• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    TOM
    TOM --- ---
    Lze vůbec nějak obejít 200,- poplatek u ČP a vyřídit vše přes ECEP, pokud jsem kdysi uzavíral smlouvu s ČP o zastupování?
    Přišlo mi avizo od ČP, potvrzení jsem neodklikl, šel rovnou na https://cportal.celnisprava.cz/ a vytvořil prohlášení.
    To je teď ve stavu "Registrováno".
    V hlavičce je ale status "Informace o platebních údajích (k zaplacení) nejsou k dispozici, vzhledem k tomu, že celní prohlášení dosud nebylo přijato celním úřadem. Celní prohlášení bylo úspěšně zaregistrováno, nyní se čeká na předložení zboží dopravcem."
    Informuje celní správa automaticky ČP, že k dokončení řízení potřebuje samotnou zásilku?
    MA747: jak rychlý byl helpdesk?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    REDSNAKE:
    Touch Screen Tactical Gloves Military Army Paintball Airsoft Shooting Combat Anti Skid Bicycle Hard Knuckle Full Finger Gloves|Men's Gloves| - AliExpress
    https://www.aliexpress.com/item/1005003178074364.html

    Já je používám při geocachingu na lezení (skála, stromy (arboristicky), ...). Nebojím se o otlučení kloubů, při slaňování se nebojím sevřít (přibrzdit) lano. Upínají se i kolem zápěstí, tak se nebojím toho, že se mi svléknou při nějakém záběru. Vydrží mi tak jedny na rok. Možná je i něco lepšího, ale já narazil na tyto a dále už nehledal. Je to čínské značení velikostí, takže si beru XL velikost i když bych pocitově bral u nás L.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    KOC256: Co to je za rukavice a jaká je s nimi obecně zkušenost?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Reklamace na aliexpressu...

    Občas něco reklamuji, ale pokud mi to už dojde, tak většinou ta úspěšnost klesá...

    V pátek mi došly rukavice s ochranou kloubů... Stejné i od stejného výrobce jsem kupoval už čtvrté. A tentokráte to číňanovi ujelo a vyztužení kloubů našil o cca centimetr jinam, takže hrana vyztužení padla přímo na kloub ==> nepoužitelné.

    Moc jsem nedoufal v úspěšnou reklamaci, protože se to nedá moc zdokumentovat ani při porovnání rukavic vedle sebe to není jasně zřejmé, že je něco špatně. Ale za pokus nic nedám a klikl jsem na dispute, kde jsem žádal o full refund bez vracení zboží. V neděli večer zadáno, v pondělí přišlo že OK a dneska ráno mi peníze došly na účet... Super... Jednalo se o cca 11 €.

    HANZO
    HANZO --- ---
    HANZO: heh, ty kokoti to pořád nedovezli.
    MA747
    MA747 --- ---
    MA747: nakonec byla přepravce KUPODIVU Zásilkovna, resp. packeta.com, která to doručila na adresu, bez clení, nebo poplatků. Tohle bylo pro mě překvapení. Před tím mi VŽDY balíčky z Činy doručovala ČP.

    Historie přepravy byla následující:
    • první záznam na sypost.net byla informace o tom, že informace o zásilce byla poslána do ČR (2021-11-26 04:38 Pre-Shipment Info Sent to Czech Republic),
    • za několik hodin bylo oznámeno akceptování zásilky a následně posláno do ČR (2021-11-26 15:43 CHINA, SHENZHEN, Acceptance, Sent to Czech Republic)
    • a za další necelou hodinu bylo tomu balíčku přiděleno "last mile" tracking ID. Podle toho Z na začátku mě mělo napadnout, že se jedná o Zásilkovnu a nikoliv ČP (2021-11-29 16:33 CHINA, SHENZHEN, Departed Sunyou Facility, Last mile number Z1234567890)
    • následně jen meziskoky různě po světě (GMTC, Arrived, GMTC, Departed), příjetí na letiště (2021-12-05 Czech Republic, Arrived at Destination Country Airport), 2021-12-07 Czech Republic, Arrived at Facility, 2021-12-07 Czech Republic, Arrived at Regional Facility, ...

    Jak jsem psal zde, tak je to loterie. Obchodník zvolí dopravce, zahraniční dopravce může, ale nemusí poslat do ČR echo o zásilce, ČR může, ale nemusí souhlasit s přijetím, v ČR se podle nějakého klíče vybere lokální dopravce. Pokud to jde přes ČP, která jako jediná spolupracuje s ECEP, tak to může, ale nemusí vložit do trackovacího systému, může, ale nemusí informovat o zásilce a nutnosti vyclení pomocí sms/mail (pokud obchodník/zahraniční dopravce poskytl). A pokud to v trackovacím systému ČP není, nelze provést celní deklaraci, což znamená výdaje.

    BTW:
    Na poště se hromadí zásilky z třetích zemí - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/na-poste-se-hromadi-zasilky-z-tretich-zemi-40380785
    HANZO
    HANZO --- ---
    Hele, tak už mám výsledek stížnosti. Stěžoval jsem si ombudsmovi české pošty, ze před měsícem celníci zásilku proclili a od té doby trčí na poště. Psal jsem mu včera v poledne.
    Dnes v poledne napsal, že v tom nemůže nic dělat, když jsem to ještě nereklamoval na celní poště, ale že to tam pošle. A teď píšou z celní pošty, že to uvolnili k doručení.
    Takže po stížnosti to jde rychle.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    QUIP: No to právě není jistý.
    Protože to CZxxxx je formát cainiao se kterým česká pošta vůbec nepracuje a s největší pravděpodobností to spadne pod odstavecMA747: Nepříznivá je situace s nejlevnější dopravou typu "listovní zásilka" (bez možnosti sledování)....

    Takže když ta zásilka přistane v zemi EU kde si tímhle formátem rozumí (u mě u těch 3 konkrétně maďarsko) projde to celnicí a ty to hodí do pytle procleno a pošlou to do ČR. Takže ty by měli dorazit přímo bez doplatku.

    Ty zbývající 3 dle všecho přistáli v Praze a protože ČP tento formát "nezná" tak to pravděpodobně projede tím automatickým celním řízením.

    Ale třeba ne, nechám se překvapit, teď s tím stejně už nic neudělám.

    Každopádně teď už objednávám všechno jen přes aliexpres shiping
    QUIP
    QUIP --- ---
    PISTA1: Aha, zmatlo me, ze 3 CZxxx ti dorazily a u 3 se bojis, ze nedorazi bez procleni. Ty Czxxx by mely patrnep rojit vsechny.
    Ja v rijnu / listopadu objednaval asi 15 zasilek a zatim vsechno dorazilo a vsechno nakonec slo jako combined package i kdyz to tak puvodne nevypadalo a puvodni tracking byl treba NL, DE, UH a tak podobne. Ted mi udajne do CR dorazila combined package s asi 8 balickama uvnitr a najednou je z toho LFxxxF
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PISTA1:
    tam bylo nějaké pravidlo, že to musí končit F a možná i něčím začínat ne?

    EDIT: Tady to popisuje MA747 CZ* nebo *F...

    Tak buď v klidu :-)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PISTA1:
    tam bylo nějaké pravidlo, že to musí končit F a možná i něčím začínat ne?
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    QUIP: No jak jsem psal všechny cainiao (CZxxxxxxxxx)
    QUIP
    QUIP --- ---
    PISTA1: Jaky maji tracking num. ty ostatni?
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    No já sem zvědavej, jde mě 6 zásilek přes cainiao (CZxxxxxxxxx) všechny odletěli v říjnu z číny. 3 z nich začátkem listopadu přistály v Budapešti kde prošli celním řízením a doručeny do země určení. Od tý chvíle u všech ticho.
    Počítám teda s tím, že ty tři by měli dorazit přímo do schránky. Ty zbývající přistáli přímo v Praze a přijdou se 150Kč výpalným.
    MA747
    MA747 --- ---
    MA747: Ještě mailová odpověď z helpdesku celní správy:

    Aplikace ECEP Vám umožní projednat zásilku, které splňuje určitý formát (např. EC654466857US) figuruje v evidenci České pošty a musí tato zásilka být určena k celnímu projednání, tedy má jakýsi interní příznak "k projednání". Ne všechny zásilky, které vidíte v trasování ČP, lze tedy celně projednat.

    Některé zásilky s dražším druhem dopravy jsou projednány již při vstupu do EU, a k Vám se dostanou již jako vnitrounijní, aniž byste musel cokoli řešit. Taktéž může být zásilka fyzicky dopravována z EU skladu, přestože byla objednána na Asijském eshopu. Číslo těchto zásilek obvykle končí znakem F, nebo jsou ve formátu CZ+číslice.

    Varianty nákupu, které mohou nastat, jsou přehledně popsány, zde: https://celnicka.cz/kdy-a-komu-platit

    Pokud vidíte svou zásilku v trasování České pošty, je určitým vodítkem, že je nutno podat celní prohlášení, pokud je vlevo dole dostupné žluté tlačítko "Doplnit údaje pro celní řízen". Nemusíte tlačítko používat, ale v tu chvíli víte, že by Vám měl ECEP číslo zásilky akceptovat, a to i několik dní poté, co zásilka dorazila na Českou poštu.

    Nepříznivá je situace s nejlevnější dopravou typu "listovní zásilka" (bez možnosti sledování). Dle informací pošty lze i tento typ dopravy použít pro zboží do 2 kgm a určitého rozměru. Pokud v tomto případě odesílatel odešle data k zásilce do mezinárodního sledovacího systému, (nemusí to udělat), a obsahují li tato elektronická data email či telefon příjemce, pak Vám Česká pošta může poslat avízo o příchodu zásilky, a Vy tak budete znát číslo zásilky, a můžete podat ECEP. V opačném případě se nesledovatelná zásilka náhle objeví na poště bez dat, a ta nebude příjemce obesílat písemně a čekat i týdny na případnou reakci (má o zásilku zájem, proclí si ji sám, nebo dá zmocnění poště?), na to nemá skladové kapacity, jejich systém zpracování je nastaven jako "průtokový", a nepočítá se skladováním většího množství zásilek. Tedy pošta takovouto zásilku projedná sama, jinak ji nemůže doručit.

    Co se týče změny čísla během cesty, stává se to, ale většinou u zásilek, které celním řízením neprochází, tedy čísla CZxxxx, xxxxF.

    Jak vidno, jednoznačnou odpověď Vám nedám, záleží mnohdy na odesílateli a zvoleném druhu dopravy. Nicméně i tak snad pro Vás budou výše uvedené informace užitečné.
    HANZO
    HANZO --- ---
    S2FI: ječtě máš ombudsmana české pošty. tomu jsem dneska napsal, tak uvidíme :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    S2FI: Jo, to je prave ten problem, ze si posta navymysli spoustu svych "sluzeb", ktere pak do lidi tlaci reklamou a ty sluzby nepodlehaji kontrole ze strany CTU. Moc vychcane to na te poste delaji :( Tam pak clovek musi mit jedine pevne nervy a trvat na reklamacich, ktere ale vetsinou nikam nevedou.
    S2FI
    S2FI --- ---
    HANZO:
    QUIP: ok, máte pravdu, reakci jsem v historii svého mailu dohledal - už je to cca 2 roky, tedy ČTU zareagoval a omlouvám se za chybné info. Tu odpověď jsem z hlavy vypustil právě z toho důvodu, jak píše QUIP. Ani oni s mým problémem nemohli nic udělat, protože službu, na kterou jsem si stěžoval (balík do ruky), ČTU nereguluje.
    QUIP
    QUIP --- ---
    S2FI: To se divim, ze ti ČTU nereaguje, protoze kdykoliv jsem v minulosti resil problemy s postou, tak jsem to resil prave pres ČTU, ktery reagoval svizne a az na jeho podnety reagovala i ČP. Do te doby se posta jen vymlouvala. ČTU je skutecne jediny organ, ktery muze nejak dozorovat postovni sluzby ČP. Ale navic mi tenkrat z ČTU psali, ze muzou jen na ty sluzby, ktere ma ČP ulozene zakonem a ne na ty, co si sama vymysli.
    Kdyz podas stiznost u ČTU pres podatelnu, tak nejak zareagovat "musi". Pokud by se tak nestalo, tak pak uz je to asi na stiznost nekam na ministerstvo. Nebo na lamparnu hlavniho nadrazi. To pak vyjde nastejno.
    HANZO
    HANZO --- ---
    S2FI: hm, divný. ČTÚ reagoval vždy.
    te´d si u něj budu znovu stěžovat na poště. v září mi celnící potvrdili proclení zásilky a od té doby hnije někde na poště a pošta nereaguje na reklamaci, nic. nikdo neví, kde zásilka je
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam