• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    Praguewatch.cz je internetovým průvodcem po pražských kauzách, sporných případech městského plánování, ohrožených kulturních prostorech, parcích či třeba zahrádkářských koloniích. Je vhledem do nedávné historie a současnosti odvrácené tváře Prahy. Kritický pohled na rozvoj Prahy a městské politiky je založen na spolupráci akademiků, odbornic a občanských aktivistek a aktivistů. Stoupající prosperita Prahy v posledních dvaceti letech s sebou přináší i řadu negativních stránek pro vývoj města a život jeho obyvatel. Příčin je více. Vládne tu stále stejná politická strana a značná moc developerů nenechává příliš prostoru pro alternativní scénáře rozvoje. Nezávislé poradní orgány radící městu byly zrušeny anebo podřízeny krátkodobějším politickým cílům. Politici a úředníci se o účast veřejnosti na rozhodování o městě a konkrétních místech spíše nestojí nebo svůj zájem pouze předstírají. Praguewatch.cz bude obyvatelům Prahy, voličům i nevoličům*, poskytovat základní přehled o nedávných a současných, známých i méně známých kauzách. Hodláme propagovat aktivity celé řady lokálních a celopražských občanských iniciativ a organizací, které se v těchto kauzách angažují. Na webu také zpřístupníme výběr důležitých a aktuálních informací z úředních desek. Web připravuje občanské sdružení PragueWatch ve spolupráci s Ateliérem pro životní prostředí. Praguewatch.cz podpořila Nadace Open Society Fund Praha. Projekt není spojen s žádnou politickou stranou.
    http://praguewatch.cz
    příbuzné kluby
    [ Radikální a kritická geografie, kartografie, urbanismus a další vědy o prostorové dimenzi lidské společnosti ]
    PETICE K PODEPSÁNÍ
    AKTUÁLNÍ AKCE
    rozbalit záhlaví
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    SHYLOCK: připomínáš mi českýho "nestrannýho" novináře .)

    tak snad na něco pěknýho v tý práci přijdeš..
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    SHYLOCK: já právě vůbec nejsem zaslepená, naopak - já vnímám realitu, a zároveň jí dokážu zpochybňovat a používám k tomu zcela konkrétní analytický nástroj. Ty vnímáš jenom tu realitu, zřejmě, a nic mimo ní. Tím že jí nezpochybňuješ, nebo jí nenastavuješ zrcadlo z různých úhlů pohledu se ještě nestáváš objektivním. Naopak tě zaslepuje pocit, že objektivní realita je ta jediná správná, čímž onu realitu dál reprodukuješ a neumožňuješ jí, aby se změnila k lepšímu. Podle mě je nezpochybňování status quo tou největší ideologií .) - tvá ideologie je přesně ta, ve které právě teď žijeme. Je to uplně stejné jako za bývalého režimu. Ten, kdo nezpochybňoval tehdejší režim, podporoval a dál reprodukoval tehdejší režim. Na tom se bohužel vůbec nic nezměnilo...
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    SPIPI: tak vzhledem k tomu,že jsem si to vybral jako tema bc. práce tak na to nějaký názor mám a samozřejmě,že ho můžu v závěru práce nějakym způsobem prezentovat,ale člověk se musí vyvarovat tý zaslepenosti,kterou tady předvádí Mikatchou-tzn. manipulace a podávání faktů takovym způsobem,aby práce někoho o něčem přesvědčila-to je absolutně nevědecký,podložený ideologií.Moje práce bude vypadat tak,že zjistim co se děje,popíšu to a názor ať si každej utvoří jakej chce dle svýho vlastního přesvědčení..

    Mikatchou:jo,studuju FF UK.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    SPIPI: myslím, že škola asi přesně takové studenty chce, takové, co jen papouškují to, co už je, a nic nového nepřináší. Jsou to dobří pěšáci do fabrik a loajální zaměstnanci .)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    SHYLOCK: a jak se přednášej suchý fakta bez vlastního názoru? vždyť bys tam měl v tý práci dojít k nějakýmu závěru, formulovat vlastní interpretaci problému, který sis vybral atd.. to úplně bez nějakýho vlastního názoru přeci není dost možný udělat. Možná jo, ale je to divný teda :)
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    SHYLOCK: my nemáme žádnou kancelář

    to co píšeš je dost smutný
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    MIKATCHOU: no jo,to bude asi zásadní rozdíl mezi náma-ne jenom v týhle otázce,ale i v jinejch,předešlejch.
    Já si nemyslim,že by sociologický práce měly kriticky hodnotit.Kdybych např. četl práci od tebe a tak bych daný argumenty bral s rezervou a bádal dál po možnejch alternativách a jinej výkladech daný faktu,protože vím,že jsi feministka a marxistka ( a kryptofašista! )Myslim, že je obecně a především vědecky více přínosný pokud přednesu "suchý" fakta bez vlastního názoru. "Ano,děje se to a to a nevím jestli je to správně nebo špatně,protože je nekonečno úhlů pohledu a nevěřím v nic jako "všobecné blaho" nebo "pro dobro společnosti".
    Ale diky moc za odpověď,Oředníčka mám. Muzu se nekdy osobne stavit v PrgW?



    btw k tem bakalarkam: myslel jsem,že je obecně známý,že bc. práce (ať už je jakákoliv) žádnej všeobecnej přínos nemá a to z naprosto jednoduchýho důvodu-nikdo jí nečte:).
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    SHYLOCK: máš věci od Ouředníčka? Dle mého názoru jsou ovšem děsně deskriptivní, ale je to něco pro odpíchnutí, i z hlediska litertury. Jinak mám doma tisíce litertury na téma gentrifikace, od nás z výzkumného centra jeden kluk píše dizertaci na karlínskej water-front, já se o Karlíně v dizertaci taky zmiňuju v souvislosti s Karlín Studios, halou Thámovo a Karlín Real Estate Group.
    Bylo by ovšem fajn, kdybys to nechtěl jenom "popsat", ale taky něco vybádat a kriticky zhodnotit, jinak je význam tvé bc práce dost na nic a je škoda tolik času obětovat něčemu, co nemá velký přínos (kromě toho že třeba dostaneš titul .)

    na jaký to je škole?
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    dotaz:sry-netýká se přímo PragueWatch.
    Píšu bc.práci o proměnách Karlínu,ke kterejm došlo po povodních. Bude to takovej socio-demograficko-ekonomickej salát.Chci popstat kdo tam teď bydlí,jak se díky němu mění tržní prostředí Karlínu a proč si ty lidi vybrali zrovna Karlín. Začínám se v tom trochu orientovat,ale přesto bych se rád zeptal...napadá vás nějaká literatura konkrétně k tomuto tématu? Něco už mám,ale nebude mi to stačit ani náhodou.diky.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    BRUSINKA: už to tu bylo řečeno .)
    NOIK
    NOIK --- ---
    já bych to tady zavřel
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: di do hajzlu
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    DUNAR_: Škoda, jsem se těšil, že se něco dozvím. :-)

    Ke zbytku komunikace raději no comment.
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    SPIPI: di do prdele blbečku...
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    DUNAR_: teda ty seš tajemnej jak hrad v karpatech :D
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    VSOUKOLOHLOR: nenapisu. jsem rad, ze Mikatchou dela aktivisticky veci, ktery dela, takze ji tu nechci verejne pranyrovat za text, ktery je podle meho nazoru nepovedeny. tot vse.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Problém architektury jsou desítky požadavků na výsledné dílo a mnohé z nich si protiřečí - takže nakonec to nutně musí být kompromis. A pak je tu ještě pohled veřejnosti, který neuznává "obyčejný dům". Všichni hned čekaj, že každá budova musí být super-unikát. Jenže ono to nejde a ani by to nebylo hezké - na parkovišti taky nestojí jen krásný nízký dvoumístný Ferrari, ale i méně hezký levnější sedmimístný rodinný MPV...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Tam je to lepší, ale těch lidí z těhle škol je pár, většina architektů má ČVUT nebo jinou techniku...
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Tak ony jsou taky katedry/ateliéry architektury na VŠUP či AVU, jestli se neplete a to zaměření se pak samozřejmě liší. A že všechny ty obory samozřejmě studium disciplín, jež jsem vyjmenoval, obsahují, to je mi jasné, na druhou stranu udělat zkoušku z nějakého oboru je něco jiného než daný obor dostatečně obsáhnout (což platí zejména o estetice, dějinách výtvarného umění apod., shodou okolností se pár mých kamarádů nedávno učilo na státnice na VŠUP, takže vím, jak velkou "hloubku", to obnáší). Sociální psychologii jsem myslel v uvozovkách, vlastně jsem tím myslel to, co je na architektuře asi nejtěžší, schopnost vcítit se do myšlení a cítění člověka/lidí, pro něž něco stavím, takže spíš něco jako empatie, intuice, a toto skloubit s vlastnimi pohledy, čili schopnost hledat průsečíky, které by byly nadčasové a nadosobní (ale ne ve smyslu nějaké "objektivity").
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Máš velkou pravdu v tom, že FA ze studentů vychovává víc techniky, než umělce. A znalosti z oblasti sociální psychologie se vážně moc neřeší. Ostatní tebou vypsané obory ale musí zvládat každý architekt.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Jasně. Užíval jsem nadsázku. Potíž je, když se podíváš na to, jaké nároky kladl na architekty Vitruvius, tak ti je jasné, že architekta může dělat vlastně jen renesanční člověk, vzdělanec v mnoha oborech (stavařina, tj. fyzika a chemie materiálů, energetika, matematika a geometrie + počítačové programy, umělecké vlohy, historie umění a architektury a estetika, právo (normy), sociální psychologie, ekologie (myšlení v kontextu, v souvislostech) atdp.). Dneska to většinou funguje tak, že to buď každý umí dost mizerně a upřednostňuje jeden dva obory (většinou technickou stránku), anebo se specializuje na určitý segment. Komplexních architektů (či arch. studií, které by byly s to pracovat s plnou šíří témat) je poměrně málo.

    Ne, máš pravdu, většina humanitních oborů je k ničemu v tom smyslu, že většina lidí u nich na rozdíl od specializovaných oborů nezůstane. Představa, že každým rokem budeme s to uživit dalších 100 promovaných sociologů v kombinaci s psychology či desítky umělců na volné noze je zcela mimo. Ti, kdo zůstanou u svého oboru, patří mezi šťastlivce.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam