• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    IRAVEN: snad na každý pravidlo existuje výjimka .. já myslim že z tech jednotlivejch disciplín zabívajících se kompozicí je dobrý znát aspoň úvod
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    IRAVEN: ja ten soft budu postupne zlepsovat a zlepsovat, na zacatku tam bude asi jen prosta analyza a textove zobrazeni, pak pridam grafiku a tak. ale planuju to jako komercni vec, ne free. korme toho delam jeste na dalsich hudebnich vecech, chci si vytvorit takovy portfolio krabicovejch produktu, ktery me budou casem zivit az se presunu na sumavu.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    ANDY_WARHOL: To je výzva :). Takový software by se mohl i nějak učit, že jo, a to by teprve bylo :). Taky mě napadl takový algoritmus pro generování melodií ze stupnice založený na stromech, ale ještě jsem to nedomyslel úplně do konce.

    A ty tabulky jsou dobrá myšlenka. Na netu existuje spousta různých knihoven stupnic a akordů, ale každá obsahuje něco trochu jiného, tak by bylo fajn to nějak konsolidovat.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    TRIBASS: Líbí se mi třeba Lacrimosa, jak tam jsou ty nezpěvný intervaly. To je pravděpodobně vědomé porušení pravidel a jak sakra dobře to tam sedí.
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    IRAVEN: proto bych sel cestou tabulek (neco sem tu pastoval, ale klidne bych vytvarel dalsi), my technici mame radi technicke tabulky, nejaky popisy nesmyslu jsou k nicemu...
    pro me je stokrat jednodusi se mrknout do tabulky abych tu informaci ziskal nez se prokousavat vetama typu co tu p[astoval tribass. a z tech tabulek uz se to pak snadno naimplementuje...
    ja bych sel jeste dal, pracuju totiz na software pro analyzu hudebnich motivu. v midi filech, zatim to mam naiplementovano pouze pro bici, a na tvrdo pocet beatu v patternu. ale chtel bych to rozsirit a analyzovat celou skladbu a vyhledavat to co se tam opakuje napric vsema nastrojema a bez toho aby si musel zadat dylku paternu ale aby si to naslo nejmensi se stale opakujici kousek (samozrejme s danou minimalni delkou), to ma byt soft whodny pro delani remixu, ktery by ti vytahoval hlavni temata a ukazoval jak jsou na sebe navazany s doprovodnymi harmoniemi, zamichat do toho i hudebni teorii by mohlo umoznit, ze by ti i nabizel dalsi variace a podobne...
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    ANDY_WARHOL: pravda že hudební nauka .. by šla ořezat
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    Existují věci jako např. Harmony Builder (http://www.harmonybuilder.com), ale ty nejsou free. Tam právě mají třeba nějaké automatické doplňování akordů podle melodie a podobné vychytávky. A taky tvorbu posloupností akordů, které se k sobě "hodí". Nevím ale, jakou teorií se tohle řídí, nemáte nějaký nápad?
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    ANDY_WARHOL: To by bylo super, minimálně na úrovni principů by bylo dobré spolupracovat, protože ty učebnice hudební nauky nejsou pro technicky uvažujícího člověka příliš stravitelné a dá mi dost práci to pochopit natolik, aby se to dalo strojově naimplementovat.

    Rozvíjet to určitě chci. Zatím jsem vytvořil knihovnu základních hudebních entit a jejich hierarchii (interval, stupnice), pak nějakou knihovnu akordů a stupnic (tu bych chtěl maximálně rozšířit) a pokračovat bych chtěl nějakými vztahy mezi stupnicemi, například které dvě stupnice nebo akordy se za sebou hodí víc a které méně (nebo zjistit, co k tomu říká teorie).
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    TRIBASS: nerodi, ale taky to neni tak vzacny jev, cca 1-2% populace, akorat samozrejme nemusi vynikat zrovna v hudbe (matematice).
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    ANDY_WARHOL: no jo mozart byl samozřejmě genius , myslim že snad už v 6ti leteh měl napsanej první koncert v 9ti sonátu ve 12ti symfonii .. je pravda že třeba takovej Gauss ve 3letech už projevoval matematický nadání na zaákladce už ho nestíhaly ani ty učitelé ....jenomže takoví lidi se neroděj každej den
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    IRAVEN: Ja bych to proste rozdelil, na to co je potrebne a na to co neni. treba nejaky veci kolem rutmu, akordu a tonin urcite potrebne jsou a to bych tu resil, nejaky slozitejsi veci uz cenu nemaji...


    add aplikace:
    a budes to nejak rozvijet ? ja sem taky programator, ale c#, teoreticky bych to mohl prevest a pak udelat i nejakou aplikaci..
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    ANDY_WARHOL: Jasně, s tím souhlasím, taky nemám rád přílišnou složitost :). Ta teorie je podle mě stejně primárně určena spíše pro studium děl těchto géniů a je tak složitá, aby dokázala tuto genialitu nějak systematicky popsat, aby i ostatní mohli čerpat z jejich vrozeného talentu. Povinné to však rozhodně není.

    Mimochodem, trochu se o to zajímám i jako programátor a proto jsem vytvořil projekt jHarmony, což je knihovna hudební teorie pro Javu: https://github.com/voho/jharmony
    Udělal jsem k tomu kdysi i nějaké applety: http://jharmony.voho.cz/
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    jen tak na okraj. já nejsem proti hudební teorii. ale nemam rad když se jednoduché věcí přílišné zeslozituji. tento klub sem založil s myšlenkou aby i člověk bez hlubšího vzdělání , který Dela elektronickou hudbu mohl svoji hudbu skutečně komponovat aniž by to byl jen pokus omyl. ale aby se zase nezdrzoval věcmi které nutné nepotřebuje a které by mu znechutili tvůrčí projev.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    IRAVEN: no spis to uměli nejdřív zahrat . ale ano, takový geniove skutečně byli. a co me fascinuje nejvíc je, ze z napadu prehraneho na piano dokázali rozepsat multitimbral pro všechny nástroje tak aby se využil potenciál a zvuk tech nástrojů ve skladbě a celkové to fungovalo. nás smetana to dal i hluchej. to už musí bejt sakra imaginace.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    IRAVEN: ne to se my lis. Mozarta sem zmínil schválně jako typicky příklad prirozenyho talentu. je to totiž stejný jako v matematice. jsou geniove, který se nemusej pracné učit vzorecky oni to proste vědí a klidně ti z patra integruji a derivuji. to Same v hudbě. proste přirozené chápou ta pravidla, která si ostatní musí složité vtloukat do hlavy.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    ANDY_WARHOL: vlastne i guitar taby jsou daleko prehlednejsi nez noty :) ale jak nekdo napsal na youtube, notovy zaznam je jako XML - nikdo to nema rad, ale stejne to vsichni pouzival :D
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    jen abych to upresnil: nemyslim, ze treba museli cist nejaky ucebnice a ucit se to tak silene technicisticky, ale malokdo asi vzal brk a notovy papir a bez znalosti jakychokoliv hudebnich zakonitosti napsal genialni hudbu ktera funguje dodnes - a pokud je ucebnice napsana slozite a nepochopitelne, muze to byt i blba ucebnice...
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    zrovna Mozart a velci skladatele hadam museli tyhle zakladni veci znat naprosto dokonale (at uz diky vzdelani nebo neustalemu smidlani na housle), aby je mohli porusovat :) kdyz se podivas i na zivotopisy nekterych skladatelu, tak zacinaji klasickou harmonii a teprve pozdeji to rozjedou a serou na vsechna/nektera pravidla :) i Picasso jako malej kluk maloval fotorealisticky portrety a pak teprve zacal objevovat neco noveho - je to sice jiny obor ale princip je imho stejny :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    podle me sou lidi co hudbu cítí a pak lidi co potřebují tyhle složitosti aby to trochu pochopili. takovej Mozart to podle me nepotřeboval.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam