• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    Hledání konsensu o možné nové podobě autorského zákona držícího krok s realitou 21. století
    rozbalit záhlaví
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    ALRAUNE: No tak nevazis, co nadelam, vsem se nezavdecim...

    MOUNTBATTEN: No a kdyz e-kniha nebude, tak nekdo koupi papirovou, zdigitalizuje ji a da na ulozto. Tak jako tak to neni sance ohlidat - akorat ze pri oficialnich eboocich by si je nejaci lidi i koupili.

    JONY: "kdy se spousta lidí diví, že na zahraniční kapelu s českou předkapelou chci cca 150 až 200 Kč vstupné" A o jak zname kapely jde?

    WITTGENSTEIN: To se zase dostavame k hypoteze "kdyz nebude knizka k sehnani elektronicky, lidi si koupej papirovou", ktere ja moc neverim a rad bych k tomu videl nejaja data.

    FIN: Mala vydavatelstvi nejsou schopna se na necem takovem domluvit, to uz se onehda nekde resilo, ted nevim jestli u Witta nebo ve Sci-fi. Vem si treba jen napeti mezi Brokilonem a Strakami na vrbe.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    JONY: To je vcelku přesné. Pokud si knížku od Alraune stáhne několik tisíc lidí zadarmo (a jen padesát placený ebook), a pokud ti černí pasažéři pak nekoupí knížky ani fyzicky, případně nedoporučí její knihy kamarádům, pak tady máme problém obecní pastviny.

    Tragédie obecní pastviny - Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Trag%C3%A9die_obecn%C3%AD_pastviny

    (Cum grano salis, literatura není úplně omezený zdroj, nicméně paralely by se daly najít.)
    JONY
    JONY --- ---
    Omlouvám se, že vstupuji do rozjeté debaty, ale bojím se, že prostě velká skupina lidí je už tak mimo, že prostě nechce akceptovat, že za knížku nebo hudbu se platí.

    Pohybuji se v hudební oblasti. Stokrát se opakují argumenty, jak stahovači nechtějí podporovat velké korporace apod. Přitom je řeč dávno o kapelách co si to vydávají sami nebo jsou u nezávislých labelů. Další argumenty jsou, že lidi přijdou na koncert a nakoupí merch. Opět má zkušenost je ta, že obyvkle ti co nejvíc takhle argumentují, na koncert nepřijdou.

    Docela smutné a vypovídajííc jsou případy, když někdo tady nahodí link na bandcamp, kde je album ke stažení za cca 5 USD s tím, že nemůže najít link, kde to stáhnout zadarmo. Nebo potom debaty u vstupů na koncerty, kdy se spousta lidí diví, že na zahraniční kapelu s českou předkapelou chci cca 150 až 200 Kč vstupné. Případně sitauce kdy je dobrovolné vstupné a maník mi tam hodí velkopansky 50 KC s tím, jak byl grátis...

    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MOUNTBATTEN: Taky nezapomínej, že pro Američana je publikace tady jako pro nás v Rumunsku. Nijak na tom nelpí.
    MOUNTBATTEN
    MOUNTBATTEN --- ---
    BOUCHI: ber to tak, ze kazdy autor musi zvazovat pro a proti k elektronickym kniham. Alraune tady toho napsala dost, ze myslim, ze vidite, proc maji autori strach z eknih (a-la "koupi ji jeden a hned ji da na ulozto") a úproc maji z tohodle strach (existencialni otazky).
    A kazdy ma jinak nastavenou hranici financne cislitelnou.

    Nevidim v tom, ze sere na ctenare, a spis to, ze zvazuje pro a proti (a pro nekoho holt tech proti je tolik, ze mu to vyvazi mastna cena)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    SHINIGAMI: Jak který autor, já bych potřebovala tak 1500 lidí, ochotných dát padesátku předem, abych začala psát a mohla zaplatit redaktora, přípravu ebooku, obálku a tak podobně. Ale jak říkám, ani takhle by se mi to nevyplatilo.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    BOUCHI: Bouchi, nic ve zlém, ale když čtu některé tvoje názory, tak si tě taky nevážím :) Autoři nejsou povini čtenářům podlézat, je na nich a na nakladatelích, jaký zvolí distrubuční model, to, že se ti to nelíbí, na tom nic nemění.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ALRAUNE: a kolik takovy autor za knihu dostava? Nebo jinak, kolik ctenaru ochotnych dat mu za ni 20/50/?? kc predem by bylo potreba?
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    ALRAUNE: To chápu, taky bych do toho nejspíš nešel.
    BOUCHI: Písničky nejsou knížky. A z pohledu těch zahraničních agentů to je to pořád relativně málo peněz (řekněme 1000 euro za papírovou, 3000 euro za elektronickou licenci), zato český nakladatel si spočítá, že zaplatit 50,000 za práva + 40,000 překladateli a prodat padesát výtisků za poloviční cenu se moc nevyplatí.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    ALRAUNE: Coz ale znanema, ze jim nejde o to dostat knihu ke ctenarum. Tj. bud o to nejde autorovi a v tom pripade ma u me cerny puntik, a nebo o to nejde agentovi a pak ma autor cerny puntik rovnez, ze to dopusti.
    Proste autora, ktery tak ci onak kasle na ctenare, si nemuzu vazit.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ALRAUNE: priznam se, ze tohle bych do budoucna videl spis jako pravidlo nez jako ficuru. Kdyz uz dam penize za papirovou verzi, mit rovnou elektronickou, at si ji nemusim hned osoupat.

    MOUNTBATTEN: jj, jako u amazonu. Jinak tohle je taky jeden z duvodu stahovani, ze lidi nechteji kupovat zajice v pytli. Stahnou, prectou, kdyz libilo tak koupi. Nekteri samozrejme;).
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    BOUCHI: No, zřejmě je nějaké vydání v Čechách elektronicky zas tak nebolí.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAGUMI: na kickstarteru se tohle objevuje docela casto - nekdo napise par kapitol a da si limit, za kolik to dopise. netusim nicmene, kolik projektu tohohle typu uspeje
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MAGUMI: Ne, nechci vydávat knížky svépomocí... já léta dělala tiskovou produkci, mám dokonce živnosťák na nakladatelskou činnost a právě proto nechci. Je to spousta práce, která nemá s psaním nic společného a já nejsem dobrá obchodnice. Jsem bordelářka, moje účetnictví je vždycky v děsném stavu. To, že je člověk schopen psát fantastiku, neznamená, že může úspěšně vést nakladatelství. Navíc, bych napsala tak polovinu knih, než jich napíšu.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SHINIGAMI: http://www.baenebooks.com/, drive www.webscription.net, zkouselo a zkousi nejruznejsi takove veci, jako moznost koupit si ARC a podobne
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    SHINIGAMI: U nas (Altar) treba funguje, tedy pri nakupu v nasem eshopu, ze u tech titulu, ktere jsou i elektronicky, je e-verze (v PDF, protoze je tam dost grafiky) k papirovemu exemplari bud zdarma nebo za drobny priplatek, a naopak majitel e-verze ma pri pozdejsi koupi paprove adekvatni slevu.

    ALRAUNE: Debilni pristup je chtit za ebookova prava trojnasobnou zalohu, takze se jim na to nakladatel vybodne a misto aby meli aspon nejake penize tak nemaj nic.
    MOUNTBATTEN
    MOUNTBATTEN --- ---
    MAGUMI: tak v tom pripade by byl rozdil kniha hotova na trhu tak dvajkrat tak delsi, nez ted:-))
    (nemyslis si snad, ze tu praci svepomocnou lze udelat na koleni za par sekund, ze?)
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    ALRAUNE: Rozdíl by byl v tom, že bys ty knížky vydávala elektronicky a svépomocí a prodávala je přímo čtenářům.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    BOUCHI: Možná, že to bude v tom, že je tam mnohem širší pole konzumentů.

    CO je debilní přístup agentů? Pokud autoři nechtějí pustit v nějakých zemích elektronické verze, protože se bojí, že se budou krást a poškodí to prodej, tak co je na tom debilního? Oporu v zákoně to má.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MAGUMI: Já píšu knihu na objednávku, zálohuje ji nakladatel, kdyby mu čtenáři platili předem tak to pro mě žádná změna nebude :)
    MOUNTBATTEN
    MOUNTBATTEN --- ---
    SHINIGAMI: a nebo moznost stahnuti kapitoly do ctecky s funkcnim odkazem,ze kdyz se mi libi, muzu kliknout a prejit k nakupu cely knihy.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    ALRAUNE: To je ale debilni pristup agentu a zakon prece neni od toho, aby ho podporoval.

    ALRAUNE: No a v cem ty lepsi sluzby spocivaji u hudby, kdyz tam prece plati uplne stejne "že stačí pár kliků a máš ho taky a zadarmo. Zvlášť, když jakkoli vyšperkovaná mp3 se může prodat jednou a někdo ji vyvěsí na ulozto."? Proc si lidi ty pisnicky kupujou?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam