PREVIT: hele, amerika nám dala swing a jazz a všechno mezitím a okolo toho. jen ti práskaní autoři rychle přišli na to, že dřít - například - u tiskárenskejch lisů přes den, aby po nocích mohli hrát, je taková zábava, že s tím rychle sekli, jak jen mohli, nechali si zaplatit a vznikla celá Tin Pan Alley. a hádej co: ta objevila a uvedla x dobrejch hudebníků navzdory té zatrachtilé skutečnosti, že se jim taky postarala o peníze. a co přestali autoři někde chcípat s lahví domácí pálenky v boudě, vzniklo té dobré hudby ještě mnohem víc.
ale hlavně je tahle celá debata nesmyslná. já nikomu neberu jeho právo dělat zadarmo, vydělávat si na koníček atd. já jsem dokonce přesně ten člověk, co se naopak často hádá s kolegy, že když mě překlady beletrie dobře neuživí, tak dělám tu nudnou techniku, abych pak mohl "pro radost" (protože fakt za tak málo peněz, že by mě to neuživilo ani omylem) udělat tu "hodnotnou literaturu" (jak ti wittgenstein může dosvědčit). takže když mluvíš se mnou, mluvíš přesně s jedním takovým člověkem, kterej maká na něčem, aby pro radost udělal něco jiného. a já ti říkám, coby člověk z oné skupiny, že nemít na nájem a muset si od kamarádů půjčovat na jídlo ti veškerou chuť pro to umění zdarma pro veřejnost sebere.