RAINBOF: Sakra ty mas stesti, ale dobry vedet, ze ma cenu to zkouset. Me vzdy poslou tohle:
"V případě, že Vám zásilka nebyla doručena, obraťte se prosím na odesilatele zásilky, který podá u své poštovní správy reklamaci na nedoručení zásilky a ta bude dále postoupena České poště, s.p.
Dále bych chtěl podotknout, že Česká pošta, s. p., je připravena uznat odpovědnost za ztrátu zásilky. Jakmile obdrží ze země původu reklamační list k předmětné zásilce, následně vydá zmocnění odškodnit odesílatele k tíži účtu České pošty, s. p., za její ztrátu. Pro Vaši informaci uvádím, že dle článku RL 155 "Reklamace týkající se zásilek podaných v jiné zemi" Akt světové poštovní unie můžete uplatnit tzv. obrácenou reklamaci, pouze však na základě předložení originálu podacího lístku. Stále však platí, že náhrada přísluší odesílateli, pokud nepostoupí své právo na náhradu Vám, adresátovi, a to prostřednictvím poštovního operátora v zemi původu zásilky. Místní operátor by poté postoupení nároku na náhradu Vaší osobě následně adresoval našemu týmu."