• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    MAJKA: jasný, já dnes dostal prachy zpátky poté co se do toho pustil aliexpress přímo. Takže pohoda. Ať ti to taky dobře dopadne.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    REDSNAKE: resim ted uplne totez a jelikoz jsem uz jednou za dost peněz naletěla prodejci, co me tam podvedl, tak teď fakt nemam problem kašlat na jejich dušování a prosby o to, ať čekám a zavřu dispute.
    QUIP
    QUIP --- ---
    REDSNAKE: Zasilka nedorazila, na poste to musi reklamovat odesilatel, takze nech bezet dispute a pak se do toho vlozi Ali a dostanes penize zpatky. Teda mel bys.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Ahoj, neporadili byste mi s refundem? Je to prkotina za pár dolarů, ale říkám si proč to nechat být...

    Viz obrázek, zboží nedorazilo v časovém limitu, otevřel jsem dispute, prodejce mě požádal jestli se můžu spojit s ČP. Na poštu chodím pravidelně kvůli jinejm zásilkám, tohle tam jednoduše nemám. U ČP musí nedodání zásilky reklamovat odesílatel, nikoliv adresát, takže mu na to prdím a jeho návrh jsem odmítl.

    Teď tam běží nějakej odpočet a pokud to správně chápu a do dvaceti hodin nedospějeme s prodejcem k dohodě, tak to pak řeší aliexpress? Podle trackování zboží opustilo zřejmě čínu a dál už to netrackuje...

    Za případnej tip budu rád, spíš abych věděl i do budoucna.

    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    Tak hlásím, že poté, co jsem otevřela dispute a zadala negativní hodnocení mi bez jakýkoliv komunikace nebo čehokoliv dalšího vrátili peníze, už je mám na účtu
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    WOLFGAR: stejně jako bývají strašně zmatení, když přijmení začína diakritikou a pak zjistí, že v systému je ten balík bez diakritiky a protože řadíme striktně abecedně, tak musí scrollovat
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    QWWERTY: Tak oni kdyz se koukaji do pocitace a je tam vic na stejne jmeno daji ti vetsinou vsechno jenze jak cinani tak sama ceska posta hrozne rada komoli jmena, me se osvedcilo automaticky rikat u okenka postbabe at zkusi vsechny 4-5 obvykle verze. Cinani radi zamenuji jmeno a prijmeni, ceska posta mi zase pravidelne vymenuje W za V a tak dale.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PAKOBYLKA: dobré hodnocení je 99,9 všechno pod 99,8 je riziko.
    mě se zdá ebay lepší než Ali, na Ali už mě taky fakují
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    QUIP: btw obcas se mi osvedcila vyckavaci taktika
    nabizel refund 50% a kdyz jsem na to 2 dny nereagoval, tak radsi vratil plnou castku
    TOM
    TOM --- ---
    PAKOBYLKA: mám za sebou cca 15-20 úspěšných refundů u položek pod půl dolaru ;)
    Vina byla teda prokazatelně u prodejce (podle trackingu nedodal zásilku na poštu). Akorát zrovna klesla koruna, takže jsem pár drobných prodělal při změně kurzu.
    QUIP
    QUIP --- ---
    PAKOBYLKA: ja jsem tam uhadal parkrat plny a nebo aspon polovicni refund u polozek za mene nez $2, kdyz mi to neprislo.

    Na druhou stranu, jednou jsem cekal dlouho na polozku za nejakych $12, neprisla, napsal jsem prodejci, ten napsal, at otevru dispute, ze mi penize bez problemu vrati. Penize vratil v plne vysi a asi 2 tydny na to mi balicek prisel. Tak jsem mu napsal, ze mi to prislo a jak mu ted muzu penize zase poslat - evidentne se jim to nestalo prvne, protoze mi pak poslal odkaz na "falesnou" polozku v hodnote $1 a rekl, at tam naklikam 12 kusu a normalne zaplatim pres Ali. Takze nakonec spokojenost na obou stranach. Ja mel balicek, prodejce penize.
    Takhle to vypada, kdyz je slusnost na obou stranach :)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    díky za rady, založila jsem dispute a negativně ohodnotila. Jen mám teda pocit, že když je hodnota menší než 5 dolarů, což u mě je, tak ten feedback neprojde
    ale aspoň mám lepší pocit, že jsem udělala, co se dalo
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    btw na Poště už asi rezignovali i na kontrolování kolik balíků tam leží na stejný jméno :/
    byl jsem tam včera vyzvednout jeden balík a dneska oznámení, že tam od 18.12 leží druhý (a podle 17track opravdu pořád ještě nevyzvednutý)
    QUIP
    QUIP --- ---
    PAKOBYLKA: Kdyz tam zalozis Dispute, tak to nemuze jen tak odmitnout prodejce, ale urovnani sporu resi AliExpress (coz neni prodejce, ale provozovatel platformy a ten chce hlavne spokojeny zakazniky). Navic ten dispute dela prodejcum negativni hodnoceni a o to oni nestoji. Kdyz neotevres dispute a jen si dopisujes s prodejcem, tak se ti muze vysmivat jak chce.
    TOM
    TOM --- ---
    PAKOBYLKA: přesně tak, napiš pár vět, vyfoť konverzaci (a přilož jako obrázek), dej jednu hvězdu, a až to projde schválením, dej sem odkaz na produkt, ať ten negativní feedback olajkujeme jako relevantní.
    Skoro všichni prodejci na Aliexpressu se negativního hodnocení bojí jako čert kříže.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: muzes dat negativni feedback k objednavce ;)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    TOOMIX: tak o ty peníze nejde, jen trochu nechápu, že si tam všichni hrajou na důležitost hodnocení prodejců a když tomu prodejci něco napíšu, tak mi hodí fakujícího smajlíka místo odpovědi...
    můžu mu alespoň nějak zavařit, stěžovat si na něj někde?
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: ponauceni pro priste, kazdyho z nas to tady aspon jednou vypeklo ;)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    SAKALICEK: aha, takže po těch 60 dnech mám prostě definitivně smůlu a ten prodejce si ze mě akorát na můj dotaz dělá prču? hm, fajn
    SAKALICEK
    SAKALICEK --- ---
    PAKOBYLKA: njn. každopádně tě 60 dní od objednávky/transakce chrání Aliexpress před nepoctivým obchodníkem. vrátí ti peníze nebo prodlouží dobu kdy jsi hájená :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam