• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    Sdílení zkuseností, postupů, rad, a nebo frustrace z komunikace s prislusnymi urady.
  • ŽÁDOST o elektronické oznámení o příchodu zásilek z ciziny - Stáhnout -urychlení procesu doručení zásilky o další kousek. Podepsat, oskenovat a poslat na email sklad.praha120@cpost.cz nebo na adresu na adresu Pošty Praha 120
    Pokud vám pošta vyměřila neoprávněně 180 kč, můžete podat elektronicky stížnost na ČOI ZDE. ČOI zas má ze zákona povinnost se tím zabývat.Podrobnosti viz nástěnka
  • rozbalit záhlaví
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    SKOKY: info@cpost.cz - kam to spadne potom... :)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    KID_MCHUTT: ale kam to budeš psát. Napiš to na info P120 a odpověď bude: "Zásilku jsme poslali k dalšímu zpracování."
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    SKOKY: na druhou stranu, pošťouchnutí neuškodí :) Mně to taky viselo 14 dní v luftě...
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    MAJKA: Tak to není chyba P120. Ta zásilku odeslala na další provozovnu 25.06.2016 04:19:33.
    Bohužel RR zásilky ze zahraničí, už nemají žádné další trackování na sběrných uzlech (až při nasnímání na pochůzku je poslední track), takže je nedohledatelná. S největší pravděpodobností bude chyba na doručovací poště.

    MAJKA
    MAJKA --- ---
    KID_MCHUTT: Díky za tip, zkusím to :)
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    MAJKA: napsat jedovatou hlášku na kontaktní email :)

    Dobrý den,

    podle vyhledávače drží pošta 12000 můj balíček už od pondělka 6.6.

    existuje šance, že ho váš podnik vůbec někdy doručí?

    číslo zásilky: ---

    - po odeslání téhle hlášky na info@cpost.cz mi to do dvou dnů doručili :)
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    hmm, tak mi bez zjevnýho důvodu trčí balíček na poště už 14 dní . Jak to z nich vytřískat? Je fascinující, že to jde pár dní z číny a pak to dva tejdny nezvládnou zpracovat tvoji krajané.

    Sledování zásilek (Track & Trace) - Česká pošta
    https://www.postaonline.cz/...trace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=RR916448034VV#RR916448034VV-detail
    FINSON
    FINSON --- ---
    NAVARA: Vím jak to myslíš. A právě proto ty buřty natruc nekoupím :-) Ale už dost offtopicu.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FINSON: Právěže nesedneš, koupíš si něco jiného v ČR - třeba ty buřty :)

    nemyslel jsem to jako návod jak to utratit, ale jak k tvému utrácení přistupují poslanci
    FINSON
    FINSON --- ---
    NAVARA: Buřty nejsou problém. Ze zahraničí nakupuju to, co v ČR nikdo nevyrábí. Holt si na ten balík drobných sednu, no.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FINSON: Ale tak odradit tě od nákupu v zahraničí je poinout všech těch cel... kupuj si za ty peníze třeba buřty, ale hlavně je utrať v ČR, toť oč jde
    FINSON
    FINSON --- ---
    Jinak teda můj poslední nákup ze zahraničí mě díky clu a DPH stál tolik, že další takovou akci pečlivě zvážím, jestli tu věc vůbec za ty prachy a za ten administrativní opruz chci, a pečlivěji propočítám, jestli se nevyplatí si pro ni dojet sám nebo prostě celníky nějak obejít, protože to přestává být únosné. Prostě klasika, kdo chce víc, nemá nic - Laffer v praxi.
    FINSON
    FINSON --- ---
    SKOKY: Já ti to moc přeju, gratuluju a děkuju za pomoc, kterou jsi nezištně poskytoval, dokud jsi tam byl!
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    Dámy a pánové je to konečně tady. Ještě dva měsíce a už nebudu v tomto děsnym ústavu :-D
    MVEK
    MVEK --- ---
    Zkoušel jsem tu hledat "Kickstarter", ale našel jsem jen jeden příspěvek a to mi moc nepomohlo.

    Jak je to s clem a DPH u odměn z Kickstarteru apod.? Nebo s úpravou předpisů už se prostě clí cokoliv, i když je to opravdu dar, a ne jen způsob, jak obejít celní řízení? Takže jediné, co můžu řešit, je co uvede příjemce mého příspěvku za cenu do fakturace k tomu?

    Jelikož mě čeká odměna za příspěvek přes deset tisíc korun, tak už mě docela zajímá, z čeho mi co vypočtou:-). Jinak taky jsem při poslední objednávce ze zahraničí dával plnou moc a souhlas s vyřizováním elektronicky, takže by mě snad měla pošta informovat online.
    FINSON
    FINSON --- ---
    Každopádně odpověď od deklaranta dorazila. Jestli něco objednáváte zvenku EU a nevíte o změně od začátku května, čtěte:

    Dobrý den, pane Finson

    děkuji za zaslané doklady. Ohledně započítání poštovného do celní hodnoty - v souvislosti se změnami celních předpisů od 1.5.2016 celní úřad od tohoto data nepovažuje za průkazné, že je poštovné zahrnuto v ceně zboží, pokud bude na předložených dokladech uvedeno např. Free shipping, Shipping 0 … a to ani v případech doložení platby částky uvedené v dokladech – objednávce, faktuře … ( (budou akceptovány pouze dodací podmínky dle INCOTERMS potvrzující, že poštovné je v ceně zboží zahrnuto, případně údaj na dokladu, který tuto skutečnost jednoznačně potvrzuje, např. Shipping included). V případě, že nebude jednoznačně prokázáno, že poštovné je v ceně zboží zahrnuto, bude do celní hodnoty (v souladu s platnými předpisy) započítáno poštovné dle přepravních dokladů, případně poštovního tarifu. (informační linka celního úřadu – tel.257 019 256)


    Já si ten koment "Shipping included" příště zkusím dohodnout, tak jestli se to někoho z vás aktuálně týká, zkuste to taky a podělte se o zkušenost...
    FINSON
    FINSON --- ---
    Heleďte, mám u pošty zřízené elektronické avízo o záslkách ze zahraničí a vždycky při příchodu takové zásilky mi celní deklarant poslal mail s popisem zásilky a linkem na formulář, kde jsem zaklikl hlášku o soukromé potřebě a nahrál screenshoty s platbou.
    Letos jsem takhle mimo EU nakupoval poprvé minulý týden a včera mi přišel mail od deklaranta bez linku na formulář, chtěl prostě odpověď a screenshoty mailem - má ten systém nějaký výpadek nebo je prostě odstavený?
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    Češi kupují stále víc v zahraničních e-shopech, clo prodraží poštovné - iDNES.cz
    http://ekonomika.idnes.cz/...-zprisnuji-pravidla-1nx-/ekonomika.aspx?c=A160428_114549_ekonomika_chrs
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    SKOKY: Nejde ji nevyužívat - kdykoliv mám tu možnost, používám někoho jiného, ale v tomhle případě nebyla volba dopravce možná. Stejně jako není možná v komunikaci s úřady.

    Za mě by bylo v pořádku, kdyby pošta fungovala, jak má - a to se neděje. Já nepotřebuju na poště kupovat omalovánky, losy nebo cigára. Chci od ní, aby dělala to, co má - převážela poštu a balíky. A aby fungovala jako moderní firma - ne jako socialistický moloch, který má tendence upravovat si pravidle podle svého a díky tomu, že je státní podnik (tolik k tomu, že nic od státu nedostává), protežovaná.

    A upřímně - proč by stát měl platit podporu nějak dlouho? Ta je časově omezená. A ti lidé na podpoře mají možnost rekvalifikace - to že někdo je blbec a není ochotný se dál vzdělávat je jeho problém.
    (ale to už míříme mimo téma klubu, takže nemá smysl to tu dál pitvat)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    KID_MCHUTT: Zajímavá myšlenka, jen mi pověz. Kdo bude doručovat poštu po celé republice? Protože soukromníci z vysoka ser*u na obyč zásilky z horní dolní do horní dolní na druhé straně republiky. Kdo bude poskytovat celou síť poštovních schránek, hromady poboček a myslíš, že stát bude chtít platit podporu 35000 lidí, kteří příjdou o práci? (teď řeší pár horníků a jaké je to haló).

    + když ti nevyhovují, tak je nepoužívej a neboj, neživíš je jako daňový poplatník. ČP od státu nic nedostává (zatím)
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    MICA: to se mi nelíbí, považuju to za zlodějinu. Česká pošta je imo podnik, který by měl zkrachovat asap...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam