• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    Unreal Engine site
    klub zaobírající se tvorbou her v prostředí UE
    tvoříme pro PC, IOS, XBOX atd

    poslední verze ke stažení
    DOWNLOAD

    tipy, triky, rady, zajímavosti, showcase


    UNITY klubik zde: [ UNITY 3D ]
    rozbalit záhlaví
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    FRK_R23: Tohle TRAGED je strasne, strasne spatna rada, git na hry nebrat. Fungoval jsem ve hrach na mercurial(kod)+svn(data), perforce(vsechno), plasticscm(vsechno) a git(vsechno) a git konci hluboko na poslednim miste. S cim ma git/mercurial problem? S velkejma binarnima souborama. Z ceho se hry typicky skladaj? Z velkych binarnich souboru ;) Jasne, mame LFS, ale to je dost znouzecnost a zaroven neni slozity git+lfs rozesrat
    KERRAY: udk ho umel pred rokem experimentalne, ale o integraci tady nejde, jako spis o prakticnost

    Ja bych osobne vzal free licenci perforce (do peti lidi free, UDK ho ofiko podporuje) .. kdo by to byl rekl, ze tohle zrovna ja prohlasim, ale ano, perforce je opravdu na hry asi fakt nejlepsi VCS. Co muze byt zajimava alternativa je plasticscm (taky maj free tier). u obou nicmene muze byt problem najit rozumny hosting, v to je samozrejme git na tom lip.
    SVN asi porad neurazi, ja uz se na nej pravda trochu divam jako na dinosaura, ale v zasade dela to co ma .. a ma locking! bez toho budes chtit u UDK skocit z okna (blueprinty imho porad nejdou rozumne mergovat) a u gitu to neni samozrejmost
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: Commitovat se dá i v UE, ale lepší je to klasicky přes Total Commander.

    Jo a doporučuju dva repozitáře - Source (kde máš všechny externí resources - FBX, WAV, Textury, etc.) a Project. Pak se to dá celkem slušně udržovat.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: Napojíš to přímu v UE na repo a jedete. Když někdo z vás edituje nějeký UAsset, tak je zamčený a druhý o tom má upozornění. Odemče se automaticky po commitu.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: SVN
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Nějakej tip, jak pracovat na jednom projektu s kolegou vzdáleně? :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    TRAGED: Výrobci od toho upouští, ale SLi nebo ta verze od AMD tady jsou už hodně hodně dlouho. Tedy bych čekal, že podpora pro tohle bude už jen z historickejch důvodů.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    ( řešilo se to svého času buď v HW nebo GPU klubu. Potom co NV oznámila, že multigpu bude umět už jen 3090. )
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    FRK_R23: Protože od toho výrobci upouští a to málo co to ještě umi by měl "ošéfovat" přímo OS
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Upravuju si nějakou animaci a nejde mi nastavit smooth křívka...?

    Co dělám blbě?


    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BURKHAR: Myslel jsem si to.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: Bohužel IMHO. Možná v UE5.

    RTX 2080 NVlink - Unreal Engine Forums
    https://forums.unrealengine.com/community/general-discussion/1570787-rtx-2080-nvlink
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jak ten soft miluju, tak chybějící podpora multiGPU je pro mě záhadou... Kolega má dvě 2080Ti spojený nvlinkem a má smůlu :)

    Funguje vám někomu multiGPU setup?
    SAKICZ
    SAKICZ --- ---
    BURKHAR: dík za odpověď a nevíš kde ji sehnat a nainstalovat?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SAKICZ: IMHO nemáš public tu funkci, kterou to chce. Nebo sis tam to UnrealMath nějak vykurvil.
    SAKICZ
    SAKICZ --- ---
    TRAGED: Tak mi to píše tajto mno, asi to neumí procesor, nebo mi tam chybí něco v knihovnách, nějaký exp2 a log2, zkoušel jsem hledat, ale nic jsem nenašel mno...tak dík za každou odpověď :)

    SAKICZ
    SAKICZ --- ---
    TRAGED: kouknu se a napíšu,sorry
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    SAKICZ: "Psalo mi to nejkae chyby" je dotaz fakt na nic. Asi to bude chtit prihodit prave ty chyby.
    SAKICZ
    SAKICZ --- ---
    ahoj, jenom dotaz, jestli je hardwarem, že mi nefunguje tajto, psalo mi to nejaký chyby, tak jenom jestli se s tím někdo nesetkal třeba...mám obyčejné pc, intel procesor a nvidi grafiku, herní mno...

    Unreal Engine 4 [4.7.3] NVIDIA PhysX FleX + Download link [GTX780 & i7 4770k]
    https://www.youtube.com/watch?v=Sr7ptXOUHMo
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLL_QUY: nejsem zadnej expert a vubec nevim v jakem je to stavu (v Unrealu nedelam), ale tohle vypada dobre. Tak mozna spis jen jako zajimavost tady do auditka...

    Meet the MetaHumans: Free Sample Now Available | Unreal Engine
    https://www.youtube.com/watch?v=6mAF5dWZXcI&ab_channel=UnrealEngine


    A ukazka co to vsechno umi here: https://www.youtube.com/watch?v=GEpH3o44_58&ab_channel=UnrealEngine
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    BURKHAR: nedělám, jako mladej jsem dělal levely do Dooma a Duke Nukema 3D, od té doby po očku sleduju, a dnes čekám, že si s tvorbou levelů budou zanedlouho hrát moje děti
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KERRAY: No, uvidíme, až to proženu performance testama, mobily by to mohlo klidně uvařit. :) Odkdy děláš v UE4?
    CLUSMAN
    CLUSMAN --- ---
    BURKHAR: aha pardon spatne jesm se vyjadril, myslim tim aby zustali oznacene i potom co pridam dalsiho actora z content browseru, nebo zkraktku copy to the level viewport
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam