• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHARINGANOnline nakupování ze zahraničí || rady a tipy, slevy a akce, placení
    VIXLE
    VIXLE --- ---
    zdravim, mel bych dotaz. dostal jsem darkovej poukaz na amazon.com, a snazim se ujasnit si, jestli se vubec vyplati ho pouzit.
    poukaz je na $250, abych nemusel clit, musim nakoupit pod 150€ (~$180), kazdopadne ale zaplatim 20% dph (kdyz cena bude nad 22€).

    pokud bych to chtel utratit treba za tohle: https://www.amazon.com/Sony-Bluetooth-Wireless-Streaming-Playback/dp/B06Y3CYKQ2/ref=sr_1_5?dchild=1&keywords=hifi&qid=1619254860&rnid=2941120011&s=electronics&sr=1-5
    zaplatim tim padem necely 2000 Kc ($33 k tomu poukazu z moji kapsy + $58 dph) za zbozi v hodnote ~3200 Kc, coz vzhledem k hodnote poukazu neni zadna vyhra.

    dokazal by mi nekdo jednak potvrdit/vyvratit jestli pocitam spravne, a nebo poradit nejakou alternativu, jak ten poukaz vyuzit efektivneji? prevest na amazon.de to treba nejde nejak? ma smysl nabidnout ten poukaz k odkoupeni, chtel by ho nekdo treba za $200?
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    SHARINGAN: Mam druhy ucet. Stejny problem. Biling statement nyni uctovani Eura, je to potvrzeni o vlastnictvi te karty. Prihlaseni je univerzalni, nezalezi na zemi, a tak nemam pristup stale k te zakaznicke podpore.

    Jinak progres. Nasel jsem nejaky e-mail na FB Amazon.de, tak pisu, za par hodin hned reakce, jak to doresi a odblokuji a dnes mi prislo, ze mne updatovali na Amazon Business, ktery jsem vubec nezadal a ucet je stale zablokovany.
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    SRNECEK: na amazon.de jsem nakoupil přesně před měsícem bez problému, ale účet aktivně používám, takže u mě nekalou aktivitu systém asi jen tak neuvidí... jestli pro tebe není problém registrovat nový účet a potřebuješ nakoupit rychle, tak bych to asi udělal, jelikož to ve výsledku může být rychlejší než support... billing statement je běžná praxe amazonu (setkal jsem se s tím ještě u paypalu), kdy ti naúčtují euro a pokud vše proběhne v pořádku, tak ti ho zase vrátí... alternativně se můžeš pokusit odblokovat svůj účet přes support, pokud se ti je nedaří kontaktovat na amazon.de, zkus amazon.com ... mě to teda nezní moc jako amazon, jelikož mi jejich podpora vždycky odpovídala dost rychle (ale s .de teda nemám ohledně supportu zkušenost)...

    co se týká phishingu, tak pokud nelezeš mimo doménu amazon.com nebo amazon.de, tak se nemusíš bát... samozřejmě zabezpečené pc je v dnešní době nutnost, pokud máš hodně strach, nejjistější je si adekvátně nastavit internet banking (limity na transakce, potřebu potvrdit každou transakci přes sms, atd.)
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, nakupuji na Amazon.de (laptop za 2 000 Euro), vytvoril jsem objednavku a druhy den mi je zablokovany ucet, s tim, ze nekala aktivita na nem. Do uctu se lze prihlasit, ale nelze ovladat, ani skrze nej navstivit online zakaznickou podporu, jedine se nacte nutnost vyplnit jmeno, fakturacni adresu a telefon na vytvorene objednavce do noveho formulare, dodatecne je moznost dodat "biling statement" -
    The following information must be clearly displayed on the statement:
    Your name and billing address
    Phone number (if included in your billing statement)
    Last 4 digits of the card or account number,

    Bojim se phishingu, ale tak tim, ze se prihlasim do toho uctu na oficialnich strankach, tak to je snad legitimni.

    Jakmile jsem vyplnil pozadavky na adresu, jmeno a telefon, tak zase druhy den nahle nutnost dodat "biling statement".

    Nikdy jsem se s timto nesetkal, je mi to i dost neprijemne. Ma banka rovnez spise chovani neguje a nedoporucuje neco zasilat a vlastne ani nevim, jaky dokument mam poslat, ktery toto vse bude obsahovat. Zejm. snadno muze byt diskrepance mezi vlastnikem karty a fakturacni adresou, a tak validace postrada trochu smysl. Setkal jste se s timto nekdo?

    Jiz se mi to stalo podruhe a prvni ucet nesel vubec obnovit, jelikoz ve finale s Amazonem nelze komunikovat. Ucet je zablokovany a max. muzete zridit jiny a vyzadat si skrze nej odblokaci predchoziho pres online chat na zakaznicke podpore. Nicmene oni tam nechteji resit a jen predaji dal, ale vysledek je, ze vam prijde na e-mail totozna vygenerovana zprava, ze je musite kontaktovat s doplnujicimi udaji, ale nemuzete odepisovat na ten e-mail. Jsem z toho dost zoufaly, jelikoz ten stroj nemohu zakoupit nikde jinde a Amazon nepomaha, jelikoz je moznost jim i napsat kratkou poznamku s otazkou, ale stejne na to nereaguji a posilaji jen vygenerovane zpravy.
    CUTOR
    CUTOR --- ---
    Zdar
    lze z ebay dostat nejakou fakturu? Jedine co vsude vidim je vytistene "order details" coz nase ucetni moc netesi :-(
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    KOC256: Hmotnost nesedí - má to mít cca 2 kila, podle trackingu ČP píšou 0,377 kg. Takže si myslím, že mně dali špatný číslo zásilky. Zatím se mi to nikdy nestalo - když už jsem číslo měl, tak vždy sedělo. Napsal jsem prodejci co se jako děje a ať něco udělá, dispute jsem zatím neotevíral, ale jak mně dojde trpělivost, tak to udělám :).
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    MADCAT: to je u číňanů normální mít bordel v tracking numbers. nečekej, napiš mu, vystav dispute a uvidíš.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MADCAT: Treba aby to pozdrzeli. Na T&T bych se podival zda cca sedi hmotnost a pak bych kontaktoval cinana, aby to resil.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    KOC256: Na poště mi neřekli nic, tam jsem ani nebyl. Proč bych tam taky chodil, když mám akorát číslo zásilky, bůhví jestli vůbec správný, a na balíku zjevně moje adresa není, proč jinak by to pošta vozila tam kam to odvezla. Předpokládám, že pošta se při doručování řídí primárně adresou a nějaký tracking number jí slouží jenom pro sledování pohybu. Třeba mi jenom číňan dal špatný číslo a balík se za chvíli objeví, nevím. Ještě mám pár dní na otevření sporu...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MADCAT: A na poste ti rekli co?
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Prosím o radu: čekám balík z ali, dnes mi přišel mejl, že „delivery failed“, tak se dívám co se stalo, a 17track.net i tracking České pošty mi říká, že balík bůhví proč vezli kamsi do Chvalče u Trutnova a že adresát byl nezastižen. Kdo to posral? Číňan nalepil špatnou nálepku? Je v mé moci s tím něco udělat? Díky.
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    KOC256: Asi to bude v pohodě, jen mě tohle zaskočilo.
    SHARINGAN: MS storem jsem si jistý. PP platit lze, ale nepošlou to do CZ, proto se to řeší takhle zvláštně přes český store a kreditkou.
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    ENDRUE: a jsi si jist(a), že jsi opravdu na MS storu? protože já bych řekl, že jsem ještě minulý rok platil přes paypal... ale pokud jsi na ofiko storu ( https://www.microsoft.com/en-us/store/ ), tak se samozřejmě nemáš čeho bát :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ENDRUE:
    Tak zrovna u MS storu bych problém neměl :D
    Však to není nějaký lokální podivný obchod na hadérky...
    ENDRUE
    ENDRUE --- ---
    Nemáte prosím konkrétnější info k nákupu z UK Microsoft Storu? Objednávka se dokončuje telefonicky přes český MS store, kde se zadávají údaje kreditní karty (nejde přes PayPal). Přijde mi trochu zvláštní sdělovat číslo karty, ale na různých diskuzích tento podivný nákup proběhnul v pohodě. Nemáte prosím zkušenosti?
    NOPOLICE
    NOPOLICE --- ---
    Máte někdo zkušenost s vrácením daní, když chci zboží vrátit (zpět do USA)? Dá se to nebo smolík?
    SURI
    SURI --- ---
    SHARINGAN: Ok, děkuju za koment a snad se poučí.
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    SURI: ou...úplně všechno poukazuje na podvod... web nemá žádné reference, design je premade šablona, vlastník nemá veřejně viditelnou identitu a stránka je hostována v Rusku (red flag!)... vzhledem k tomu, že u checkoutu nevidim ani jinou možnost platby než kartou, tak bych kamarádce i doporučil zavolat do banky ať se poradí jak postupovat (blokace konta, nová karta), vzhledem k tomu, že provozovatel může teď mít i její platební údaje... rovnou se může poptat, jestli je možnost tu platbu stornovat, ale myslim že bude nakonec ráda, když jí nevyluxuje účet...
    SURI
    SURI --- ---
    Prosím, nemáte někdo zkušenost s tímhle obchodem www.sneakersales.co.uk ? Kamarádka si tam objednala boty, ale jediné co jí přišlo, bylo potvrzení o platbě, ale jinak nic (třeba potvrzená objednávka). Myslí si, že naletěla.. díky.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    hmm tak DPDko mi DPH vymerilo....navic evidentne balik sel nesmyslne do cech a nasledne do anglie, kde mi vymerili DPH,t akze zdrzeni, priste zkusim asi tu postu spis
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam