• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    QUIP: Kupoval jsem Samsung Evo+ 64GB a super. Stojí cca 2/3 toho, co u nás
    QUIP
    QUIP --- ---
    Kupoval jste nekdo na Ali a podobnych shopech Micro SD karty a USB flashdisky? Vyplati se to? Myslim tim, jak je to s kvalitou (zivotnost, rychlost zapisu).
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    NINE_OF_NINE: ale asi tam nakoupim paměťovky, tam je sleva kolem 30% reálná
    NINE_OF_NINE
    NINE_OF_NINE --- ---
    To delaji pred kazdym "vyprodejem". Driv byla u feedbacku videt i cena,asi to moc bilo do oci ;-)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Koukám, že na Aliexpressu mají prodejci podobnou taktiku, jako naše supermarkety.

    30.10. jsem objednal Raspberry Pi 3 za 36.79$ a teď ho má ten samý prodejce za 41.34$ jen proto, že na to dá od 11.11. akci za 36.38$, tedy bude levnější o 0.31$, než jsem ho koupil 4 dny zpátky

    https://www.aliexpress.com/...64-bit-Quad-Core-1-2-GHz/32623151958.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3pUoip

    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    GYGAL: Jo takhle, ono by se to samo odklepnout ze to dorazilo nemelo pokud v trackingu neni udaj, ze zasilka byla dorucena. U tech co tracking maji. Zajimave je, ze me takhle u neceho dat dispute slo i driv, mozna to take zalezi od udaje v trackingu, je pravda ze v tom pripade se to ztratilo jeste nekde v Cine takze v trackingu nebyl udaj o odletu, je dost dobre mozne, ze kdyz to odleti tak to pak zkousi kdyby to nahodou prislo. Bohumzel tohle je vsechno o dost komplikovanejsi i diky tomu, ze CP z nejakeho duvodu (asi aby nebylo dohledatelne kolik jim toho tam mizi) u spousty zasilek z ciny nezobrazuje tracking.
    MVEK
    MVEK --- ---
    GYGAL: I mně to na jaře nešlo dát dispute dříve, než vypršela lhůta. Poté mi to ale stále nabídlo dotaz, jestli to došlo. A dispute úspěšně doběhl. Bohužel ale asi nedohledám, jestli jsem ten dispute zadával hned ten den, co to vypršelo, nebo až třeba za dva dny.
    GYGAL
    GYGAL --- ---
    GYGAL: Jinak mě to právě že otevřít nejde. Viz screenshot

    GYGAL
    GYGAL --- ---
    WOLFGAR: Jj AliExpress
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    GYGAL: Tim kde myslim na jakem shopu, bez toho je tezke poradit postup. Na Ali jde dispute otevrit i pred vyprsenim lhuty. Pokud to je cokoli jineho tak jak jsem psal, neresit prez system prodejce ale primo prez paypal.
    GYGAL
    GYGAL --- ---
    WOLFGAR: Tím kde myslíš u daného předmětu
    -kde se ztratil nebo kde nejde dát dispute. Já tam vidím že balíček nedorazil v daném rozsahu, prodejce nereaguje na zprávy a podle všeho mi jde dát dispute pouze v ten samý den kdy se to “samo automaticky” odklepne že dorazilo pokud nic neudělám. A mít 24h na to s tím něco dělat a hlavně si na to pamatovat, mi přijíde sakra málo.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    MVEK: U toho prodluzovani je to spis zbytecnost, prodejci se to snazi natahovat co nejvice za kazdou cenu, co kdyby to prislo, ale pokud tracking po sesti tydnech ukazuje, ze to jeste neodeslo z Ciny tak uz to opravdu zahadne nedojde. Stejne tak jako co se ukr... ehm... ztrati na Ceske Poste byva po mesici ztraceno definitivne a cekani nic moc nevyresi. A nebal bych se toho, ze bys byl neslusny, ono staci zustat vecny. Melo prijit, neprislo, vratit penize, u tech ztracenek je to hrozne jednoduche a prodejci to uhradi dopravce z pojistky takze je nijak neobiras, jen ty tri mesice nez to prosetri a udelaji rozhodnuti budou cekat oni a ne ty. Prislo poskozene je uz treba nafotit, kdyz je videt, ze je to nejak pomuchlane tak idealne i pred otevrenim a nebo nahrat video z otvirani. Tam neni ke zdrzovani duvod zadny. No a to ze prodejce napise spatny popis, da fotky neodpovidajici realite nebo proste omylem posle neco jineho je jediny pripad kdy je "obiras" o prachy, ale muzou si za to sami.


    GYGAL: Jeste by to chtelo iformaci kde.
    GYGAL
    GYGAL --- ---
    Balíček nedorazil v určeném rozmezí a já čekám přez limit už 2T. Proč nejde dát dispute a musí se čekat den před absolutní deadline?
    MVEK
    MVEK --- ---
    WOLFGAR: Ano, k tomu dospívám pomalu taky, asi jsem pořád moc slušný, i když tvrdě jsem to už zkusil a napsal jsem, že buď chci tolik a tolik a nebudu negativně hodnotit, nebo budu muset otevřít dispute. Ale nezaslouží si to, když se mě snaží přesvědčit, že několik mm rozdíl velikosti je přece v souladu s jeho upozorněním na e-shopu, ale ono jde o jiný rozměr závitu u spojky hadic:-D.

    Ale jinak co vidíš špatného na prodlužování, to přece pořád je vstřícný krok zadarmo. Jediné, co bych viděl jako tabu, je překročit lhůtu pro otevření dispute.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    MVEK: Zakladni pravidlo je neztracet cas se samotnym obchodnikem a na nic nepristupovat, necekat, neprodluzovat lhuty a tak dale. Co se tyce komunikace s obchodem tak mam vazne dobre zkusenosti jen s Gearbestem kde se vetsinou snazi vyjit vstric obcas i nad ramec toho co museji jinak je nejlepsi napsat obchodnikovi jen jednu strucnou zpravu pres paypal/ali a kdyz vam neodpovi, posle nejaky podobny nesmysl, prosby o prodlouzeni a tak dale tak rovnou eskalovat na pp/ali. Jeste se mi nestalo, ze by mi to v takovem pripade u nedorucenych/poskozenych zasilek pp nebo ali stiznost zamitli, do tydne jsem mel vzdy penize zpatky na uctu. Jen reklamace (v pripade ze vec dorazila v poradku a potom se rozbila) jsou trochu jiny pripad, z fotek/videa se tezko pozna jestli je zavada vyrobniho charakteru nebo si ji zpusobil sam zakaznik a navic evropska zarucni doba neni ve svete nijak obvykla a v US je bezna zarucni doba jen 90 dni a tim se ridi i vetsina prodejcu a paypal.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Uch, proč si ti Číňani tak vymýšlejí? Po delší debatě kvůli pár blbostem dodaným jiným nebo nedodaným, mi řekl toto:
    felix wang: hi dear,sorry for brings you the inconvenience,Please open a dispute to ask 3.8$ to your refund. And please choose the reason “personal reason” or “easy return” (it will not affect your reputation). Then we will accept it. Have a nice day

    To je zase blbost, co? To, co chce, znamená požadovat vrácení, ne refund. To bych si asi naběhl. Takže asi nezbyde než být asertivní a dát pravdu, tedy u jednoho, že nedorazilo a u druhého, že není jako popsané (nebo damaged aspoň) a ignorovat jejich nářky... Stačí, že jim nebudu reklamovat ještě špatnou kvalitu ostatních.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ZUZU, PISTA1, MUXX: začíná Vánoční špička
    mě těd šel balík 5 dnů Čína - Ruzyň (skvělý) a pak 22. Ruzyňe, 25. opustil Poštu 120 a od té doby žádný update

    PISTA1: nejlepší je, když se to ztratí a pak zas někde vynoří
    jednou mi takhle přišla po měsíci a půl se známkama s Turecka (tam je nenapadlo nic lepšího než přelepit všechny papíry na zásilce) :))
    HANZO
    HANZO --- ---
    Nemáte někdo zkušenost s nějakým levným projektorem?
    MUXX
    MUXX --- ---
    ZUZU: china post mi sla minulej mesic 30 dni.
    Sledování zásilek - Česká pošta, s.p.
    https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=LF213560287CN%0D%0A
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    ZUZU: prostě "někde"
    mě teď vraceli prachy za zásilku která 29.8. vzlítla z pekingu ale v ČR nikdny nepřistála.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam