• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MOAN_HARSHAW: imho je zbytečný kupovat drahý hliníkový profily, že dřeva to vyjde lépe
    Ale klíčové je to imho ukotvit ke zdi, pak se to nebude tolik třást!
    A tu podložku pod pračku pod to
    MOAN_HARSHAW
    MOAN_HARSHAW --- ---
    my mame prusu mk4 na betonove dlazdici a pod ni tu gumu, a xlko jen na gumove podlozce na podlaze. chci casem udelat nejakou kostku z hlinikovych extruzi, aby to xlko sedelo nad tou mk4, ale bojim se, ze to bude hrozne vibrovat. co si o tom myslite? jak byste to udelali, aby ta horni tiskarna vibrovala co nejmin?
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ORBIT: To taky nepopírám, jen jsem chtěl dodat že ideálně chceš minimalizovat i ty vibrace celé tiskárny, ne jen hluk s čímž ti pomůže masa těžkého materiálu.

    Ale ano, většina lidí bude hlavně řešit tlumení hluku ne tlumení vibrací celkově.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    SKAUT: Tohle tlumí vibrace, které ten zvuk generují. Moje zkušenost je taková, že to už nic dalšího nepotřebuje, je to dead simple a proto to sdílím dál.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ORBIT: Ten kus betonu má pomoci od vibrací tiskárny (ghosting a podobně), ne tlumit hluk.
    Casto se to kombinuje právě s touhle gumou ( tiskárna na dlaždici a ta na gumě).

    Pak jsou tu ještě Hula nožičky ale minimálně u Voronů je jejích prinos přinejlepším nulový. https://www.printables.com/model/898357-hula-v10-for-voron-printers
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    Chtěl jsem s vám nasdílet jeden svůj postřeh.
    Nejlepší věc co jsem našel na tlumení hluku z tiskárny vibrací dolů je gumová dlaždice.
    https://www.hornbach.cz/p/gumova-dlazdice-ochranna-tlumici-pad-terralastic-50-x-50-x-2-5-cm-cervenohneda/7173317/

    Za pár kaček a lepší než kus betonu..
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    Pokud chcete mít jistotu tak koukněte na PPA-CF od Bambu. Ale třeba PA6-CF od Polymakeru je taky spíš jak hliník a podstatně levnější :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Steppery mam do 180°C + mají chlazení ofukem ( i ve vyhřáté komoře to sníží teplotu dokud bude komora chladnější než stepper ) + časem by mohlo být chlazení vodou , belt bude EPDM.
    Předchozí steppery od TMC byli jen 90°C a dostal jsem se u 5h tisku na 91°C ( uvnitř je samozřejmě víc u těchto od TMC jsem věděl že 90°C je ještě OK ale už na horni hranici) bez chlazení.
    Teď je tam 2x LDO ( HT verze) tak se nebojím.

    ACID: Jo i ne. Je dost lidi co jej dali na mista kde je hodně teplo+mechanické namáhání a dost rychle měnili. Takže obyč PACF nejspíš ně, věřil bych tomu od Markedforge ale přidané vlákno to dost vylepší. I jejich blend ( Onyx).
    Z "obyč" PACF jsem si tiskl pár věcí a tam kde bylo něco co přímo topilo+tah ( sroubem) tak docela špatný.
    Spíš přemýšlím nad PET-CF, PPS-CF nebo PC-PBT (GF). Vse samozřejmě po annealingu. O těch vím že jsou vyzkoušené v hodně teplých komorách v podstatě na celé gantry včetně x-carriage kde táhnou řemeny.
    Vyšší level by bylo CNC ale sám nemám a v práci by to neuměli ( horší obsluha..) tak jak bych chtěl já. Ale jak jsem psal, toolhead je jediná věc na gantry která je tisknuta, zbytek jsou CNC dily..
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: PACF? Používám to na držák motoru v RC autě, drží teplotu a zatím přežil i rány.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: a motory to dají?
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    WEWERKA: od MCU teploty se nemůžeš moc odrážet. při 60°C v komoře ( cca 45minut heatsoak a cca 30 minut tisku) má MCU na toolheadu 80°C.
    Navic to rozhanim vetrakem pod bedem + Nevermore bez filtru ( v heatsoak fázi - pak je tam i filtr takže zustane jen bed fan).

    Na lepší vysledek kolik máš v komoře to chce merit na vic místech nebo alespoň nekde kde nebude žádný proud vzduchu, žádné topení poblíž a podobně.

    Neříkám že to nedrží ale byl docela skok z necelych 50°C na 65°C v soudržnosti vrstev. Tedy u mě na PM filament /Fillamentum ABS kteří by měli mit to ABS čistější ( blíž k základnímu materiálu). Z toho co vim tak to může držet ještě líp tak proč ne.

    Nejedu moc rychle ( vnější perimetr jen 70, vnitřní 100 ) protože tak mam vyladěné profily pro kvalitu+ pevnost ( což se teď změní protože obě tiskárny dostanou celý nový toolhead ).
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    SKAUT: Me prijde, ze mi ASA drzi uplne nadherne. Ale teda nevim kolik v krabici je stupnu. Teplomer na boku ukazuje divnou hodnotu, MCU je na 80C. Presneji to budu vedet az zprovoznim to STC1000 a dam teplomer nekam bliz k tiskarne.
    Mozna je to ale tim, ze ty jedes na Voronu rychleji? Ja to zkousim na 60 mm/s.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    WEWERKA: To je ta fólie 😃.
    Ono to teplotu drží nějak ale díky ztrátám jsem jen kolem 72°C v zimě. A ztráty mám i díky stock dverim - 4mm PC deska s odrazivou fólií - taky časem předělám.Je to lepší než 60°C, i podle toho jak drží vrstvy líp ( u ABS ) ale pořád je to celkem málo. A obzvlášť na PC/ABS/PA. Vytiskne se te, drží to nějak ale podle jiných co zo zkoušeli to chce výš. Takže můj plán je tak 85/90°C, jen budu muset vyměnit dily na toolheadu za buď PCCF nebo materiál který projde annealingem
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    SKAUT: Chvili mi teda mozek srotoval nez mi doslo, ze to je zrcadlo :)
    On ten muj box kdyz se zahreje, tak tu teplotu krasne drzi. Ale chce to tak 200-300w a hodinu casu. Ale zase to nechci mit uplne prehraty, jen se mi ted to bude hodit na PC a ASA. Na to ASA budu mit nekdy casem taky Vorona, takze tohle je spis takove docasne reseni.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    WEWERKA: Jo to chápu. u mě to vypadá takhle ( ale budu to předělávat protože ty odhalený profily vyzáří moc tepla pryč...

    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    SKAUT: Snazim se udelat kompromis mezi designem (protoze ten prusa box se mi upravdu libi) a funkcnosti. Chtela jsem dovnitr dat kaucukovou izolaci, ale ono to nesnese moc velkou teplotu Takze drevo jako izolaci a na to prijde hlinikova deska. Ta bude jen prisroubovana, protoze se rozpina jinak nez drevo. Takze v preklizce uz mam pripravene zafrezovani pro matky pro pripevneni k ramu a zavrtne matice na hlinik.
    Hlinik bude sice pusobit trosku jako topeni, ale bude to izolovane od oceloveho ramu a to teplo (snad) zustane uvnitr.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    WEWERKA: Polepil bych to izolací. Ten original. Neni to úplně nádherný ale funguje to dobře. Ja pouzil tohle zvenku
    https://a.aliexpress.com/_EHonCYk a dovnitř dal fólii na okna ( odráží IR aby nebylo v místnosti moc teplo od sluníčka)
    Nebo se používá dutinkový PC který navic vydrží vyšší teploty .
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    PECA: Jo, ten prave zatepluju. Nevim jak moc to pomuze, ale kazdy kousek se pocita.

    NAVARA: Uz prepisuju do Fusion i bocnice.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PECA: Však krom té jedné desky ho tam všude máš všude okolo :)
    PECA
    PECA --- ---
    WEWERKA: IIRC jsi měla original Prusa box, ne? To je tedy řádný upgrade. :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    WEWERKA: Na druhou stranu teda musim uznat, ze tam bude barva a ta ma odolnost do 100C. Ale v nejhorsim to sezehne jen bocni hrany.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam