• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    TOM
    TOM --- ---
    TOM, QUIP: dorazila odpověď:
    Český telekomunikační úřad
    se sídlem Sokolovská 219, Praha 9
    poštovní přihrádka 02
    225 02 Praha 025

    Č. j.: ČTÚ-12 786/2014-620-III. vyř.
    Praha 18. dubna 2014
    Stížnost na nedodání zásilky ze zahraničí

    Vážený pane Xxxxxxxxx,

    k Vašemu podání ze dne 28. 2. 2014, Vám sdělujeme:

    Český telekomunikační úřad (dále též „Úřad“) je zřízený zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (zákon o elektronických komunikacích) a podle tohoto zákona je Úřad pověřen výkonem státní správy v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb v rozsahu stanoveném tímto zákonem a zákonem č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o poštovních službách“).

    Úřad Vaší stížnost na nedodání zásilky z Hong Kongu s podacím číslem RC335129730CN prověřil u České pošty, s. p, o čemž jsme Vás vyrozuměli e-mailem ze dne 17. 3. 2014.

    Z provedeného šetření vyplývá, že zásilka byla pod českým podacím číslem BA915354239VV doručována dne 9. 1. 2014 na adresu uvedenou na poštovní zásilce. Pokus o doručení nebyl podle vyjádření České pošty, s. p. úspěšný, a z tohoto důvodu Vám byla do domovní schránky vložena výzva k vyzvednutí zásilky ve lhůtě 15 dní, a to na ukládací poště 295 01 Mnichovo Hradiště. Dne 21. 1. 2014 byla do Vaší domovní schránky vložena opakovaná výzva k vyzvednutí poštovní zásilky. Protože jste si poštovní zásilku nevyzvedl do 25. 1. 2014, který byl posledním dnem k vyzvednutí zásilky, byla zásilka dne 27. 1. 2014 vrácena zpět odesílateli, kterému byla doručena dne 9. 2. 2014. Úřad v rámci šetření v této věci nezjistil při doručování zásilky s podacím číslem RC335129730CN (na území České republiky doručované pod podacím číslem BA915354239VV) pochybení na straně České pošty, s. p. Ani ze záznamů monitorujících pohyb zásilky na území České republiky, poskytnutých Českou poštou, s. p. nevyplývá, že by došlo k porušení zákonné povinnosti dodávat zásilky v souladu s poštovní smlouvou.

    Ve svém podání uvádíte, že jste výzvu k vyzvednutí zásilky ani opakovanou výzvu k vyzvednutí zásilky neobdržel. V případě, že jste dosud nepodal reklamaci na dodání, doporučujeme Vám tak bezodkladně učinit. Nebudete-li s vyřízením reklamace ze strany České pošty, s. p. souhlasit nebo nebude-li reklamace vyřízena vůbec, máte právo podat u Úřadu námitku proti vyřízení reklamace. Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je však třeba podat u Úřadu nejpozději do 1 měsíce od dne doručení vyřízení reklamace nebo od marného uplynutí lhůty pro její vyřízení. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku ve výši 100,- Kč. V rámci řízení o námitce proti vyřízení reklamace by byla v rámci dokazování řešena i otázka, zda Vám výzva k vyzvednutí zásilky byla či nebyla vhozena do domovní schránky. Podrobnější postup pro podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace naleznete na webových stránkách Úřadu. Platí zde to, co Úřad uvedl již v předchozí vzájemné komunikaci, že z důvodu požadavku na předložení podací stvrzenky při uplatňování reklamace, je často vhodnější, pokud reklamaci uplatňuje odesílatel – v tomto případě tedy společnost, od níž jste si zboží objednával.

    V případě nespokojenosti se službami České pošty, s. p. či s jednáním doručovatelů můžete využít i systému podávání stížností v rámci České pošty, s. p., který je blíže upraven na webových stránkách České pošty, s. p. (zde). Jedná se o proces, který běží mimo proces reklamace a, do kterého nemá Úřad pravomoc zasahovat, nicméně může vést k nápravě Vaší situace.

    K dalším bodům Vaší stížnosti uvádíme následující. Vedení sledovacího systému Track&Trace není České poště, s. p. uloženo žádným právním předpisem a z tohoto důvodu nemá Úřad pravomoc ani prostředky prověřovat správnost a přesnost údajů v tomto sledovacím systému obsažených.

    Co se týče Vaší stížnosti týkající se nevyužívání dostupných kontaktních informací k informování adresáta o uložení zásilky, případně o jejím doručování (uvádíte e-mail, telefon), v této záležitosti musíme konstatovat, že informování prostřednictvím e-mailu, případně telefonu před samotným doručováním, je doplňkovou službou, která není součástí každé poštovní služby. Je výlučným obchodním rozhodnutím České pošty, s. p., zda, za jakých podmínek a k jakým službám bude tuto doplňkovou službu nabízet. Úřad nemá zákonné zmocnění tuto povinnost České poště, s. p. uložit. Informace o uložení zásilky a o lhůtě k jejímu vyzvednutí je obsažena ve výzvě k vyzvednutí zásilky a v opakované výzvě k vyzvednutí zásilky.

    S pozdravem
    Ing. Miroslav Charbuský
    ředitel odboru
    kontroly a ochrany spotřebitele
    TOM
    TOM --- ---
    QUIP: no.. budu informovat
    Na dx mam vytvorenej incident, jeste se ale nikdo nevyjadril.
    QUIP
    QUIP --- ---
    TOM: To jsem schvalne zvedav, co na tohle rekne CTU a jak se k tomu vyjadri CP. (ja kdyz poslal stiznost CTU, tak jsem pak dostal vyjadreni od CP i od CTU)

    A taky jsem zvedav, jestli se ten vraceny balik najde u DX, nebo ne.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    TOM: takovehle srandy umi treba thundebird. napises v textu "cv" a pred odeslanim se te zepta, zda jsi nahodou nechtel vlozit do prilohy zivotopis :)
    TOM
    TOM --- ---
    QUIP: sepsáno, odesláno na podatelna@ctu.cz :)
    Dobrý den,
    dne 25. 12. 2013 mi byla z HongKongu odeslána zásilka RC335129730CN se zbožím.
    25. 2. 2014 jsem podle mezinárodní trackingovací služby (http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp) zjistil, že mi zásilka byla již 9. 2 doručena.
    Při dotazu na Českou poštu mi bylo sděleno, že v tento datum zásilku odeslali zpět, protože jsem si ji během úložní doby nevyzvedl.
    Čestně tímto prohlašuji, že jsem neobdržel žádný pokyn k vyzvednutí zásilky. Zboží bylo placeno předem, chybí mi motiv ignorovat upozornění o zásilce, naopak budu muset platit opětovné odeslání.

    Stížnost na vydedukovaná pochybení České pošty:
    1) sledovací systém http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php neinformuje o navrácených zásilkách z důvodu nevyzvednutí (objeví se hlášení "Úplná data o zásilce nejsou na www k dispozici, volejte naši infolinku - tel. 800 177 889.")

    2) Česká pošta evidentně nepředává pravdivé informace mezinárodní trackovací službě - odeslání zásilky zpět odesilateli označuje jako standardní doručení zásilky příjemci.

    3) Česká pošta neinformuje adresáty o zásilkách uložených na poště. (pokud vím, měla by ČP těsně před uplynutím doby pro vyzvednutí poslat adresátovi druhé upozornění - mně nepřišlo vůbec žádné)

    4) Česká pošta dostatečně nevyužívá všech dostupných prostředků k informování adresáta u zahraničních zásilek (e-mail, telefon) přestože tyto informace má k dispozici.

    5) Česká pošta diskriminuje zahraniční dopravce, službu "Avizování zásilek" umožňuje jenom subjektům v rámci ČR (podle mého názoru jde o neoprávněné obohacování, snahu doručit zásilku anebo ušetřit si marný pokus doručení zásilky pokud adresát není doma by měla mít Česká pošta sama - chtít za tuto oboustranně výhodnou komunikaci zaplatit od odesilatelů je pochybné jednání, u konkurence jako např. PPL nemyslitelné) http://www.ceskaposta.cz/...stroje/avizovani-balikovych-zasilek--nase-nova-doplnkova-sluzba-id33272/

    V příloze posílám informace o zásilce od odesilatele a komunikaci s Českou poštou ve formátu .msg (Microsoft Outlook).

    Předem děkuji za posouzení stížnosti


    Jinak docela čumím nad šikovnou fičurou gmailu - málem jsem zapomněl připojit přílohu. Po kliknutí na odeslat se zobrazí varovná hláška:
    Měli jste v úmyslu přiložit soubory?
    Ve zprávě jste napsali „v příloze“, ale žádné soubory nejsou přiloženy. Chcete zprávu přesto odeslat?

    Tohle kdyby uměl outlook, tak jsem si ušetřil pár trapasů .)

    QUIP
    QUIP --- ---
    VASAX: rust cen na DX je obcas k nevire. Zatim co prichazeji na trh novejsi produkty, vylepsene verze atd., tak na DX zdrazujou ty puvodni.
    VASAX
    VASAX --- ---
    TOM: Story of my DX :-)
    tak dlouho váhám a odkládám že to buď vyprodají nebo nesmyslně zdraží :/
    QUIP
    QUIP --- ---
    TOM: tahle krabicka ma slouzit i k nabijeni tech 18650, nebo je to jen drzak na baterky a stepup DC/DC menic, co z toho pak udela 5V pro USB nabijecky telefonu?

    ...tak uz si to ctu z komentaru, nabiji to i ty 18650

    Prijde mi to konstrukce docela nebezpecny, ze tam jsou ty baterky vsechny natvrdo paralelne
    http://svc.dxcdn.com/upload/reviewpicture/201305/8d4af22c-a7f9-4993-8c13-29dff92dcfe7.jpg
    Tzn. kdyz tam nekdo nacpe baterky s ruznym stupnem nabiti, tak to muze delat nepekny veci.

    Vypada to spis jako nejaky DIY device, ale chapu, ze svuj ucel to plni.
    TOM
    TOM --- ---
    sakra, vyprodali mi powerbank skříňky na 18650 baterky :/
    4 x 18650 Batteries Emergency Charger w/ LED Illumination Light / USB Port for Iphone / Ipad - White - Free Shipping - DealExtreme
    http://dx.com/...charger-w-led-illumination-light-usb-port-for-iphone-ipad-white-128888#.Uw-MApzaqMI
    4 x 18650 Batteries Emergency Charger w/ LED Illumination Light / USB Port for Iphone / Ipad - Black - Free Shipping - DealExtreme
    http://dx.com/...charger-w-led-illumination-light-usb-port-for-iphone-ipad-black-128889#.Uw-L-pzaqMI
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    QUIP: ne, na druhé straně si řeknou, jsme přece monopol, není potřeba řešit tyto stížnosti. Aneb situace se v přístupu ČP změní až s příchodem reálné konkurence :)
    A doufám že to bude brzo, protože je to potřeba jako sůl!:)
    QUIP
    QUIP --- ---
    Ja se k tomu hrde hlasim! Hodlam byt nejvetsim stezovatelem v celem kosmiru! :) Bez stiznosti to proste nejde. Jakmile si totiz lidi nestezujou, tak ti na druhem konci maji pocit, ze je vsechno v poradku a do rozhovoru jeste reknou "nikdo ze zakazniku si nestezoval".
    Lenost a nespokojenost je hybnou silou pokroku! :)
    TOM
    TOM --- ---
    RESCAPE: za to muze QUIP :)) Mne by ani nenapadlo, ze se nekde da stezovat na postu jako takovou :)
    Nechci ho v tom nechat samotnyho, cim vic stiznosti, tim lip .)
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    QUIP: jasně ale to už je další věc, tady jsme teď řešili to že ID TOM nevěděl že má na poště zásilku a to by aplikace vyřešila. Nakonec jsme ale zjistili že mu nejde o to aby dostal svoji zásilku ale aby prudil lidi :-)
    QUIP
    QUIP --- ---
    Ono to s tou appkou stejne nebude samospasitelny. Neni to tak davno, co mi sel balik s cislem, pod kterym se to v CR nedalo vubec trackovat. Balik nekde cestou zabloudil a dostal nove cislo. Myslim, ze ve svycarsku, nebo kde to bylo.
    Stejne tak mi jednou tracking ceske posty na vnitrostatni balik vratil tracklog z uplne jineho baliku, ktery podle toho vypisu byl dorucen pred 10 mesici.

    Chybovat je lidske, ale CP je takovy chybovy koncentrator :)
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    TOM: bez komentáře
    TOM
    TOM --- ---
    RESCAPE: nutnost ctrl+c a ctrl+v :) navic duverovat androidi aplikaci... asi to moc bajtu nespolkne, ale proc namahat mozkovy neurony pri hlaseni kazdyho pohybu kazdy zasilky? Jenom kvuli tomu, ze jsou ve vedeni CP sami kokoti?

    Sepisu stiznost a budu vas informovat :)
    VASAX
    VASAX --- ---
    OMNISLASH: Zase na druhou stranu na DX průběžně testují ty akumulátory a dopisují to tam (takovéto real 2500-2600) a tak. To ti rákoska na ebay.xom neudělá, tam se navzájem copypastí informace o produktu a recyklují se podobné, aby s tím měli co nejméně práce...
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    TOM: sledovaci aplikace v mobilu prave je sytemovy reseni u nas :) nevidim v tom problem naopak je to nejjednodussi reseni.
    Nainstaluj aplikaci TrackChecker, nemusíš na nic čekat, hned po odeslání tam vložíš tracking number (i jeste neaktivni to je jedno) a dál už jen sleduješ notifikace a čekáš až se objeví že to máš na poště. Od toho ty aplikace jsou abys měl přehled.

    Nemuze se tak stát že prošvihneš termín vyzvednutí. Co ti na tom přijde sloziteho ? :)
    TOM
    TOM --- ---
    OMNISLASH: navrhuju QUIPův způsob - souběžně s mrdáním lokálních ČP poboček všechno meldovat na ČTU :))
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    TAJSO: obecne se udava, ze jedine, co se vyrazne lisi, je baterie. na druhou stranu, dnes se vetsinou bere jako bezne, ze telefon je kazdou noc na nabijecce, ikdyz jde o predrazeny znackovy produkt
    TOM
    TOM --- ---
    RESCAPE: mám, ale to je pořád těžce nesystémový řešení. Z Číny i 3 měsíce prodleva není problém. Snadno ten termín na vybrání zásilky můžeš propásnout. Nebavilo by mě pořád čekovat intmail.183.com kdy se objeví ID zásilky. A to zadávat do ČP apky. Zvlášť, když si toho průběžně objednávám víc, něco pro kámoše-lamy atd.

    QUIP: zkusím, díky :))
    jj, přesně, taky vždycky fascinovaně zírám na plastové hračky, brakové knížky atd. co tam mají na přepážce :)
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    TOM: jak bylo receno, ten tracking je bohuzel potreba stale sledovat. uz se mi stalo, ze se mi na trackingu objevilo, ze zasilka nebyla predana, protoze adresat nebyl zastizen - prestoze jsem cely den byl doma a na zasilku jsem cekal. samozrejme jsem nedostal ani jen listek do schranky. po telefonickem zjebani mi byla zasilka dorucena az ke dverim jeste ten vecer po pracovni dobe
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam