• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AUDIACLongboarding
    Diskuse o všem, co se longboardů a longboardingu týká. Carving, Cruising, Slalom, Downhill, Dancing, Tricks . . . Vybavení Akce a srazy Videa ...
    rozbalit záhlaví
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    GARFIELD: brždění: footbrake mi přijde blbej spíš kvuli botám, nicméně zkoušel jsem ho i na nejvíc flexy prkně, Maestru a šel, takže rozkmitnání bych přisuzoval možná spíš tomu, že máš nějak blbě nohu na prkně..zkus zkoušet různý pozice, ale přesto je footbrake spíš taková nouzovka si myslim..ale určitě dobrý zvládat, takže vem nějaký starý boty a zkoušej .)) brzdit přes rukavici mi nepřijde extrémní, je to prostě nejjistější způsob brždění a rozhodně se to přes rukavici naučíš dřív, než ve stoje (když budeš zkoušet jen slidy ve stoje a přes rukavici ne, tak se situace samo mění.) ale obecně je standup sliding řádově o moc těžší, než sliding přes rukavici, kterým za dopoledne zvládneš zastavit, a za odpoledne to i vracet do směru jízdy..

    grip: mám grip jen tam, kde stojim při standup slidech + úzký proužek uprostřed prkna, který dva větší celky spojuje, má to tak plno lidí, na velký ploše prkna grip vůbec nepotřebuješ, .. pak se problém s nošením vyřeší .. pro ukázku kámoš to má tak: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536508_3074167260117_1441759638_32074662_943221915_n.jpg já aktuální fotku nenašel ale mám uprostřed ještě větší prázdnou plochu
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    Tak jsem vcera to moje prkno konecne poradne projel. Je hodne pruzny (oproti Landyachtz Wedgeflex s kerym jsem mel moznost srovnani) a takovy hravejsi. Pumping na nem jde uplne skvele a delsi obloucky se taky daji. Delsi oblouky delam tak, ze mam teziste hodne vepredu a nohy hodne docela blizko u sebe (porovnavam s normalnim skatem). Je to zabavny a hezky to kraji.

    Jediny s cim mam problem, je brzdeni. Footbrake mi pri vyssich rychlostech prijde dost neprijemnej, protoze jak je to prkno pruzny, tak se docela hodne rozkmita a je tezsi na nem drzet stabilitu. Zatim se mi bohuzel vubec nepovedlo to prkno "urvat" ve stoje a to i presto, ze mam primarne slidovaci kolecka. Nejaky tipy, jak na to? Nemam rukavice a zatim je ani neplanuju. Ve meste mi prijde trochu extremni brzdit v takovym tom pololehu s rukou na zemi.

    Jo a taky jeste jeden poznatek a to ten, ze grip mi rozdira ruce (oproti normalnimu skatu je to fakt jak brousek) a longboardshopu mi ho nalepili tak, ze tam jsou na par mistech bubliny. Ale predpokladam, ze to se asi ochodi, ale je to vcelku neprijemny a musim si davat pozor, jak desku chytat a jak ji nosit.
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    REN_REN: utažení trucků je otázka deseti vteřin, abys vyzkoušela, jestli je to tím:)..o postoji je to taky, však koukni na videa jak stojí, důležitý je hlavně mít dobře váhu, spíš víc na přední noze..no jinak hodně dělaj bushingy takže kdybys problém vyřešila utažením trucků na úkor točivosti, která je u longu kor takovýdleho ražení žádoucí, pak bych řešil tvrdší bushingy a příp. jinej tvar bushingů..ty trucky co tam jsou neznám, takže nevim jaký tam jsou stock bushingy, takže bych to musel vidět víc z detailu
    MIA_RSC
    MIA_RSC --- ---
    asi sem se zamilovala

    Lost in Spain- The Snake's head
    http://vimeo.com/42507723
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    GARFIELD: tak aspoň že 81čky.) já je mám v 84a a ty jsou teprve "slidy" .) viděl bych na tomhle prkně třeba zigzagy nebo kdyby to konstrukce prkna umožňovala tak bigzigy
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    SIMEC: tvrdost 81a

    ja se tech slidu nechtel vzdat :) ale primarne slidovat zase asi uplne nechci (a to sem rikal i prodavaci). Ted dyz ctu popis, tak mi to je uplne jasny, ze to nedrzi. Tak treba se v tom najdu - jsem chtel zkusit od kazdeho neco.
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    GARFIELD: zajímavá kombinace prkna a koleček..jasně že to víc sliduje když to jsou PRIMÁRNĚ slidovací kolečka.) tim spíš když máš centerset verzi (v jaký je máš tvrdosti?) na cruising/carving by to rozhodně chtělo spíš kola (desce adekvátní) s hranatým profilem a offsety, spíš měkčí.. co drží..no alespoň se s těmahle můžeš naučit slidy, ty se ti neztratí, naopak
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    tak jsem do toho nakonec prastil poradne :) dneska sem koupil fibretec surfcruiser s paris truckuma a abec 11 koleckama


    Paris Truck 180mm Red set 2 :: Longboarding.cz
    http://www.longboarding.cz/products/paris-truck-180mm-red-set-2/
    ABEC 11 centerset FREERIDES 72mm « ONE15 Longboard Shop Praha – první longboard shop v ČR a prodej těch nejkvalitnějších longboardu na světě!
    http://www.longboardshop.cz/products-page/kolecka/abec-11-centerset-freerides-72mm/

    dneska sem to projel z prace domu a prijde mi, ze to trochu vic sliduje teda, ale jinak pocit dobrej a uplne jinej nez na skejtu :)
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    OSTOSEDM: to moc nadějně nevypadá, ale za pokus to stojí, díky
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    prosím nevíte někdo kde bych v Praze koupil nový Wave cam (bushing) do Original trucku? jedu tam zítra na tejden chtěl jsem pojezdit a dneska mi prasknul...
    MAJDULE
    MAJDULE --- ---
    SIMEC: konečně srozumitelný návod, díky moc!
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    GARFIELD: aby to nestálo v koutě právě proto, žes koupil (třeba) nějakej lacinej šunt .)) ne tak jako daj se sehnat za míň dobrý prkna, ale jedině pokud jsou zlevněný
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    SIMEC: no idealne do 4k. Chapu, ze ty lepsi komplety stojej proste vic, ale rad bych zjistil, jestli teda na tom longu vydrzim nebo ne. Aby to pak nestalo nekde v koute.
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    GARFIELD: určitě pokud tě těch pár tisícovek nezabije, kup longa místo přerábění skejta..takový mašinky jsou chvíli funny ale skejt je skejt a long je long..ten ninety six je divnej, nevim proč, ale divnej.) Ten mindless, proč ne, na cruising carving, na slide to ale nebude to pravý ořechový a taky pushing s tim asi bude prapodivnej jestli to chceš i na "dojíždění" ..jakej máš cenovej strop?
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    tak mozna misto kolecek (rikam si, ze trucky proste budou muset delat hodne a se skateboardovejma to nepojede tak jak bych chtel) jsem vyhlidnul tendle komplet...

    (cruising, carving a mozna sliding (rozhodne ne downhill)
    Mindless Peche 39,5 Longboard
    http://www.shredderslongboardshop.cz/longboardy/komplety/item/96-mindless-peche-395-longboard

    myslite, ze by to slo? nebo to jsou vyhozene penize?
    MIA_RSC
    MIA_RSC --- ---
    GARFIELD: taky mě to už právě napadlo. jen to teď neřešim pač se nemam kam moc přemisťovat :-D
    CZUPA
    CZUPA --- ---
    GARFIELD: psst a neni to tu kacirstvi :D
    dal jsem tam akorat nove loziska a tyhle kolecka http://motionboardshop.com/longboarding/wheels/hawg-wheels/landyachtz-57mm-hawgs-82a.html, ani podlozky pod trucky jsem nedaval a neskrta to, trucky jsem nechal skejtove... jezdi se na tom dobre, nedela to randal, na odrazeni ujedes kus, i z kopce se da bombit slusne, nicmene je to o dobrem balancu :) prvni jizdu jsem si drzticku samozrejme hodil (wobble jako na videu)

    SIMEC: tohle je kvalitni manual +10
    GARFIELD
    GARFIELD --- ---
    CZUPA: Covece to je docela zajimavej tip s tou starou fosnou a koleckama. Ja planuju premistovadlo do mesta a todle (vzhledem k tomu, ze skate mam doma) tak by to mohlo bejt takovy reseni za levno :)

    Nechal si tam normalni skatovy trucky? A jezdi se na tom teda dobre?
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    Takže, na základě osobní korespondence s jednou z uživatelek bych i zbytku rád poskytl malý přehled v souvislosti s parametry koleček, který by začínajícím mohl pomoci při výběru ideálního typu. Podobný přehled jsem sepsal i pro prkna, ale nakonec jsem se rozhodl, že ho zatím šířit nebudu, protože prkna jsou přecijen o mnoho individuálnější záležitostí a o něco menším "spotřebákem" než kolečka a myslím, že si zaslouží být řešena pokaždé zvlášť. Pokud někdo v následujícím textu najde nějaký nesmysl nebo nedostatek, bezodkladně mě upozorněte:))


    Co se řeší u koleček?:
    průměr, šířka, tvrdost, profil, umístění středu, materiál (směs/formula:)


    ad. průměr: čím menší průměr, tím kolečko lépe akceleruje ale má nižší top speed, větší hůř akceleruje ale zase si lépe drží získanou rychlost a má vyšší top speed..na menších kolečkách se lépe učí slidy přičemž často, jakmile se je člověk naučí, tíhne k o něco větším kolečkům z důvodu "virtuální" delší životnosti kolečka..(základ je těch 70mm, ale kdo hodně sliduje pak často volí těch 72-77mm) menší kolečka než 70mm se vozí pro účely technického slidování,
    větší než 77mm pak např. pro potřeby vysokých rychlostí při dh .. pro "běžné" all-round ježdění, freestyle, freeride, carving, cruising, je nejčastější rozsah používaných koleček 70-77mm, přičemž s kolečky 75-77mm má řada prken problém.

    ad. šířka: (liší-li se reálná šířka a šířka kontaktní plochy kolečka se zemí, důležitější je druhá zmíněná) tady je to jasné, čím širší kolečko je, tím více kontaktní plochy má se zemí a tím větší má grip - dobré na cruising, carving, dh, protože drží..čím je kolečko širší, tím je obtížnější utrhnout ho do slidu..na sliding se používají středně široká až úzká kolečka, na dh širší, na all-round, carving a cruising středně široká kolečka (33mm jsou už hodně úzká - spodní hranice, 39-45/49? je takovej střed, 49 a víc už jsou poměrně široká, nejširší jsou asi centraxy od abec11, ty jsou jen na dh)

    ad. tvrdost: ..čím měkčí kolečko je, tím lepší má grip a tím pohodlnější je jízda s ním (a je pomalejší na dobrém povrchu, na horším povrchu může být měkké kolečko rychlejší než tvrdé, protože tvrdé se na něm snadno "rozskáče")
    tvrdší kolečka jsou méně pohodlná, ale jdou lépe do slidu - slidy s hodně tvrdými kolečky mohou být tzv. "icey" .. i plno měkkých koleček je dobrých na sliding (tzv buttery slide - u měkkých koleček vyrobených za účelem butter slidů se pak měkkost kompenzuje profilem usnadňujícím slide a malou šířkou - př: abec11 pink powerball, cult classic) .. 75a jsou hodně měkká kolečka, 86a jsou hodně tvrdá

    ad. profil: když se na kolečko podíváme jak kdyby zeshora (první dva obrázky u odstavce 1. wheel shape http://www.lushlongboards.com/workshop/all-about-wheels-c-199_249.html ) tak vidíme buďto obdélník s ostrými hranami, nebo zakulacenými, nebo zkosenými..to ovlivňuje opět grip a použití.. na carving,dh,cruise, to chce ostré hrany, lépe drží..hrany se také dají časem oslidovat a otrhat, pak jdou kolečka do slidu o něco lépe..kolečka u kterých
    se se slidováním počítá, mají rovnou od výroby hranky buď zakulacené (pink powerball), nebo zkosené (fireball incendo)

    ad. umístění středu: buďto je jádro kolečka offset, sideset nebo centerset..jde o pozici středu => ložisek v kolečku..pokud jsou jádro a tedy i ložiska přímo uprostřed kolečka, jde o centerset..pokud je jádro malinko posunuté k
    vnitřní straně kolečka, je to offset umístění středu, pokud je jádro úplně u vnitřního okraje kolečka, jde o sideset..offset, případně sideset zvětšuje rozvor kol a zase zvětšuje grip. Kolečka se ve slidech sjíždí do takového kónusu a je
    pak trochu alchymie prohazovat je tak, aby na jednom kolečku nebyl kónus o moc větší než na jiném (největší problém je tohle u směrových prken)..proto se některá slidovací kolečka (abec11 freerides centerset, otang balut, nebo
    i abec11 flywheels) dělají centerset. Za prvé to snižuje rozvor koleček a prkno tak jde lépe slidovat, za druhé lze kolečka libovolně otáčet a zajistit tak jejich rovnoměrné sjíždění. Ke středům bych chtěl říct ještě to, že existují kolečka jako
    Abec11 flywheels nebo Otang Balut s velkým plastovým jádrem. Tato kolečka mají díky své nižší váze při vyšším průměru podobnou akceleraci, jako menší kolečka s klasickým jádrem. Cenou za tuto (pro někoho) výhodu je horší jízdní projev na nedokonalém povrchu (z důvodu menšího množství pružného urethanu a většího množství tvrdého plastu). Dělají se také kolečka s hliníkovým jádrem (DTC).

    ad. materiál: na závěr... všechna kolečka jsou z polyurethanu (PU), konkrétní směs je tajnou zbraní každé značky ...


    ..abych to shrnul..realita je taková, že každá z uvedených vlastností má vliv především na grip..mix všech vlastností pak tvoří podobu toho kterého kolečka..je dobré myslet na to, že kolečka identických parametrů dvou výrobců se mohou chovat odlišně (rozdíl by ale neměl být nějak fatální)..za to může hlavně asi to, co je tajné - směs:) nejvíc slidey kolečko bude malé, úzké, spíše tvrdé a centerset a bude mít zaoblený profil..nejvíc grippy kolečko bude větší, široké, měkké, offset nebo sideset s hranatým profilem..na konkrétní jízdní styl se hodí pak hodí plus mínus konkrétní kolečka..

    A co univerzál? Přestože dokonale univerzální kolečka asi nenajdeme, troufnu si říct, že některá kolečka k tomu nemají daleko. Příkladem budiž méně známá, ale oblíbená (těmi kdo je poznají:) kolečka Fireball Incendo 70mm 84a (dělají se i jiné tvrdosti a verze 75mm, ale to už se moc vzdalujeme pojmu "univerzál") Díky menšímu průměru hezky akcelerují, díky poměrně velké šířce 49mm a offset středu mají dostatečný grip, přičemž vyšší tvrdost a zkosený profil jim dovoluje slidovat, když si to jezdec přeje. Podobná kolečka samozřejmě nalezneme u více výrobců.


    Přeji šťastnou ruku při výběru koleček.
    MIA_RSC
    MIA_RSC --- ---
    CZUPA: a hlavně tě s tim nikde nebuzerujou jako s kolem, fňuk
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam