HOBORG: jo, v Hradci Králové to taky docela frčí... tak jinak... dle výzkumu by po Praze jezdilo 3x víc lidí, než je tomu nyní - důvod ale není nějakej kopec, ale bezpečí, které výrazně ohrožuje automobilová doprava. O nějakých kopcích se prostě relevantní diskuze nevede. Kopce totiž nikdo zarovnávat bagrem nebude, je to věc, kterou nelze změnit. Takže diskuze o kopcích nekopcích je prostě zcela zbytečná a nikam nevede.
Ve chvíli, kdyby se podmínky pro cyklisty a pěší ještě zlepšily, tak ten počet lidí, kteří by zvolili jinou formu dopravy, přirozeně ještě stoupne.
Naposledy a polopaticky i pro ty největší trubky, co prostě maj potřebu diskutovat v rovině absolutní demagogie - nejde o to, aby každý usedl na kolo nebo chodil pěšky a svoje auto svrhl ze skály, ehm, ideálně nechal ekologicky zlikvidovat a stal se vegetariánem. Jde o to, že Praha na pěší a cyklisty z vysoka sere a takřka nic pro zlepšení situace nedělá. A možnosti tady jsou, existují studie, vedou se o tom už léta odborné diskuze, jsou lidé, kteří se tomu aktivně věnují nebo militantní organizace typu auto*mat lobují a pořádají akce a protesty. Bohužel na magistrátu a většině MČ jsou stále politici a političky, pro které toto není prioritou. Prostě je to široce nepochopená problematika, protože Praha není Amsterodam. Diskuze zde je toho krásným důkazem.
Já žádnej sportovec nejsem, dokonce pracuju na místě, kde jsem možná jedinej, kdo dojíždí do práce na kole, pač většina kolegů a kolegyň má nejspíš taky názor, že by se moc cestou do práce zapotili. Spocenej ale nejsem (jezdim lážoplážo) a přesto jsem tu z domova rychleji, než kdybych jel autem nebo MHD. A takových příkladů je v Praze milión. Jen většina lidí prostě na to nemá koule, prostě se bojí, protože jízdou na silnici to není v mnoha místech žádná prdel a na chodníku si koleduješ o flastr.
Problém je tedy bezpečí a nedostatečné řešení pro cyklisty. Cyklistické pruhy často vedou od nikud nikam nebo nejsou vůbec. Pěších zón a míst, kam má povoleno z automoto jen zásobování, případně rezident, je vskutku málo. Naopak se lejou závratný sumy na řešení stále rostoucí automobilové dopravy, kopou se tunely a stavějí obchvaty atd. Neříkám, že vše z toho není k užitku, ale spíše se zdá, že tato strategie nemá konec a nedochází k žádné regulaci. A doprava, zvláště pak ta automobilová, si regulaci zaslouží, poněvadž pouze neslouží, ale i významnou měrou škodí - lidem, přírodě, městu a životnímu prostředí obecně.
Tak se kluci nad tím trochu zamyslete a přestaňte omýlat nesmysly o tom, že jezdit na koloběžce lze jen v Polabí nebo v Kodani. Lze to i v Praze. Nebo si myslíte, že to malý procento cyklistů jsou nějací pošahanci a blázni? Ne, jen na to přišli dřív, než řada jiných...