• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: podle mě jsi spadl do spamu... já se na menší roli ptal taky, odpověděli mi asi za hodinu, objednal jsem a druhej den ráno přišlo, že je to k vyzvednutí. Na kusy jsem se neptal, ale někde v komentářích u toho produktu je to zmíněný a nevychází to dobře... Na kus to vyjde o hodně dráž, protože se to musí podlepovat nějakym papírem, takže se to násobně prodraží - jako něco, že ten čtverec stojí asi 15Kč. Ale furt je tam min. odběrný množství poměrně hodně velký. Takže jedině že bys to pak chtěl rozprodat / poslat dál, což se s těma kusama dělat dá, s tou rolí ne, ta se musí nalepit... Ohledně lepení, asi to znáš, ale celkem dobře to jde - i s touhle fólií (a dělám to i s tou velkou) na mokro dle toho postupu, co byl na ty kaptonové čtverce od JRC. Teda po tom, co to vyčistíš a odmastíš, tak na něj kápnout kapičku mýdle a prstem namáčenym ve vodě rozetřít vodu po celém skle. A pak na to lepit tu pásku. Výhoda je, že jednak z toho v mokrém stavu v pohodě vytlačíš bubliny pryč. A druhá je, že tou nalepenou páskou se dá hodně jednoduše po tom skle hýbat, takže tím můžeš v pohodě šoupat, abys to nakryl na těsno vedle sebe. Nevýhoda je, že je to pak potřeba nechat vyschnout (u mě mi přišlo, že po 24h už je to ok, ale je to nějaká doba... nahřívat to na heatbedu se mi neosvědčilo, naskáčou na tom bubliny).
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: Lepíkům jsem psal, ale bez reakce, takže jsem PET pásku koupil na Ali. Taky jsem chtěl 200 mm v kuse. Buď jsem jim spadl do spamu, nebo mě vyhodnotili jako lůzra, když jsem se ptal na možnosti menší role, případně kusů 200 × 300 mm :/
    Takže jsem skončil u PET lepenky z ALI šíře asi 50 mm a lepím to vedle sebe, což mi sice vadí, ale zatím to dávám.
    SPM
    SPM --- ---
    Tak ono to bylo takový rýpnutí, já i věřím, že to bude kus od kusu, jenom mi to přišlo jako celkem dost smůly :-) Já stavěl RebeliXe, taky jsem tím zabil celkem dost času, tak jsem ho po 2 letech zase dost zásadně překopal... a teď si hraju s dalším bastlem :-D ale zase třeba takový haluze s tím displayem jsem neviděl, po úpravě fw jsem to akorát připojil a fungovalo to :-)

    Jinak ohledně povrchu, jestli jsem to sem ještě nepsal, tak teď poslední dobou používám tohle: https://www.lepiky.cz/...sky-133k/maskovaci-146k/maskovaci-paska-zelena-pro-vysoke-teploty-20e--250p a jsem z toho nadšený. Umějí to dodat i širší, než co je na eshopu, takže já si koupil roli šíře 200mm, takže tím přetáhnu celé sklo zaráz. PETG na tom drží jak helvetská víra (asi stejně jako na kaptonu). ABS po trochu potunění (generálně vzato jsem asi hlavně přidal teplotu na heatbedu a zpomalil první vrstvu) na tom drží taky dost solidně, teď už i srovnatelně s ABS juicem (což doteď byla asi jediná věc, na který mi to spolehlivě drželo). A u PLA jsem nějaký šachování s teplotou / rychlostí musel taky provést, ale drží taky. Podle toho co vídám, tak je to srovnatelné s PEI. Oproti kaptonu ta fólie je tlustší a má lepší lepidlo - takže se neprotrhne při prvním ošklivém podívání a nedělají se na ní brutální bublinky kdykoliv se na tom z PETG vytiskne něco většího. Cenově na čtverec to stojí pár Kč (je teda koupit celou 50m roli, takže ta 200mm stála skoro litr, ale mám to asi do konce života :-) ).
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Dost záleží, proč to vlastně člověk dělá. Pokud se chce něco naučit o tom, jak ta tiskárna funguje, tak to není vůbec špatný, si tímhle projít a naučit se řešit ty problémy.

    Naopak, když to má někdo jen jako nástroj, tak bych se strojema jako je A8 vůbec nezabíval a koupil si něco jako Průšu a měl klid.
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: Těžko říci. Já stavím Rebela od píky díky svý neschopnosti dotahovat věci do konce už pomalu druhým rokem. Kamarád koupil A8 a jede. Později přiznal, že ji teda kompletně přestavěl z vlastních nových výtisků a materiálu z práce. Já holt v práci nemám žádný hutní materiál, žádné ultrasilné žáruvzdorné magnety atd. Šikovný jsem tak akorát, abych se neopařil při přípravě kávy v automatu na espreso... Ale cítím, že už mi to bude taky fungovat :)
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: Buď jsem měl kliku, nebo Navara smůlu, ale takové problémy jsem s A8 neměl. Vliv samozřejmě můžou mít i jiné faktory, jsem modelář a strojař, nicméně problémy jsem neměl ani s elektronikou, která zas nic moc neříká mně.
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    NAVARA: Zkus tomu displeji dat mezi napajeni a zem 100nF keramickej kondenzator.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NAVARA pomohlo, další "T" už je bez problémů, jde se na Mistral :)

    SPM: sice je to roztahané přes týden, ale ve finále
    * první tisk fajn
    * dvakrát pokažený buton - na žluté pásce, s pla co přišlo s tiskárnou
    * další dva předměty fajn
    * dvakrát se pokazilo "T", protože nesrovnané Z / protýkající neutažený hotend
    * další "T" fajn

    Krom té žluté desky, kterou mi tu doporučil vyměnit vesměs každý, mi přijde zbytek že je o rukách / zkušenosti s nastavením a to se musím naučit...
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    SPM: Bud je to rukama nebo kus od kusu. Kolega ji ma a tiskne na prvni dobrou
    SPM
    SPM --- ---
    teda ja nechci rypat, ale kdyz to tu tak ctu, tak mam pocit, ze rozchodit anetu je tezsi, nez tu tiskarnu postavit od zakladu celou :-D
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    B3DA, ACID: všimnul jsem si i nějakýho bordelu na hliníku hotendu, tak jsem to rozebral, vyčistil, přeměřil, přezandal kabely a tisknu.
    LCD už má opět divnoznaky, takže kontaktem jako takovým to nebude, leda celý kabel... u toho bych ale čekal, že to bude blbnout od začátku, tady se to děje až po nějaké době tisku - i když tiskárna jen delší dobu zahřívá (aby šlo vůbec čistit :), tak je zobrazení v pořádku.

    MILAZAJICEK: ultrabase - původní hodbed nezahříval rovnoměrně, do pájení konaktů se mi taky úplně nechtělo, tak jsem ho odložil bokem a nahradil spolu se sklem; první dva tisky držel perfektně
    PECA
    PECA --- ---
    NAVARA, ACID: Nebude to srágora na zuby? nic jiného jsem pod "fluoride coat" nenašel (nějaká sloučenína stříbra a fluoridu - AgF, kterou neumím pojmenovat (na chemii jsem na základce těžce dlabal - škoda že mi tenkrát nikdo nevysvětlil, že je dobrý vědět fakt úplně fšecko :) )).
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    NAVARA: na co tisknes?
    ACID
    ACID --- ---
    NAVARA: Blbý dotaz, ale konektory mezi LCD a deskou máš dotlačené?
    B3DA
    B3DA --- ---
    NAVARA: muze, pokud ti Z osa nejede plynule na obou stranach a nekde se zasekava.. zkus, pripadne zjisti kde co brani plynulosti (ja musel posouvat motor na jedny strane)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    B3DA: Zkusím tam dát offset.. ale když jsem měl vylevelováno níže, tak mi zas ryl v tom materiálu už na desce... Navíc mi ty dva předchozí tisky (včetně prvního "T") s tímhle nastavením/levelováním udělal korektně :(
    Čeho jsem si všiml na fotce toho povedného - horní vrstvy jsou k sobě víc "nahňácané", než ty spodní - nemůže to být tím? Že zkusí další vrstvu dát ještě blíže a zaryje se to tisknutého...
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    NAVARA: tohle presne mi dela arduino uno, ktery mam na automatizaci akvarka, po tom, co to natvrdo vyresetuju, tak to chvili ukazuje ok, ale pakse to rozhasi
    B3DA
    B3DA --- ---
    NAVARA: prijde mi podle ty fotky ze mas mozna vysoko Z a tim padem ti to hur drzi na bedu. taky bych zkusil jestli ti obe Z jedou stejne a bez zasekavani (rychle i pomalu), to muze byt u anety se std ramem problem
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    První "T" vytisknula bez problémů, druhé už podruhé v horní části nějak zaryje, utrhne z desky a vozí to tam pak přilepné na trysku, čím to může být?

    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ACID: Měl bych mít - stáhnutý z ofiko stránek, konfiguraci zkopírovanou z Anet/A8 adresíře,... - po startu/resetu zobrazuje korektně, menu funguje správně, ukazuje čísla co má,... až během tisku začne ukazovat nesmysle; ale do tiskne to v pořádku

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam