• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ALL: Mel bych dotaz na filament. Je nejaky vyzkouseny filament co zvlada alespon -80 °C, idealne -100 °C ?
    Jakoze nezkrehne a nerozpadne se apod. Nevadi mi omezena zivotnost, jakoze bych si 1x za rok vytisknul neco znovu, ale melo by to byt po tu dobu alespon trochu odolne.

    Dopredu vsem dik za rady.
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    prosim byl by mi nekdo z mistnich/prazskych s to vytisknout jednoduchou soucastku? jde o nahradni dil do deskove hry - duty valecek o prumeru 12mm a vysce 105mm. zhotovil jsem model v blenderu a vyextrudoval tvar valecku jeste dovnitr (pardon-nevim zda jde o korektni krok v ramci pripravy modelu pro tisk-kazdopadne valecek by mel byt duty s tloustkou steny cca 1.5mm). barva filamentu by mela byt oranzova (optime nekde kolem #fd5d41). pokud by bylo mozne provest jeste retus povrchu aby nebyly viditelne relikty 3d tisku, tak by to bylo optime. kdyz tak posta, na cene se domluvime...
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Tak na čistější PC, PEEK nebo PEKK to neni ale myslim si ze si u níže zmíněného výrobce vybereš.
    Případně můžeš koukat po variantách se sklem ( ABS/ASA, PP).
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: 60 stupu vyhrivana komora, 350 stupnu hotend
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Co to je pokročilý filament?
    dostaneš komoru alespoň na 75°C stabilně ( a víc)? Máš hotend vic nad 300°C?

    Velmi dobré filamenty dělá 3DXTech. Jejich PC CF si v určitých skupinach lidi hodně chválí ( narozdil třeba od PC CF od Prusy).Ale taky počítej že 0.5kg civka bude za 1500kc+ třeba.

    Nebo si najdi na YouTube kanal "Vision Miner".
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Chtěl bych zkusit nějaký pokročilý filament. Tiskárnu na to mám.
    Ale moznosti je hodně. Ne jen typu, ale i značek.
    Má někdo dobrou zkušenost s nějakým konkrétním materiálem, z kterého jdou tisknout i pevné věci?
    Nemám úplně představu co, ale to se ukáže
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    Jak je na tom tedka SLC tisk s hardwarem ? Zvazuju pro jeden projekt koupi 6K slc displeje do anycubic ale nevim cim ho rozsvitit a ovladat. Zda se ze elektroniky moc k dispozici nejsou. nebo jen spatne hledam a skryvaji se pod kodovym jmenem ?
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    Ahoj mel bych navic nakonec nepouzity ram na HEVO 3D s library a nejakymi dalsimi komponenty. Nema chut si to nekdo dostavet?
    EATHAT
    EATHAT --- ---
    MIKULAS:

    takze desku jsem odpalil po tom co jsem zjistoval ktery cidlo je kde dratkama rovnou na zakladovku nebo tak neco si pamatuju:D

    a display chcip po tom co se na nej rozlil ABS like resin co propich FEP a jelikoz sem nemel screenprotector tak hotovo
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    KEEPER: Na to jak ti to pasuje bych si to vytiskl z PLA, zkusil, omeril a upravil.
    Na cenu u JLC/PCBway se můžeš podívat sam. Vlez k nim na stránky, vyber CNC a nahraj tam STEP s modelem. Cenu uvidíš hned. Pokud nemáš kde jinde ( v práci, známý, maker space?) tak to asi jinde levnější nebude ( včetně posty).
    CHROSTISTKO
    CHROSTISTKO --- ---
    Poradili byste mi nějakou ohejbačku na papír? Našel jsem jenom tuhle a nadšenej z ní teda nejsem.
    Fender-Bender - 3D Printed - Paper and Photo Etched Brass Bender : 8 Steps (with Pictures) - Instructables
    https://www.instructables.com/Fender-Bender-3D-Printed-Paper-and-Photo-Etched-Br/
    KEEPER
    KEEPER --- ---
    LYCO: Uz mi je to jasne, diky :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    EATHAT: pamatuju si, ze jsem Mono X mel drive, nez ty ... od te doby fungovala.
    Jednou jsem menil FEP a ted se zda, ze asi odejde USB prodluzovaci kablik, ale jinak nic.

    Jak se ti povedlo zlikvidovat desky a display?
    LYCO
    LYCO --- ---
    KEEPER: viz obrázek. (Hlavu šroubu a matici si určitě domyslíš sám.)

    KEEPER
    KEEPER --- ---
    Diky vsem.

    ANDY_WARHOL: Delal jsem to podle toho, jak to je udelane na tom drzaku monitoru, tzn. nahore je zapustena hlava sroubu, ktera je ve tvaru klobouku a do ni se na utazeni dava hex klic a ve spodu je hex matka s podlozkou, ktera pri utahovani drzi na miste diky tomu, ze je zapustena do te spodni packy. Jeste tam jsou v tom profilu nahore i dole vsazene plastove dilky (mezi ten alu profil a packy), ktere predpokladam usnadnuji otaceni kolem svisle osy.

    Orientace vlaken je dobry tip, to by me napoprve urcite nenapadlo.

    S tou fixaci asi rozumim, dobry napad. Muzu to v ose y udelat sirsi (radsi) a tu matku zevnitr trochu zapustit.

    ACID: Chapu, tady nevim, co sesroubovat s cim, aby to bylo pevnejsi :)

    LYCO: Tohle si bohuzel nedokazu predstavit, kdybys to mel vztahnout k tomu memu prikladu, kde by byl ten zarez/jak by vypadal a kudy by prochazel ten sroub?

    SKAUT: Jak jsem psal, tak nemam vubec tuseni, jak pevny je jaky plast. Videl jsem neco podobneho vytisknuteho v ABS, tak jsem si rikal, ze by to mohlo jit. Nejake karbonove blendy asi budou lepsi, pripadne ten hlinik, ale to uz vhledem k cene (odhaduji, ze to nebude levne) by muselo byt vyladene, abych to nezadaval 5x, jak pise 77WHITE.

    77WHITE: Vymodelovany assembly, tim myslis to rameno, adapter a drzak spolu? To nemam, delal jsem v nejakem CAD poprve, to nez bych udelal, tak se ozvu tak v pulce pristiho roku :)

    Aby byla co nejvetsi plocha toho sroubu v kontaktu s tim pinem, tak by mel byt predpokladam na konci plochý. Kdyz bych udelal zevnitr tu kapsu na matku, jak navrhuje ANDY_WARHOL, netisknul diru, ale navrtal to, zakousne se mi tam pak takovy sroub? Ono by to nejlepe melo jit taky nejlepe opakovane utahnout/povolit, coz neni problem u kovu se zavitem, ale u plastu vubec nevim.

    Jake byste volili hodnoty pro stenu/infill a material na prvni pokus?

    Laicky mi pripada, ze nejvetsi problem budou ty packy, ktere jsou vysoke 8mm a trochu se bojim, aby to vydrzely a u mista, kde se to napojuje na ten zbytek adapteru nepraskly.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    KEEPER:
    1.udrzi, pokud zvolis dobrou tloustku steny/infill, ALE...
    2.tezko rict bez zbytku assembly, nemas to vymodelovany?
    3.bud threaded insert, nebo muzes jen navrtat diru a pak pomalu natlacit trochu vetsi sroub, sam se do plastu zakousne. Napr pro m4 sroub bych volil diru kolem ø3.3-3.5. Tu diru netiskni, bude trochu zdeformovana, lepsi je to proste v ruce navrtat. ALE...

    ALE poprvy to bude nahouby. Vzdycky to tak dopada. Navic mikroskop neco stoji a predpokladam ze i malej pad mu neudela dobre. Takze bych doporucil udelat si par zkusebnich tisku, vyresit vsechny mouchy, a pak jak SKAUT pise, nechat si to vyrobit z hliniku.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    KEEPER: A nebo ( ke stávajícím radám) to vytisknout z něčeho pořádného ( Onyx - PA s CF blend Markforged) mozna PCCF (3dxtech ma slušné PACF tak PCCF ten od Prusy lidem praskal při zátěži - osobně nemám zkušenost).
    Nebo si to nechat udělat z hliniku u JLC PCB nebo PCBway a bude to na věky.
    LYCO
    LYCO --- ---
    ANDY_WARHOL: taky se dá upevňovat tak, že se v tím dílu vymodeluje zářez a kolmo na něj díra na šroub, a tím šroubem a obyčejnou nebo křídlovou maticí se to sevře. (Ale záleží jestli to ta připevňovaná věc vydrží.)
    ACID
    ACID --- ---
    KEEPER: 2kg je v pohodě, jak píše Andy, záleží na orientaci a vhodném designu dílu. Často je výhodné to rozdělit na víc částí a sesroubovat je, než se za každou cenu snažit to udělat jako single piece
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL: maji byt na tom rameni....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam