• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    Unreal Engine site
    klub zaobírající se tvorbou her v prostředí UE
    tvoříme pro PC, IOS, XBOX atd

    poslední verze ke stažení
    DOWNLOAD

    tipy, triky, rady, zajímavosti, showcase


    UNITY klubik zde: [ UNITY 3D ]
    rozbalit záhlaví
    VANGUARD
    VANGUARD --- ---
    FRK_R23: To je že ten object je Stationary
    FRK_R23: Měl jsem stejný problém a nejblíž k nule jsem se dostal barvou #959595
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    FRK_R23: Hmm asi to souvisí s tim, jak je ta mapa udělana. Tahle totiž nemá "sea level" jako 50% šedou... Což asi bude ten problém, protože když dám scale Z na 0, tak to sedí tam kde má.

    Přitom je to exportovaná mapa z jinýho UE projektu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Nevíte někdo, proč když použiju height mapu, tak je třeba o 200 m pod 0.0.0?

    CLUSMAN
    CLUSMAN --- ---
    BURKHAR: Covece nevim jak to myslis, pres konzoli pouzivam jedom par commandu
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    CLUSMAN: To by mělo jít pustit přes konzoli, ne?
    CLUSMAN
    CLUSMAN --- ---
    Cau prosim otazka na Unreal. Nevite jak udelat, aby veci spustene pres editor utility widget fungovaly i v play editoru? Priklad, chtel bych checkboxem zapnout audio loop jako mix referenci jak v editoru, tak v play rezimu
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Máte někdo praktičtější zkušenosti s generováním navmeshů do složitějších modelů, tj model domu z 3ds třeva? Importoval jsem si složitou strukturu do u4/5, ale bohužel navmesh generace jí úplně ignoruje. Něco to dělá teprve když vygeneruju simple collision.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Holt je to dimenzovaný na herní hardware za 5 let, což jako dává smysl
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BURKHAR: Ale vypadá to teda neskutečně...
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: Šílený!
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    No asi budu muset upgradovat HW :O

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Stáhnul jsem si UE5 a chtěl jsem se podívat na sample project, tak dám taky stahovat...


    Asi to chvilku potrvá :))

    VANGUARD
    VANGUARD --- ---
    Já na svojí hru na UE4 používám GitLab a funguje to úplně bez problému, dokonce několikrát mi to už vyřešilo nepříjemné problémy kdy mi bug enginu rozbil nějaký soubor.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Díky všem za tipy, pro naše potřeby se GitHub ukázal jako nejsnadnější a funkční řešení.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    Tak hlavne ma perforce vyhodu v internim zamykani souboru. V disney se normalne pouzival a nebyly s nim problemy
    CLUSMAN
    CLUSMAN --- ---
    Nic jineho neznam, ale u nas tez pouzivame perforce a veril bych, ze po velmi dobre uvaze lidi co to vybirali.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Myslim, že neni nutný se tu nějak urážet. Nevyvíjíme žádnou hru, děláme spíš virtual production. Pointa je v tom, že na tom dělám s kolegou a ruční udržování verze je dost o ničem. Github by pro naše potřeby byl asi super, ale vysral se nám AxisNeuron LiveLink plugin, což potřebujem. Až to po víkendu vyřešíme (ono se asi něco posralo kolegovi ve stroji, než že by to dělal github), tak nám bude myslim sloužit dobře.

    Díky za rady :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    TRAGED: LOL! Vyvíjel jsi někdy nějakou hru?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    MIKEE: BP Mergovat je zatím nemožné. Maximálně držet dvě verze vedle sebe a pak copypasta funkcionality do jednoho. Ano, uasset je prostě dost složitej file.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MIKEE:Neni to spis otazka spravne konfigurace a hooku? Velke binarni soubory asi nepotrebujes ukladat rozdilove.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    FRK_R23: Tohle TRAGED je strasne, strasne spatna rada, git na hry nebrat. Fungoval jsem ve hrach na mercurial(kod)+svn(data), perforce(vsechno), plasticscm(vsechno) a git(vsechno) a git konci hluboko na poslednim miste. S cim ma git/mercurial problem? S velkejma binarnima souborama. Z ceho se hry typicky skladaj? Z velkych binarnich souboru ;) Jasne, mame LFS, ale to je dost znouzecnost a zaroven neni slozity git+lfs rozesrat
    KERRAY: udk ho umel pred rokem experimentalne, ale o integraci tady nejde, jako spis o prakticnost

    Ja bych osobne vzal free licenci perforce (do peti lidi free, UDK ho ofiko podporuje) .. kdo by to byl rekl, ze tohle zrovna ja prohlasim, ale ano, perforce je opravdu na hry asi fakt nejlepsi VCS. Co muze byt zajimava alternativa je plasticscm (taky maj free tier). u obou nicmene muze byt problem najit rozumny hosting, v to je samozrejme git na tom lip.
    SVN asi porad neurazi, ja uz se na nej pravda trochu divam jako na dinosaura, ale v zasade dela to co ma .. a ma locking! bez toho budes chtit u UDK skocit z okna (blueprinty imho porad nejdou rozumne mergovat) a u gitu to neni samozrejmost
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam