• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GENERIXXProducenti sobě
    MROUSHIT
    MROUSHIT --- ---
    SPAN
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    a tu uroven meris jak?
    MROUSHIT
    MROUSHIT --- ---
    jen rum s kolo we.... minus 3 dB je idealni urwen siganaaalu co se tyce massterout z meho wirtual studia lepcii by bylo sednout a poklaaabosit ae nemylim to zle more...
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    MROUSHIT: asi kvalitni drogy co?

    z tveho prispevku rozumim jen rumu s kolou.. co to je "minus 3dB limiter"?
    MROUSHIT
    MROUSHIT --- ---
    :D
    MROUSHIT
    MROUSHIT --- ---
    jjjjjj...ale naucil sem se ladit freq. pomoci usi aj analyzeru a dospel sem k ne zkusenossti rźe neni treba honit gain buzeni do vyse plus mis nula dB vetsinou mi analizer ukazuje silu signalu minus 30 plus minus rum s kolou dB ale honim to kompresi kera ve finale urown signalu zwedne na onech minus 3dB limiter nepouziwam ubec paaac je to swina keraaa se zwukem delaa to neni zz apotrebii pokud no limit picooo nee nejsem zadenj blaster ae tak sem se naucil a limiter neni potrebe pokud wychazim ze zakladniho ponauceni co se chowani zwuka a pochopeni freq balanc tyce fak ho nepoterbuju a jde to i bez naj ae tak nekomu to pomuze nepopoiram ...PP
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    MROUSHIT: vsak limiter je dynamicky efekt a kompresi ti pohoni, vsak vetsinou jde o to, ze je potreba zbavit se transient u kopaku (nejhlasitejsi zvuk v mixu) a na to je limiter idealni nastroj, protoze maka rychle. kompresory na tohle moc nejsou, protoze pri rychlem releasu poustej barvu.
    jasne, u hudby kde se chce udelat citlivy zvuk, je ideal rozdelit si nastroje do group a dynamiku resit separatne, tak aby nic na mastru nebylo potreba, ale tak jde hlavne o to, co kdo chce za zvuk , nekde je trvrdej limiter na mastru, charakteristickou soucasti zanru:)
    MROUSHIT
    MROUSHIT --- ---
    -3dB..... meeene je nekdy wiiice limiter pryc radsi miiin a honit kompresiiii...
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    VEX:tak urcite tech limiteru zkus vic a uvidis, co se ti bude nejvice pozdavat.. tohle se hode spatne radi, protoze je to silne individualni

    nektere releasy sonnox zlobej, ale jinak jsou to hodne feer pluginy
    VEX
    VEX --- ---
    MONKEYFIGHTER: ono je to možná způsobený, tim, že je to kradený :) zkusim taky, protože jsem nainstaloval sonnox a sice ho ableton našel, ale je DISABLED a netušim proč
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    VEX: bo zkus voxengo elephant, fabfilter pro L, jak jsou narocny netusim, v zivote se mi nepodarilo dostat se na strop procaku...
    VEX
    VEX --- ---
    POLYRHYTHM: zkoušel jsem Brainworx BX-XL ale je hrozně náročnej na cpu
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    VEX: vetsinou sonnox ,ale na neco neni uplne marnej ani ten co je v abletonu
    VEX
    VEX --- ---
    POLYRHYTHM: Ableton mi nějak nenačet ten Ozone, takže zkusim tuhle alternativu. Jakej limiter používáš?
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    VEX: jestli nemas v planu, davat tracky na profi master, tak je asi nejjednodusi, mixovat do limiteru.

    nastavis hlasitost kopaku s headroom treba kolem -16dB (zalezi co vsechno budes v tracku mit, ja treba mam headroom takhle, protoze pracuji s HW synthy, ktere jsou obecne potisejsi),

    pak nastavis limiter na masteru ,aby zabiral na kopak, dulezite je pohrat si releasem, kopak se trochu nakompresuje a zni lepe

    potom mixujes dalsi nastroje do kopaku, je dobre na master za limiter dat analyzer jako treba sonalksis freeg , spicky budou letat do limiteru ,ale RMS by sis mel ohlidat treba v tom freeg, hodnoty zalezi podle zanru, u cistsiho zvuku bych nesel pod -9dB u hodne jemne hudby klidne -12dB, u nejakeho praso techna bych sel naopak treba do -5dB atd.

    vyhoda, je ze uz pri mixu pracujes s finalnim zvukem, je to presnejsi postup nez udelat nejaky mix a pak se pokouset o mastering, kdyz tomu uplne nerozumis, stejne tak mi to prijde lepsi nez pouzivat nejake mastering presety apd.
    nevyhoda je ,ze kdyz by si posilal zvuk na profi master, tak by si limeter musel dat z masteru pric a zmenil by se ti tak mix, pri masteringu by se pak nemuseli trefit do zvuku, ktery sis namixoval s limiterem.
    VEX
    VEX --- ---
    super, dik moc
    SIDE
    SIDE --- ---
    no a tady najdes v zahlavi nejaky odkazy:
    [ MIX & MASTERING - finalizace hudební nahrávky ]
    SIDE
    SIDE --- ---
    ozone ma primo pro sebe mastering guide:
    http://izotope.fileburst.com/guides/Mastering_With_Ozone.pdf
    VEX
    VEX --- ---
    SIDE: jj, celej track mám málo nahlas.
    nějaký e-příručky k tomu masteringu?
    Ozone zkusim, diky
    SIDE
    SIDE --- ---
    VEX: jako ze to mas cely malo nahlas? to dohonis bud profi masterem nebo doporucuju Ozone....ale jako vzdy...vseho dobreho pomálu :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam