• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    OJIRIO
    OJIRIO --- ---
    FIN: Jenze na tom stavi veskere oligarchisticke/"vykoristovatelske" systemy, dostat cloveka do situace kdy jeste jde s nim, ne proti nemu, srat lidi jen tak aby se jim nestalo praktickym povstanout. Zni to trapne, ale fakt to vypada, ze tento system te semlel ze stojis proti lidem, se kterymi by jsi nejspis stal pokud by jsi mel normalni praci a historie poslednich par generaci byla jina. Intelektualni vlastnictvi je vynalez sotva par stovek let stary a existuje plno odborne literatury studujici jeho negativni dopady ale uz stacil lidi jako ty transformovat do svych ochranitelu v pozici pragmatickeho alibismu/neinformovanosti, protoze pro tebe proste vyhodny je, i kdyz je pro obycejneho cloveka nespravedlivy...
    jako fakt se divim ze zrovna tobe vadi komunisti, tento tvuj postoj te dela jejich prirozenym spojencem :))
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    KLDR: Tady ale nemluvíme jen o překlepech. Překlepy jsou ve skutečnosti to nejmenší. Mluvíme tu o korekturách OBSAHU, mluvíme tu o sazbě, mluvíme tu o obálce, mluvíme tu o případných ilustracích... o desítce věcí, z nichž jedna každá vyžaduje znalosti a schopnosti daleko nad rámec "obyčejného" psaní. Je to podobné, jako bys tvrdil, že pokud je někdo zedník, dokáže si sám postavit celý dům - a nepotřebuje elektrikáře, instalatéra, topenáře, kominíka, etc. - protože si tohle všechno přece může "udělat sám." Vážně - teď jsi vedle, těžce vedle.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    KLDR: No, lidé z branže se ti tu snaží napovědět, že mechanická korektura textu je pěkná věc, ale jaksi úplný základ. Podmínka nutná, nikoli postačující. Aby ti počítač mohl text redigovat (tedy pracovat se stylem), musel by umět takovou maličkost... totiž myslet.
    KLDR
    KLDR --- ---