupů, rad, a nebo frustrace z komunikace s prislusnymi urady.
  • ŽÁDOST o elektronické oznámení o příchodu zásilek z ciziny - Stáhnout -urychlení procesu doručení zásilky o další kousek. Podepsat, oskenovat a poslat na email sklad.praha120@cpost.cz nebo na adresu na adresu Pošty Praha 120
    Pokud vám pošta vyměřila neoprávněně 180 kč, můžete podat elektronicky stížnost na ČOI ZDE. ČOI zas má ze zákona povinnost se tím zabývat.Podrobnosti viz nástěnka
  • rozbalit záhlaví
    ARZA
    ARZA --- ---
    SKOKY: mno, jenže k tý zas tušim neni ani minimální pojistka, což předpokládám znamená, že jí tam někdo ukradne a bude po kafi i poštovnym:/
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    ARZA: Obyčejná zásilka - ekonomická vyjde levněji, ale déle tam poputuje
    ARZA
    ARZA --- ---
    Ještě mám jeden dotaz; a předem se omlouvám za OT.
    Nicméně mě nenapadá, kde jinde bych se zeptala:

    Existuje nějakej způsob, kterym bych mohla dostat na Srí Lanku kafe v kilovejch pitlících a nestálo to milion?
    Máma tam odjela na hodně dlouhou dobu, ale jediný co jí tam opravdu schází, je dobrý kafe.
    Teď jsem si kupovala pro sebe a napadlo mě, že bych jí tam něco i poslala, ale nevim jak to udělat.
    Posle ceníku ČP http://www.ceskaposta.cz/cz/sluzby/psani/zahranici/doporucena-zasilka-do-zahranici-id235/ by mě ten pytlík vyšel na 368Kč, když připočítám váhu obalu.
    Případně bych jí tam mohla poslat i víc balení najednou, ale to si myslim, že by vyšlo ještě hůř a navíc by jí to předpokládám proclili.
    FINSON
    FINSON --- ---
    SKOKY: Tak tím se to vysvětluje :-) Díky!
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    FINSON: CC je klasickej balík. Pošli mi celý číslo zásilky a podívám se ti do mezinárodního vyhledávání.
    ARZA
    ARZA --- ---
    SKOKY: To se nám taky snažili tvrdit, ale ani my, ani nikdo z pošty nám vlastně nebyl schopen najít podle jaký - a kde napsaný - podmínky, bychom skutečně neměli nárok na vrácení ani části peněz. A tim spíš nevim, proč bychom měli poště nechat peníze za přepravu, kterou neuskutečnili.
    Za ten kontakt ale díky!
    FINSON
    FINSON --- ---
    PULKA: Na hranice Francie ano, pak už ne.
    PULKA
    PULKA --- ---
    FINSON: A trackovat to an jejich stránkách nepomůže? http://www.colissimo.fr/portail_colissimo/suivre.do?language=en_EN
    FINSON
    FINSON --- ---
    Tohle bude nejspíš na Skokyho: Mám na cestě k sobě zásilku z Francie s trackovacím kódem CCxxxxxxxxxFR, odesílatel píše, že je to služba Colissimo International. Nemůžu se nikde dopátrat, co za druh zásilky je to "CC", jediné, co jsem zjistil, je že Česká pošta pro tenhle druh zásilek neposkytuje tracking. Takže: Co je to CC zač?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    ARZA: Co jsme to tu řešili, tak pravděpodobně nárok na vrácení skutečně nemáš. Jestli ti ale tahle odpověď nestačí tak napiš týhle ženský: Mikyskova.Stanislava@cpost.cz
    Je to vedoucí mezinárodních reklamací
    ARZA
    ARZA --- ---
    Mám tu trochu specifickej dotaz:

    V práci strčil boss do rukou kamarádce balík s tím, že ho chce poslat někam do anglie. Bylo to před vánocema, on na to spěchal. Kamarádka to odvezla na poštu, zaplatila cca 1900 Kč za leteckou přepravu a odešla. Za asi tři dny jí pošta přivezla balík zpět na firmu s tím, že to neprošlo, protože uvnitř je láhev a neodpovídá to přepravním podmínkám (Ano, opravdu, ten idiot posílal do anglie lahev s nějakou kořalkou).
    Peníze ale zpátky nepřivezli a řekli nám, že si to máme pořešit přes reklamace a poslat to vlakem.
    Znovu to vezla na poštu a jo, vlakem to prošlo a balík odeslali. To stálo dalších asi 800 Kč.
    A prachy za původní odeslání pořád nikde. Už to řešila s kdekym, včetně vedoucí pošty kde to podávala, reklamací, atd ale všichni jí teď najednou tvrděj, že nevrátěj ani ň, protože jsme porušili pepravní podmínky.
    Chápu, že to se nevrátí všechno, protože s tim měli nějakou práci tady. Ale aby schramstli 2k za to, že přijdou na to, že balík nelze poslat a přivezli ho zpět, mi přijde trochu moc.

    Nenapadá vás k tomu něco někoho?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    NTR23: tohle podle mě neni problém ČP nebo celníků v ČR, že s tebou ten švédskej internetovej obchod vyj*bal. Přišla ti zásilka z ciziny (mimo EU, Čína), takže DPH já z ceny 25e + poštovné a nad limit 22e to máš.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Přišel mi dopis z Pošty 120. Situace je taková. Objednal jsem si zboží za 24,90 EUR ze Švédska, poštovné 0 EUR. Na webu prodejce je informace, že veškeré zásilky jsou odesílány ze skladu ve Stockholmu. Je tam také, že pro členy EU je v ceně zboží zahrnuta švédská 28% DPH. Po měsící urgencí, kde zboží je, mi prodejce sdělil, že zboží neposlal ze Švédska, ale z Číny. To teď stojí v ruzyni.

    Zboží je za 25 EUR, nepodléhá tedy clu. Patrně po mě chtějí zaplatit DPH, ale to jsem zaplatil švédsku. Co teď dělat? Dá se jim to sdělit přímo na celnici, nebo tohle musí vyřídit za poplatek Česká pošta. Ruzyni mám 400 km daleko, takže osobně si to vyřizovat nechci.

    Díky za info
    TABORACEK
    TABORACEK --- ---
    Jinak vyplnil jsem zadost o reklamaci poplatku za sluzby celni deklarace. Jak dlouho tak trva nez to tam prislusne urednice vyridi a daji mi vedet ze to vyridily?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    SKOKY: tak název diskuze k tomu trochu svádí :)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    PISKVOR: kéž by 5742. :-) Jestliže třeba minulou středu přišlo 7828 rekomand z ciziny, které musely do RTG a to neberu obyčejné zásilky, balíky a EMS :-)


    PULKA: Proč máš námitky proti ČP a ne proti celníkům? Navíc když někdo čeká pár tejdnu na zásilku, kterou si objednal, tak je VĚTŠINOU problém v tom, že se to zasekne na cestě (tzn v cizině). Navíc kdyby jsme brali v potaz pouze doručení a přepravu, tak ČP na tom neni vůbec špatně v celosvětovym měřítku. Celní řízení se ale do toho nepočítá. Takže když se to kdysi zaseklo u celníků, tak to nikdo neřešil, ale když se to nyní zasekne u celních deklarantů (pošťáků), tak už to je jejich chyba.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NAVARA: tak nakonec se to protáhlo o čtyři dny... (10-17/12), místo běžných tří dnů komplet
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PULKA: Já bych se neukvapoval, pane Ptáček, voni ty výjevy můžou znamenat všelicos - jednak teda pro celníky nejsi zákazník ty, ale státní kasa (čili cílem není "co nejrychlejc to vocaď vypakovat" ale "co nejefektivněji vybrat clo"), a druhak ta cena v místním obchodě mimo jiné zohledňuje tu pohodlnost: přijdeš, vidíš konečnou cenu, zaplatíš, máš světlo a spokojeně odcházíš - žádný stání ve frontě v Košířích, žádný hledání kategorie v TARICu, žádný obavy, jestli to nebude trvat dva měsíce.

    Oni na to asi kouknou, řeknou "hele baterka" a tím to skončí; jenže jestli je to balíček, který je momentálně 5742. ve frontě, tak to může chvíli trvat. To je bohužel ta nejistota (kompromis za nižší cenu): nikdy nevíš, kolik toho přijde na stejné období těm ostatním, co si taky něco nechali poslat.
    PULKA
    PULKA --- ---
    PISKVOR: No doufám, že na to kouknou, řeknou "hele baterka" a s tím to skončí. Já chápu, že to chtěj zkontrolovat, ale doufám, že jim to nebude trvat dlouho, protože potom nevidím důvod, proč jim za zdržení platit kromě dph ještě poplatek (když podle mého službu nezvládli). Byla bych to koupila tady, ale jak se to tu prodává "značkové" tak je to třeba dvojnásobně drahé za skoro to samý.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PULKA: Ajajajaj, to je blbý: s věcma, který nejsou ani evidentně levný, ani evidentně drahý, bejvá nejvíc sraní - navíc jestli je to těsně pod limitem, tak tě budou tím spíš podezírat. Holt rizika mezinárodního obchodu.
    PULKA
    PULKA --- ---
    PISKVOR: Je to světlo na kolo. Je to někde na hranici dph, co napsal číňan na balík netuším, ale není to žádná "drahá elektronika", jenom prostě bych jí už potřebovala, že jo. Jestli mi to tam bude viset měsíc a ještě si nechaj zaplatit za uskladnění, tak mne naštvou. Prostě smůla, že se to svězlo s těma vánočníma věcma.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam