• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHANKETY nyx :: pripominky uzivatelu
    GENERIXX
    GENERIXX --- ---
    MUI: bylo tam pár jídel, který byly na vývařovnu hodně slušný a vyloženě po nich lidi šli (rajská, filé, čočka, palačinky apod.), ale pak tam bylo taky plno takových, od kterých bylo záhodno se držet v úctyhodné vzdálenosti (škubánky, cokoli s "bramborem", vývary ze zbytků, dalmatské čufty etc.).
    KLX
    KLX --- ---
    MUI: jen špagety a krupicová kaše!
    JACOB
    JACOB --- ---
    MUI: Prumerne asi "ano".. tj. na masovou vyvarovnu to slo, srovnavat to s restauracema asi mozny neni.
    A na VS kolejich mi chutnalo vic nez na stredni, asi spis proto, ze tam byl vetsi vyber
    JACOB
    JACOB --- ---
    MUI: Jak ktery jidlo?;)
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    87HIGHFLYER: ja bych rekl, ze zalezi i na vuli a schopnostech zaka. :-)

    DADEL: dobry rano, si na diskuznim foru
    DADEL
    DADEL --- ---
    moc keců, málo anket
    ELIS
    ELIS --- ---
    HONZAL: Treba je verici a odmital prijmout dinosaury.

    Ne, tak pred revoluci prece byl komunismus nacpanej v nejednom predmetu vcetne vytvarky, taky jsem malovala Auroru. Ale jak bylo receno nize, vzdycky zalezi na konkretnim uciteli.
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    Spíš je na celym systému blbý, že extrémně záleží na vůli a schopnosti učitele. Já měl na všech stupních - od školky po vš - skoro vždycky štěstí. A nemusí bejt kantor zrovna mstivý hovado - stačí když prostě nedokáže pořádně prodat co umí. Dneska mě třeba zajímá historie, ale na střední sem po tom ani nevzdech. Kdoví kde bych byl, kdych potkal jinou úču. Na tohle formování osobnosti má školství hroznej vliv a když formuje špatně, je těžký proti tomu něco dělat.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    u nas to teda bylo spis tak, ze deti buzerovaly kantory. Jinak s tim lhanim taky moc nerozumim, to do vas lili nejaky ideologie? Me ucili dejepis, matematiku a geometrii, zemepis, chemii, cesky jazyk a dalsi. Jako malej fracek sem tim samozrejme pohrdal, bejt po me vuli, radeji hraju pocitacove hry.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    no jestli vas pruchod zakladnim a strednim skolstvim byl laskavou prochazkou ruzovym sadem, bez buzerace kantory a vyberoveho jednani k jednomu cukr druhemu pouze bic, tak vam to preju. to je jak lidi kteri meli za totace/90s dobrou skolni jidelnu, existuji. taky jim to preju. ne kazdy holt mel to stesti
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Z toho vyrosteš
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    JACOB: Struktura mi přijde napříč Zemí stejná - má to stejné zákonitosti dané strukturou druhu - tedy homo sapiens - s minimálními odchylky v anatomii a potažmo ve struktuře interakce - nebo nevím cos tím myslel. Řeším spíše míru té interakce - to jak spolu žijeme, komunikujeme, tvoříme společné dílo - a to je z mého pohledu chudé... mám srovnání (zkušenost) třeba s Čínou nebo Indií a tam je to úplně někde jinde - mnohem vyšší míra vzájemné komunikace i společné tvorby... přijde mi, že se tady jede ve dvou kolejích - underground (dost silný a zajímavý) a oficiální kultura v podstatě živená pouze státem... dělat to nějak více dohromady neumíme... na to je naše společnost nepřipravená - a je to právě kvůli té naší výchově :-) česká xenofobie se přenáší na nás samotné a poutá nás společně tvořit i být...
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    WRYKOLAKAS: tak jsem to sepsal a následně v rámci kultury smazal... na takto formulovanou otázku nemám nejmenší chuť odpovídat... však to víš sám moc dobře :-)
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    ELIS: to je dost omezená možnost volby :))
    ELIS
    ELIS --- ---
    NICOLE: Domaci vzdelavani snad uz dorazilo i k nam. A taky je tu moznost volby, do ktere skoly dite dam.
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    JACOB: Kdyz to mas institucionalizovane, je zde alespon teoreticka moznost s tim neco delat, je zde mozne vest prave onu politickou diskuzi - chceš říct, že je jednodušší nedat děti do školy, než se nestadradně oblékat? To asi těžko. Politickou diskuzi vést samozřejmě můžeš, ale v praxi je ti to k ničemu.
    JACOB
    JACOB --- ---
    KOSMO: Mluvim o kulture jako konceptu (pripadne obecne o euro/americke kulture napric historii). Dilci rozdily mezi CZ a DE, pripadne mezi ted a 100 let zpet, zanedbavam a v teto diskuzi je povazuju za nepodstatne. Zajima me struktura interakce mezi jednotlivcem a spolecnosti obecne
    WRYKOLAKAS
    WRYKOLAKAS --- ---
    KOSMO: V čem přesně ti ve škole lhali? Že 3x5 je 15 a ty chudáček sis to musel povinně nacpat do mozku? To je fakt hrůza co si v těch školách dovolujou.....
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    JACOB: a jakou kulturu vlastně myslíš? Rozhlédl ses tady v Čechách? Co my tady máme za kulturu? Vždyť je to tak ubohé a chudé... právě proto, že většina lidí je u nás zašlapána ještě před tím než se sami zvládnou vyvinout... a skončí pak u piva, fotbalu a zaměstnavatele :-(
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    ELIS: 100 369 traumat :-) ze kterých jsem roky lezl ven a ještě tam něco zbývá... člověk si většinou neuvědomuje co je na něm pácháno... když sám nehledá a nestuduje... já hledal už malička - a třeba právě to bylo příčinou mnoha traumat a spousta dalšího - v očích učitelského sboru jsem byl nenapravitelný rošťák a dávali mi to řádně sežrat... jenže co naděláš když už v osmi letech víš a uvědomuješ si, že ti lžou a že si ty lži musíš nacpat povinně do hlavy, že je celá tvoje budoucnost ovlivněna tím zda myslíš stejně jako oni... nikdy jsem tak rigidně nemyslel... neštěstí jsou tady zákony vyšší než ty naše a ty kroutí budoucnost do jiných cest než si systémáci političtí představují...

    JACOB: a na mě podobných nyní leží břímě, které ty "neučiníš", to stálé NE ke všemu jinému, přetaví do "čiň, kreativně, láskyplně, dle svědomí svého, cokoliv"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam