• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    HORST_FUCHS: kdyz si je vyrobis od kopyta po finalni produkt a nebudes je prodavat jako "obklady z metra od jaroslava otruby" ale jako "skulpturalni obklady od horsta fuchse" tak si myslim ze proti tomu nikdo nezmuze nic. je to prilis zakladni geometricky tvar. jeho obklady jako celek, tj, vcetne zpusobu uchyceni na stenach muze byt chranen prumyslovym vzorem, takze bys to mel mit nejak modifikovane, pripadne projit databazi prumyslovych vzoru abys nebyl v konfliktu;
    budu rad pokud to nekdo potvrdi, nejsem v teto oblasti odbornik...
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    HONCKA: autorská práva k logu trvají standardně jako u jakéhokoliv jiného autorského díla (ta majetková tedy zpravidla po celý život autora a 70 let po jeho smrti). Zda uživatel díla („firma“) ještě existuje nemá na dobu trvání autorských práv vliv.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Nevite, jak je to s pravama ke znacce/logu u zaniklych firem, jestli je na to nejaky rejstrik v EU.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    to je skoro na Piratskou poslaneckou iniciativu ...
    povolit noty kopirovat pro vlastni potrebu! Noty na Hrad! nehcete to nekdo piratum prihodit-vnutit do portfolia na aktualizace zakonu? :))
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    k tem totalnim zakazum kopirovani notovych tisku (i pro vlastni potrebu) jsem kdysi cetl krasny clanek o historii Autorskeho prava - ted jsem ho nekolik desitek minut googlil a zaboha to uz znova nemuzu najit - zhustene teda, pokud me pamet neklame:
    jedna se o jakysi apendix z dob jeste pred ustanovenim prvnich dohod o AZ - ve stare dobre Anglii nekdy v davnych dobach, byly velke boje o pravo na vydavani a (teda i pretiskovani/kopirovani) notovych zaznamu... byla tehdy velika obliba domaciho hrani na nejaky nastroj a velka poptavka po notovych tiscich... proste velky biznys :) a tehdejsi vydavatele si vynutili jakysi totalni zakaz pretiskovani a teda kopirovavani notovych zaznamu... proste a jednoduse lobby uz tehda pred par sty lety zvitezila nad public share dila... :))
    Nejakym zpusobem - asi hledanim nejakeho pravniho zakladu pri prvotnim vytvarenim tech mezinarodnich dohod o Autorskych pravech - se tento apendix s totalnim banem na kopirovani not dostal i do AZ a zustava stale, jelikoz asi uz nikdo nevi proc presne tam byl dodan a radej to tak nechvaj... co kdyby s toho mohl bejt prusvih a nekdo by NEvydelal, ze?
    :O)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ZITOSLAVA23: ja bych v tom nic komplikovanyho nehledal, nesmi se to, protoze je to v autorskym zakone a tam je to proto, ze si to nekdo vyloboval
    ZITOSLAVA23
    ZITOSLAVA23 --- ---
    zdravím, nevíte někdo, proč se nesmí kopírovat noty?

    Kopírování not
    http://www.baerenreiter.cz/kopirovani-not.html

    tohle celkem dává smysl, ale pořád mi přijde, že by to samé mohlo platit i o knihách, takzme by mě zajímalo, co je ten reálný důvod... díky moc
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Platby autorských poplatků jsou od letoška jednodušší. Jedná se už jen s OSA - Podnikatel.cz
    https://www.podnikatel.cz/...y-autorskych-poplatku-jsou-od-letoska-jednodussi-jedna-se-uz-jen-s-osa/
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    FERRYH: Jo takže je prostě jednodušší nahrávat co si napíšu sám. Děkuju za potvrzení.

    Tak já jdu zase psát :)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    TIMOTHY: skus to tady
    Válka s kolektivními správci - Pirati.CZ
    https://wiki.pirati.cz/valkaskolektivnimispravci
    TIMOTHY
    TIMOTHY --- ---
    Asi to sem úplně nepatří, ale řeším problém s Intergramem. Mám licenci s Jamendo a přesto se pořád korespondujeme. Máte někdo zkušenost, kam až s tím můžou zajít? Nebo mě když tak přesměrujte. Dobrý každý point.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    KARYSLAV: bohuzel ano... autorovo AP uz je free, ale prekladatelu ne - vetsina vydani u nas ma prekladatele:
    Tilsch, Emanuel , 1906-1990
    Tilschová, Emanuela , 1904-1974
    Tusim od vydani 1956...
    ty predchozi netusim... hledej tam...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    netušíte prosím někdo, jak mám zjistit, jestli legálně můžu číst a zpřístupnit ostatním https://cs.wikipedia.org/wiki/Kronika_Pickwickova_klubu ?

    Musím si sehnat ty první překlady, předpokládám, protože jen ty jsou jako volný dílo že?

    Už jsem to tu jednou řešil a hledal databázi volnejch děl, ale nakonec nenašel.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    MATHEZ: nejsem v tom OSA AZ prilis kovanej (spis v tom DILIA), ale obavam se ze v tom pripade co uvadis "verejne hrat cesky rozhlas" budes muset platit hned dvakrat... za prve zakladni poplatky za rozhlas primo rozhlasu (tzv. koncesionářské poplatky) a navic za verejnou produkci jeste i OSA - ono kazdej z tech poplatku je za neco jineho... OSA platis za AP umelcu a rozhlasove poplatky zas ze zakona jako prispevek na chod Rozhlasu a TV ... pokud uz u toho pristroje platis pravidelne poplatky, at uz jako domacnost nebo pravnicka osoba, tak budes platit jen ty poplatky OSA a jen primo jim...
    viz treba tady: http://www.podnikatel.cz/...udbu-se-plati-prinasime-pribeh-podnikatele-ktery-bojuje-proti-poplatkum/
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    je mozny verejne hrat cesky rozhlas (ruzne stanice) a platit primo jim nebo se musi vzdy pres osu?
    dik
    IURE
    IURE --- ---
    Zítra od 11:00 na Radiu Wave debata k autorským právům a novele autorského zákona:
    On Air | Pořady
    http://www.rozhlas.cz/radiowave/porady/_porad/101296

    "On Air s Jakubem Krásným
    Dnes v Praze začíná třídenní Symposium Umění / Hudba / Management 2017 věnované především problematice OSA a autorských práv. Radio Wave vás na akci pozve prostřednictvím živé diskuze ve studiu, které se zúčastní známá postava DIY scény Milan Trachta aka Banán, Richard Sysel z kapely Role a Jan Vobořil z organizace Iuridicum Remedium zaměřující se mimo jiné na technologie, ochranu občanských svobod a digitální právo. Moderuje Jakub Krásný."
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    V AZ je pro me jedne pravnicky orisek, ktery nedokazu tak docela presne rozlousknout - citace:

    U anonymních a pseudonymních děl, kde autor není všeobecně znám, se lhůta počítá od prvního oprávněného zveřejnění.

    -- a ted - co se mini tim :autor není všeobecně znám: ?
    Priklad: existuje dilo u ktereho je skoro jiste ze jde o pseudonymni dilko.
    To jsou caste pripady treba v starych i novych edicich RODOKAPS a ruzne romanove prilohy atp. ... co kdyz pak nejaky badatel dodatecne po letech zjisti, ze pod tim a tim pseudonymem se "pravdepodobne", ale ne jistojiste skyva nejaky konkretni autor?
    - napriklad v Rodokapsech a Rozruchu casto publikoval E. Fiker pod pseudonymem - pise se o tom treba v publikaci Svět Rodokapsu ...
    -- spada tento pripad pak pod tu vyjimku z AZ a ma kratsi lhuty ochrany nebo ne?

    ... podobnych "zradnych vod" v tomto odstavci AZ je jeste vic... zkusme to prodiskutovat. Zajimal by me vas nazor na vec.
    Ono to totiz ma i prakticky dopad - namatkou uvedu treba: knihovny digitalizuji ... podle tohodle by cela rada veci z (a pred) 40tych let uz mohla byt verejne vystavena na internetu v digitalni knihovne! a v nekolika pripadech se to i dokonce povedlo... atp.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MATHEZ: To se tehdy dělalo pro stát, tak nějak skrz ty filmový archivy nebo fond kinematografie? Nemlžu si vzpomenout na to kdo tehdy ty filmy distribuoval.

    Zjisti si, kdo za komančů distribuoavl filmy, a ten podle mě zadával i tu práci na plakátech, snad to pomůže.

    Kdybys to dokázal, dej si mě na seznam a napiš mi!!! Budeš mít zákazníka :) Možná několik.
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    BONDA: to jsem spíš myslel tak, že už vím koho se zeptat :)
    popovídal jsem si s ředitelkou OOAS, filmový archiv má tiskové podklady a za úplatu je zřejmě ochotně poskytne. je tedy nutné si pokecat s NFA a najít obchodní model akceptovatelný všemi stranami při uchování cenové dostupnosti pro cílovku...jsem otevřený pro nějakou bližší debatu kdyby v tom někdo chtěl vrtat se mnou; ideálně na mail hello@atelier.place
    BONDA
    BONDA --- ---
    MATHEZ: a jak to tedy je?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam