• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      IRAVEN: snad na každý pravidlo existuje výjimka .. já myslim že z tech jednotlivejch disciplín zabívajících se kompozicí je dobrý znát aspoň úvod
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      TRIBASS: Líbí se mi třeba Lacrimosa, jak tam jsou ty nezpěvný intervaly. To je pravděpodobně vědomé porušení pravidel a jak sakra dobře to tam sedí.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      IRAVEN: proto bych sel cestou tabulek (neco sem tu pastoval, ale klidne bych vytvarel dalsi), my technici mame radi technicke tabulky, nejaky popisy nesmyslu jsou k nicemu...
      pro me je stokrat jednodusi se mrknout do tabulky abych tu informaci ziskal nez se prokousavat vetama typu co tu p[astoval tribass. a z tech tabulek uz se to pak snadno naimplementuje...
      ja bych sel jeste dal, pracuju totiz na software pro analyzu hudebnich motivu. v midi filech, zatim to mam naiplementovano pouze pro bici, a na tvrdo pocet beatu v patternu. ale chtel bych to rozsirit a analyzovat celou skladbu a vyhledavat to co se tam opakuje napric vsema nastrojema a bez toho aby si musel zadat dylku paternu ale aby si to naslo nejmensi se stale opakujici kousek (samozrejme s danou minimalni delkou), to ma byt soft whodny pro delani remixu, ktery by ti vytahoval hlavni temata a ukazoval jak jsou na sebe navazany s doprovodnymi harmoniemi, zamichat do toho i hudebni teorii by mohlo umoznit, ze by ti i nabizel dalsi variace a podobne...
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: pravda že hudební nauka .. by šla ořezat
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Existují věci jako např. Harmony Builder (http://www.harmonybuilder.com), ale ty nejsou free. Tam právě mají třeba nějaké automatické doplňování akordů podle melodie a podobné vychytávky. A taky tvorbu posloupností akordů, které se k sobě "hodí". Nevím ale, jakou teorií se tohle řídí, nemáte nějaký nápad?
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      ANDY_WARHOL: To by bylo super, minimálně na úrovni principů by bylo dobré spolupracovat, protože ty učebnice hudební nauky nejsou pro technicky uvažujícího člověka příliš stravitelné a dá mi dost práci to pochopit natolik, aby se to dalo strojově naimplementovat.

      Rozvíjet to určitě chci. Zatím jsem vytvořil knihovnu základních hudebních entit a jejich hierarchii (interval, stupnice), pak nějakou knihovnu akordů a stupnic (tu bych chtěl maximálně rozšířit) a pokračovat bych chtěl nějakými vztahy mezi stupnicemi, například které dvě stupnice nebo akordy se za sebou hodí víc a které méně (nebo zjistit, co k tomu říká teorie).
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      TRIBASS: nerodi, ale taky to neni tak vzacny jev, cca 1-2% populace, akorat samozrejme nemusi vynikat zrovna v hudbe (matematice).
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: no jo mozart byl samozřejmě genius , myslim že snad už v 6ti leteh měl napsanej první koncert v 9ti sonátu ve 12ti symfonii .. je pravda že třeba takovej Gauss ve 3letech už projevoval matematický nadání na zaákladce už ho nestíhaly ani ty učitelé ....jenomže takoví lidi se neroděj každej den
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      IRAVEN: Ja bych to proste rozdelil, na to co je potrebne a na to co neni. treba nejaky veci kolem rutmu, akordu a tonin urcite potrebne jsou a to bych tu resil, nejaky slozitejsi veci uz cenu nemaji...


      add aplikace:
      a budes to nejak rozvijet ? ja sem taky programator, ale c#, teoreticky bych to mohl prevest a pak udelat i nejakou aplikaci..
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      ANDY_WARHOL: Jasně, s tím souhlasím, taky nemám rád přílišnou složitost :). Ta teorie je podle mě stejně primárně určena spíše pro studium děl těchto géniů a je tak složitá, aby dokázala tuto genialitu nějak systematicky popsat, aby i ostatní mohli čerpat z jejich vrozeného talentu. Povinné to však rozhodně není.

      Mimochodem, trochu se o to zajímám i jako programátor a proto jsem vytvořil projekt jHarmony, což je knihovna hudební teorie pro Javu: https://github.com/voho/jharmony
      Udělal jsem k tomu kdysi i nějaké applety: http://jharmony.voho.cz/
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      jen tak na okraj. já nejsem proti hudební teorii. ale nemam rad když se jednoduché věcí přílišné zeslozituji. tento klub sem založil s myšlenkou aby i člověk bez hlubšího vzdělání , který Dela elektronickou hudbu mohl svoji hudbu skutečně komponovat aniž by to byl jen pokus omyl. ale aby se zase nezdrzoval věcmi které nutné nepotřebuje a které by mu znechutili tvůrčí projev.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      IRAVEN: no spis to uměli nejdřív zahrat . ale ano, takový geniove skutečně byli. a co me fascinuje nejvíc je, ze z napadu prehraneho na piano dokázali rozepsat multitimbral pro všechny nástroje tak aby se využil potenciál a zvuk tech nástrojů ve skladbě a celkové to fungovalo. nás smetana to dal i hluchej. to už musí bejt sakra imaginace.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      IRAVEN: ne to se my lis. Mozarta sem zmínil schválně jako typicky příklad prirozenyho talentu. je to totiž stejný jako v matematice. jsou geniove, který se nemusej pracné učit vzorecky oni to proste vědí a klidně ti z patra integruji a derivuji. to Same v hudbě. proste přirozené chápou ta pravidla, která si ostatní musí složité vtloukat do hlavy.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      ANDY_WARHOL: vlastne i guitar taby jsou daleko prehlednejsi nez noty :) ale jak nekdo napsal na youtube, notovy zaznam je jako XML - nikdo to nema rad, ale stejne to vsichni pouzival :D
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      jen abych to upresnil: nemyslim, ze treba museli cist nejaky ucebnice a ucit se to tak silene technicisticky, ale malokdo asi vzal brk a notovy papir a bez znalosti jakychokoliv hudebnich zakonitosti napsal genialni hudbu ktera funguje dodnes - a pokud je ucebnice napsana slozite a nepochopitelne, muze to byt i blba ucebnice...
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      zrovna Mozart a velci skladatele hadam museli tyhle zakladni veci znat naprosto dokonale (at uz diky vzdelani nebo neustalemu smidlani na housle), aby je mohli porusovat :) kdyz se podivas i na zivotopisy nekterych skladatelu, tak zacinaji klasickou harmonii a teprve pozdeji to rozjedou a serou na vsechna/nektera pravidla :) i Picasso jako malej kluk maloval fotorealisticky portrety a pak teprve zacal objevovat neco noveho - je to sice jiny obor ale princip je imho stejny :)
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      podle me sou lidi co hudbu cítí a pak lidi co potřebují tyhle složitosti aby to trochu pochopili. takovej Mozart to podle me nepotřeboval.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      na ovčáky čtveráky nebo na nějakou primitivní hudbu domorodejch kmenů to potřeba neni, práci taky zpívaj aniž by měli ponětí o kontrapunktu , Hudba je věda která se furt vyvíjí , ptáci na stromech asi nedoceněj třeba takovýho bacha ale to ani většina lidí co zná jen hudbu z rádia nebo z estrád na nově
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      TRIBASS: sory ale podle me k delani hudby nepotrebujes louskat vety jako je tato.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      já souhlasim že to neni sranda ale pochopení základů jako jsou intervaly rytmus takt noty(tim myslim celá půlová...) , se v nauce o harmonii začátečník bude těžko orientovat i s tabulkou , v kontrapunktu už vůbec ... zvládnout intervaly je podle mě zásadní , úvod do kontrapunktu je opravdu něco , z těhle stránek http://www.eamos.cz/amos/kat_hv/externi/kat_hv_0017/vranek/lekce02.html ...si vzpomínám a jednu větu hned v úvodu kterou sem nemohl pochopit . teprve až ve třetí učebnici co sem o tom našel to bylo napsaný tak že mi došlo... neuvědomoval sem si že interval nař. tercie od C neni jenom Dis nebo E ale taky A a Gis ... pak dál už je to vlastně furt o intervalech, je to vlastně intervalová harmonie..... motivovala mě hudba z filmu hodný zlý a ošklivý protože v nauce o harmonii sem nenašel postup kterym by šla napsat , teď už vim že by to šlo Tříhlasou imitací :) , jo a to sem teprve minulou zimu začal s hudební naukou od a do z od Zenkla... ale tohle neni žádná velká hloubka tj základ :)

      tady je ta věta co mě tak potrápila ..

      POZOR: je třeba rozlišovat konsonance funkční a nikoli-funkční! Např. spodní kvinta k tónické primě ”g“ tón ”c”, obecně konsonance, je v rámci G dur tónem funkčně disonantním, s potřebou rozvedení do spodní sexty, tónické tercie ”h“. K základnímu tónu G je C vlastně kvartou!
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam