• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    TRUPKIN
    TRUPKIN --- ---
    Dotaz: umí průša slicer měnit barvu ne po vrstvách ale po objektu? Jako že bych měl řekněme tři objekty jednou barvou a tři druhou , dost daleko od sebe, aby vytisknul jednu barvu, pak přes MMU změnil barvu a vytiskl zbytek?
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PECA: Pokud to nebude umět Orca, tak myslím, že budeš odkázán na ruční manipulaci gcodu nebo nějaký python script.

    A ještě mě napadá, že by to mohlo jít udělat barvením modelu. Nabarvit si to tam, kde tu barvu skutečně chceš.. sám jsem s tím moc nexperimentoval, ale mohlo by to split to co vlastne chceš (pokud jsem to pochopil správně) = nechat vnější perimetry v barvě kterou mí mít vnější plášť a nabarvit jen vnitřek vrstev jinou barvou, kde to bude vidět..
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Průša by měl umět krom wipe toweru i wipe to infill

    Wipe tower | Prusa Knowledge Base
    https://help.prusa3d.com/article/wipe-tower_125010#wipe-to-infill
    PECA
    PECA --- ---
    BTW, používám PrusaSlicer. Možná by něco z toho co hledám uměl OrcaSlicer, nebo nějaký jiný. Kupovat slicer se mi nechce, pokud to nebude mít takové přínosy, abych si řekl, že to má smysl...
    Či-li, jestli máte zkušenost s jinými slicery a nějaké pádné důvody, proč přejít na jiný, případně koupit komerční, tak sem s nimi. Jinak integrace PrusaConnect do PrusaSliceru je prima a dosti návyková... :)
    PECA
    PECA --- ---
    ORBIT: Tohle znám, ale to je IMHO něco jiného. Mně jde o to, aby se infil udělal jinou barvou, ale jenom infil, aby perimetr měl stále stejnou jednu barvu. Musím si ten "ruční" multicolor pořádně nastudovat. Zatím si to nechám uležet.

    (Do)Udělal jsem si 2. drybox, čímž jsem konečně završil původně přípravnou etapu 3D tisku. No a teď tedy hurá na extrakci napájecího zdroje. Nejraději bych vyndal i elektroniku s displejem, ale to se nedá kvůli kabeláži. Ta kšanda na displej je dosti krátká, stejně jako kabeláž k extruderu. No, začnu zdrojem a pak se uvidí...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ORBIT: to půjde dost těžko, spíš tam tam to vytapeni
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    ANDY_WARHOL: Oblož tiskárnu izolací nebo ji dej papírový box, to na to stačí. Minimalizuj objem vytápěného vzduchu, to by ti na ten jeden tisk mělo pomoct..
    Polystyren, karton(lepenka) fungují dobře a jsou snadno dostupné. Já tu mám PIR desky, které jsou na to dokonalé. Měl jsem z nich box na Prusa Mini a tiskl jsem ASA jedna bseň. bylo tam tak teplo, že jsem si musel celou tiskárnu přetisknout z ASA, aby fungovala :) Jen bedem a hotendem jsem dostal přes 70C
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PECA: Takové nastavení existuje - na tisk infillu jednou za několk vrstev. V Prusasliceru na to je funkce: https://help.prusa3d.com/article/infill_42#combine-infill-every-x-layers
    Doporučím si to otestovat na nějakém vzorku, ať nejsi smutný :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: já mám druhou tiskárnu s aktivním vyhrevem (do 60) ale potřebuju dodělat filtraci a proto se na první , což je mk3s v rackový skříní pokouším vytisknout vhodný filtr v ASA pro druhou tiskarnu, protože na ty co mi filtr chybí chci jít právě do těch materiálu, co potřebuji těch 60 v komoře. ale vytiskl jsem jen část, zbytek se kroutí.. ten rack je sice dobrý v tom, že je tam místo ( a dal jsem tam tedy mnohem větší filtr než budu mít v té vyhrivne tiskárně), ale zase to jen bedem moc vysoko nevyleze. Můžu tedy bastlit výhřev, nebo si to dotisknout v petg, který by měl těch 40 stupnu dát a pak teprve v ASA na tiskárně, kde je to vyhřívání
    Ale to se mi nechtělo, musel bych v podstatě půlku dílů tisknout dvakrát.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    Uz jsem predehrival box i horkovzdusnou postoli, abych to krapet urychlil ;)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Foukej na to vetrakem ( to samy co se dela v tiskarnach s bedem a udelal ted i Prusa ). Ja nejakou dobu premyslim o aktivnim topeni navic. Bed mi to sice zahraje pekne ( zacina s tiskem pri 40°C v komore coz je cca 15 minut heatsoaku) a mam custom Kenovo heater ktery je slabsi ( zas je hezky po cele plose ) ale aktivni topeni by to zrychlilo plus bez dalsi izolace ( o ktere premyslim a porad se nemuzu pro neco rozhodnout ) bych mel jeste tepleji .

    Nejsem uplne fanousek Aurapolu (mel jsem problemy s kvalitou PLA, PETG co se tyka prumeru struny a cenove nebyli zajimavejsi nez treba Plasty mladec s ABS) ale jejich ASA doma mam taky, neco malo jsem z toho tiskl a tvarilo se to dobre. A snad i jako "cistejsi" ASA blend ale ciste pocit.

    Mam nejakou dobu doma i verzi PC-PBT bez CF ale porad nebyl cas pro nej udelat profil a nejakou nutnou kalibraci. Mozna bych ale mohl mit tyhle vanoce cas :D. Kupoval jsem od 3DO (https://3do.dk/en/specialty-filaments/2675-1907-3do-pc-pbt-1kg-carbon-fiber-polycarbonate.html#/19-colour-black) ale dost chvaly jsem cetl i na TreeD ktery prodava Alchemy3D (https://alchemy3d.de/products/treed-pc-pbt-gf-750g-dark-grey). Takze muzu maximalne papouskovat to co je v datasheetu / webu protoze nemam osobni zkusenost. Komoru bych ale videl nekde 60°C a vyse ( ja se v pohode dostanu na 70°C+ ) byt je mozne tisk na otevrene tiskarne ale neni doporuceno. Zaroven chci zkusit anealing, ktery bych spis videl jako "durazne doporuceni" . Ale to se vsechno uvidi az se k tomu dostanu.
    A kdyz jsme byli u toho suseni, tak zrovna tenhle material chce vysusit i jako novy.


    LORDPEET: Vase mode s 1 mm tryskou vypada celkem zajimave u drevenych filamentu ( kdyz stiha hotend ). Ja tiskl jen "truhlicku/krabicku" pro darek, vysledek byl docela hezkej ( bohuzel nemam fotky ).
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: ještě se tě zeptám, ten pc-pbt cf mě zajímá, jakou potřebuje teplotu v komoře, jakého výrobce by si doporučil a předpokládám, že je nutné taky filtrovat protože to je kekel?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: aurapol asa
    LORDPEET
    LORDPEET --- ---
    SKAUT: mam trysky od 0,1 až po milinetr, na ten wood jsem přemýšlel právě 0,6 a víc.
    Na tu milimetrovou jsem hodně zvědavej.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: já to mám tak, že mám dva módy, nucena ventilace odsáváním teplého vzduchu pro petg a cirkulaci přes filtr uvnitř.
    Teplotu to celkem drží, ale ne na začátku, nicméně i tak se dostávám sotva na 35.
    Mám silikonový pad na 230 v, takže bych z něj udělal vyhřívání a udělám to tak, že se to vyhřívání spustí před tiskem (nějaký ESP integrovaný z octoprintem by to mělo umět.a tisk začne až bude dostatečná teplota a po tisku to zase bude smrt jen pomalu chadnout
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Bud vic protlacit tryskou pri vymene ( vetsi odpad ), nebo se podivat jestli slicer neumi purge into infill ( cistit do vyplne ). Prechod z tmave barvy na svetlou je samozrejme vzdy horsi nez opacne ( ve smyslu ze je treba vice cistit trysku ).

    LORDPEET: Kvalitni PCCF a hodne teplo v komore ( byt CF zabrani krouceni ). To od Prusy zrovna neni uplne nej, nekteri co z nej zkusily casti toolheadu pro tiskarnu kde je teplo v komore - 70°C+ - jej zavrhli jako nepouzitelne. ezPCCF od 3DXTECH je mnohem lepsi. Nebo PC-PBT CF ktere je jeste lepsi ( od spravneho vyrobce ). Mimochodem PBT je material z ktereho se delaji ventilatory do PC ( nevim jestli vsechny ale znacna cast urcite ).
    BTW u toho woodfilu si dej pozor na trysku, nekteri vyrobci tam davaji vetsi kousky ktere .4 trysku lehce ucpou. Ja zatim tiskl woodfill od Plasty Mladec a ten byl v pohode.

    ANDY_WARHOL: Pak se pouziva neajke adhezivum - ne pro to aby to lip drzelo ale jako separacni vrstva - aby to slo lepe sundat. Takovy vetsi vytisk z ABS na skle je perfektni kandidat na separacni vrstvu, jinak je to celkem zajimave :D. Pripadne ti to klidne muze zvedat plate z bedu kdy to magnet neudrzi.
    Co to je za ASA mimochodem?
    Je asi lepsi to nechat vychladnout v tiskarne / nekde v teple kdyz mas vetsi vytisky aby se tam nevytvarelo zbytecne velke pnuti ( nebo se pak dela anealing ) ktere ti ten vytisk muze rozebrat pri chladnuti. Pripadne pri moc rychlem odebrani z podlozky ( zmineny mrazak ) by se ti mohla spodni strana ( pokud by byla velka ) zdeformovat. Alespon tak se to stalo u jednoho vytisku me.
    Utesnit poradne, teplotu zkus dostat alespon na 45°C a pokud je nejaka vetsi a tiskarnu mas vyse nez je dno tak pridej i vetrak aby ohral celou bednu, ne jen vzduch nahore ( muzes tam pak mit nechtene proudeni chladnejsiho vzduchu ).

    Add to utesneni x filtrace. Vim ze leckde tyhle zdrave materialy resi tak ze maji lehky podtlak v boxu a vyfukuji behem tisk vzduch ven ale z meho pohledu je to zbytecne plytvani teplem a zvysovani moznosti nechteneho proudeni vzduchu . Uprednostnuji utesnenou bednu a interni cirkulaci skrz filtr nebo proste zadnou a vyfukovat ven az na konci tisku / nechat filtr bezet jeste nejakou dobu po dokonceni tisku.
    BTW aktivni uhli ztraci filtracni schopnosti s rostouci teplotou filtrovaneho vzduchu ale to asi bude zajimat hlavne ty co maji tak 50°C+v komore.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Včera sem to prechvalil, velký tisk dopadl blbě, všechno zkroucené, musím zvýšit teplotu ve skrini
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    ANDY_WARHOL: Ja mam v kaclu pultovy mrazak, ten ma vrsek chladny a funguje to bezvadne kdy neco nechce z podlozky. Ale i to je vyjimecne.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Rack = Racková skřín
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Tisk ASA mě příjemně překvapil, čekal jsem to těžší, ale stačilo zavřít mk3s do racku, vytisknout filtr a facha to.
    Na sundávani z podložky mám fígl dát Plate pod studenou vodu a za chvíli to sjede samo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam