• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    FINSON
    FINSON --- ---
    NAVARA: Vím jak to myslíš. A právě proto ty buřty natruc nekoupím :-) Ale už dost offtopicu.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FINSON: Právěže nesedneš, koupíš si něco jiného v ČR - třeba ty buřty :)

    nemyslel jsem to jako návod jak to utratit, ale jak k tvému utrácení přistupují poslanci
    FINSON
    FINSON --- ---
    NAVARA: Buřty nejsou problém. Ze zahraničí nakupuju to, co v ČR nikdo nevyrábí. Holt si na ten balík drobných sednu, no.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FINSON: Ale tak odradit tě od nákupu v zahraničí je poinout všech těch cel... kupuj si za ty peníze třeba buřty, ale hlavně je utrať v ČR, toť oč jde
    FINSON
    FINSON --- ---
    Jinak teda můj poslední nákup ze zahraničí mě díky clu a DPH stál tolik, že další takovou akci pečlivě zvážím, jestli tu věc vůbec za ty prachy a za ten administrativní opruz chci, a pečlivěji propočítám, jestli se nevyplatí si pro ni dojet sám nebo prostě celníky nějak obejít, protože to přestává být únosné. Prostě klasika, kdo chce víc, nemá nic - Laffer v praxi.
    FINSON
    FINSON --- ---
    SKOKY: Já ti to moc přeju, gratuluju a děkuju za pomoc, kterou jsi nezištně poskytoval, dokud jsi tam byl!
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    Dámy a pánové je to konečně tady. Ještě dva měsíce a už nebudu v tomto děsnym ústavu :-D
    MVEK
    MVEK --- ---
    Zkoušel jsem tu hledat "Kickstarter", ale našel jsem jen jeden příspěvek a to mi moc nepomohlo.

    Jak je to s clem a DPH u odměn z Kickstarteru apod.? Nebo s úpravou předpisů už se prostě clí cokoliv, i když je to opravdu dar, a ne jen způsob, jak obejít celní řízení? Takže jediné, co můžu řešit, je co uvede příjemce mého příspěvku za cenu do fakturace k tomu?

    Jelikož mě čeká odměna za příspěvek přes deset tisíc korun, tak už mě docela zajímá, z čeho mi co vypočtou:-). Jinak taky jsem při poslední objednávce ze zahraničí dával plnou moc a souhlas s vyřizováním elektronicky, takže by mě snad měla pošta informovat online.
    FINSON
    FINSON --- ---
    Každopádně odpověď od deklaranta dorazila. Jestli něco objednáváte zvenku EU a nevíte o změně od začátku května, čtěte:

    Dobrý den, pane Finson

    děkuji za zaslané doklady. Ohledně započítání poštovného do celní hodnoty - v souvislosti se změnami celních předpisů od 1.5.2016 celní úřad od tohoto data nepovažuje za průkazné, že je poštovné zahrnuto v ceně zboží, pokud bude na předložených dokladech uvedeno např. Free shipping, Shipping 0 … a to ani v případech doložení platby částky uvedené v dokladech – objednávce, faktuře … ( (budou akceptovány pouze dodací podmínky dle INCOTERMS potvrzující, že poštovné je v ceně zboží zahrnuto, případně údaj na dokladu, který tuto skutečnost jednoznačně potvrzuje, např. Shipping included). V případě, že nebude jednoznačně prokázáno, že poštovné je v ceně zboží zahrnuto, bude do celní hodnoty (v souladu s platnými předpisy) započítáno poštovné dle přepravních dokladů, případně poštovního tarifu. (informační linka celního úřadu – tel.257 019 256)


    Já si ten koment "Shipping included" příště zkusím dohodnout, tak jestli se to někoho z vás aktuálně týká, zkuste to taky a podělte se o zkušenost...
    FINSON
    FINSON --- ---
    Heleďte, mám u pošty zřízené elektronické avízo o záslkách ze zahraničí a vždycky při příchodu takové zásilky mi celní deklarant poslal mail s popisem zásilky a linkem na formulář, kde jsem zaklikl hlášku o soukromé potřebě a nahrál screenshoty s platbou.
    Letos jsem takhle mimo EU nakupoval poprvé minulý týden a včera mi přišel mail od deklaranta bez linku na formulář, chtěl prostě odpověď a screenshoty mailem - má ten systém nějaký výpadek nebo je prostě odstavený?
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    Češi kupují stále víc v zahraničních e-shopech, clo prodraží poštovné - iDNES.cz
    http://ekonomika.idnes.cz/...-zprisnuji-pravidla-1nx-/ekonomika.aspx?c=A160428_114549_ekonomika_chrs
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    SKOKY: Nejde ji nevyužívat - kdykoliv mám tu možnost, používám někoho jiného, ale v tomhle případě nebyla volba dopravce možná. Stejně jako není možná v komunikaci s úřady.

    Za mě by bylo v pořádku, kdyby pošta fungovala, jak má - a to se neděje. Já nepotřebuju na poště kupovat omalovánky, losy nebo cigára. Chci od ní, aby dělala to, co má - převážela poštu a balíky. A aby fungovala jako moderní firma - ne jako socialistický moloch, který má tendence upravovat si pravidle podle svého a díky tomu, že je státní podnik (tolik k tomu, že nic od státu nedostává), protežovaná.

    A upřímně - proč by stát měl platit podporu nějak dlouho? Ta je časově omezená. A ti lidé na podpoře mají možnost rekvalifikace - to že někdo je blbec a není ochotný se dál vzdělávat je jeho problém.
    (ale to už míříme mimo téma klubu, takže nemá smysl to tu dál pitvat)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    KID_MCHUTT: Zajímavá myšlenka, jen mi pověz. Kdo bude doručovat poštu po celé republice? Protože soukromníci z vysoka ser*u na obyč zásilky z horní dolní do horní dolní na druhé straně republiky. Kdo bude poskytovat celou síť poštovních schránek, hromady poboček a myslíš, že stát bude chtít platit podporu 35000 lidí, kteří příjdou o práci? (teď řeší pár horníků a jaké je to haló).

    + když ti nevyhovují, tak je nepoužívej a neboj, neživíš je jako daňový poplatník. ČP od státu nic nedostává (zatím)
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    MICA: to se mi nelíbí, považuju to za zlodějinu. Česká pošta je imo podnik, který by měl zkrachovat asap...
    MICA
    MICA --- ---
    Mimochodem link v záhlaví na podání elektronické stížnosti na ČOI za neoprávněné vyměření poplatku je už nefunkční :-P
    MICA
    MICA --- ---
    KID_MCHUTT: Zaplatit a bejt rád, že za to nechtěj tolik kolik chce 卐 DHL 卐
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    Ahoj, taky mám dotaz :)

    Celnice na P120 mi zastavila balíček a budou chtít zaplatit daň, jenže v tomhle případě se jedná o reklamaci vadného zboží. To s nimi snad dokážu vyřešit doložením komunikace se supportem dx.com, ale zajímá mě jedna věc - považuji to za neoprávněné zadržení balíku poštou a nechci jim platit za to, že mě donutí jet přes půl Prahy a zabít x hodin řešením problému, o který je nikdo nežádal. Existuje nějaký způsob, jak jim tu 100 neplatit? (vzal ji čert, ale jde o princip)
    FIDO_LETI_DOMU
    FIDO_LETI_DOMU --- ---
    Chtěl jsem napsat, že jsem jeden z pokrytecky stastnych. Tedy mimo stesti z vysneneho produktu. Platil jsem dost maly DPH a že asi neodpovídá ceně, ale teď jsem kontroloval přiloženou fakturu a je tam fakt přesná částka. No 21% procent mi ale nevyměřili. Spíš tak osm. Tak nevím.

    Každopádně ať už byla velká nebo malá, vzdávám hold propracovanosti online tracking systému DHL. To zastoupení v celním řízení stojí dost, ale za tu cenu zase byl (celej) jejich postup urednicka nirvana. A to doslo ke komplikacim jeste. Takze fakt dobry.
    SHARKIE
    SHARKIE --- ---
    Ahoj, mam na poste od 4.3. balicek v stave "Vstup zásilky na SPU." Colna posta mi tvrdi, ze to od nich odislo, normalna posta, ze je to stale na tej colnej. Da sa s tym nieco robit este? Reklamovat a podat ziadost o dohladanie vraj moze len odosielatel.
    FIDO_LETI_DOMU
    FIDO_LETI_DOMU --- ---
    MICA: Ježiš, teď jsem četl pár prvních namátkových odkazů na googlu na zkušenost nákupu z Číny kolem 150-200$ a přes DHL. Zkušenosti jsou od over 9000 do over 9000 u těch samých produktů. Zn. náhoda, různopostupovost a přetíženost celní kanceláře a DHLka united :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam