381007: Teď aniž by to vyznělo nějak zle nebo útočně....
Děláš věci rukama, šiješ. Radí ti tu lidi, kteří třeba víc pracujou v online světě - a radí ti dobře.
Přidám pár tipů na zvážení
1. Vyber si jeden komunikační kanál a toho se drž. A řekni to lidem. Na webu máš formulář, email, máš FB stránku (ta má i zprávy), máš telefon. A pak předpokládám ještě soukromej FB. Takže nějakých 5-7 komunikačních kanálů.
Co takhle si vybrat dva (třeba email a telefon), zařídit přesměrování formuláře na webu do emailu (ať je to vlastně jen jinak vypadající email) a napsat lidem "FB stránku mám pro prezentaci výrobků a propagaci. Odpovídám zde málo, protože hodně času trávím v dílně. Pokud máte nějaké otázky na které chcete odpověď, napište mi na email nebo v zavolejte. Na váš email vám odpovím většinu během jednoho pracovního dne, nejpozději do tří dnů.
Tím lidem jasně řekneš kudy s tebou jednat, kudy ne a dáš jim nějakou jistotu do kdy je v pohodě čekat na odpověď a kdy už se něco děje blbě, že je to moc dlouho. Ty lhůty si zvol podle sebe, ale drž se jich.
2. Brigádníků na FB stránky máš tuny a nemusí být z tý prdele kde žiješ:) - internet, vole. A iluze že všechny dotazy jsou unikátní je iluzí, fakt. Sedni na dotazy cos dostal za půl roku, všechny si je hoď na hromadu a třiď. Dotaz na dobu dodání, na cenu, na barvu, na konkrétní produkt... Po vytřídění ti zbyde třeba 80% dotazů, který se buď opakujou nebo jsou hodně podobný. A na ty můžeš dát dohromady postup jak odpovídat. Jestli ti těch 80% dotazů bude dělat třeba 10 typů otázek, tak to uděláš jednou - a můžeš to dát brigádníkovi. Brigádník pak musí jen poznat co je to za typ a jestli je to něco mimo, na co potřebuje tebe. A i kdyby byl úplně ale úplně blbej, tak už jen to, že to předžvejká, setřídí a pak ti na konci dne pošle v nějakým rozumným formátu, abys to odpověděl ty, ti pomůže. Dobrej brigádník spoustu těchhle věcí bude znát sám a pomůže ti s tím to udělat.
Zákazník ti snáz promine, že něco trvá dlouho než to, když neví, co se děje. Příklad:
"Dobrý den, můžete mi ušít úplně speciální vestu, protože jsem tlustej jako prase?"
- Pávek toho má moc, je to divný, uplynou tři týdny.
- Zákazník už je dávno v hajzlu a navíc otrávenej.
"Dobrý den, můžete mi ušít úplně speciální vestu, protože jsem tlustej jako prase?"
"Dobrý den, ano, děláme i věci úplně ne míru. Teď máme jen hodně práce, ale pokud na to nespěcháte, pošlete nám vaši představu a my se vám ozveme během tří týdnů."
- Zákazník možná taky odejde (protože spěchá a potřebuje to na víkend), ale možná ne. A i kdyby ano, tak příště přijde zas.