• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: jo já mám pár staženejch skladeb v midi a stačí když jí myší přetáhnu do seqenceru a automaticky se mi na ně načtou nástroje který k nim patřej
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: já když si načtu midi do cubasu tak se mi sice načtou dlouhý nudle ale stačí když je všechny označim a dám enter tak je vidim všechny v jednom , máš k tomu možnost vidět jednotlivý midi noty v ruznejch barvach podle toho co chceš odlišit např . na jakym nástroji je máš
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      TRIBASS: tohle bych do toho pak pridal, ale primarni uloha toho programu je z midi dostat informaci a to takovou jak je kterej hudebni motiv a jeho doprovod rozmistenej po skladbe a na kterejch nastrojich, to ti umozni pochopit tu skladbu trochu do hloubky a na zaklade toho udelat remix treba rockovy pecky do elektronicky hudby.
      je to mnohem efektivnejsi nez se tim prodirat rucne, protoze midi soubor nainportovanej do dawu je x dlouhatanskejch nudli a ty kdyz koukas na jeden nastroj, tak uz blbe vidis ostatni, ten program proste vidi vsechno najednou.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      TRIBASS: 1, sem to zkousel a neni to nic moc
      2, ja nemluvim o audiu ale o midi, me nezajima vytvaret z audio noty ale z not ziskavat informace
      TRIBASS: ja nemam problem se naucit co chci, ale uznej, ze je lepsi udelat programek, ktery pomuze vic lidem nez me. takze ja to proste budu koumat z tyhle strany. ale ja umim bejt i dost netechnickej, mam totiz technicky i humanitni vzdelani zaroven a snazim se to kombinovat i ve svy praci i ve svych koniccich.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL:je fakt ftipný jak vy technici radši neš aby ste se naučily pár jednoduchejch pravidel , tak vymyslíte prográmek co to udělá za vás
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: dobý by bylo ldyby to k melodii udělalo doprovod
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: no v novím abletonu 9 máš tři moví funkve který z audio stopy dokážou vytáhlout bicí linku melodickou a harmonickou a funguje to vcelku slušně

      Tutorial - New features of Ableton Live 9 - YouTube
      http://www.youtube.com/watch?v=3-5KpK04o2w
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      IRAVEN: spíš by byla lepší nějaká jednoduchá utilitka která by z melodickymu motivu přidala třeba kontrapunkt , nebo udělala jeho inverzi raka apod, něco jako je v abletonu plugin od maxforlive MIDI note operations
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      IRAVEN: snad na každý pravidlo existuje výjimka .. já myslim že z tech jednotlivejch disciplín zabívajících se kompozicí je dobrý znát aspoň úvod
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      IRAVEN: ja ten soft budu postupne zlepsovat a zlepsovat, na zacatku tam bude asi jen prosta analyza a textove zobrazeni, pak pridam grafiku a tak. ale planuju to jako komercni vec, ne free. korme toho delam jeste na dalsich hudebnich vecech, chci si vytvorit takovy portfolio krabicovejch produktu, ktery me budou casem zivit az se presunu na sumavu.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      ANDY_WARHOL: To je výzva :). Takový software by se mohl i nějak učit, že jo, a to by teprve bylo :). Taky mě napadl takový algoritmus pro generování melodií ze stupnice založený na stromech, ale ještě jsem to nedomyslel úplně do konce.

      A ty tabulky jsou dobrá myšlenka. Na netu existuje spousta různých knihoven stupnic a akordů, ale každá obsahuje něco trochu jiného, tak by bylo fajn to nějak konsolidovat.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      TRIBASS: Líbí se mi třeba Lacrimosa, jak tam jsou ty nezpěvný intervaly. To je pravděpodobně vědomé porušení pravidel a jak sakra dobře to tam sedí.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      IRAVEN: proto bych sel cestou tabulek (neco sem tu pastoval, ale klidne bych vytvarel dalsi), my technici mame radi technicke tabulky, nejaky popisy nesmyslu jsou k nicemu...
      pro me je stokrat jednodusi se mrknout do tabulky abych tu informaci ziskal nez se prokousavat vetama typu co tu p[astoval tribass. a z tech tabulek uz se to pak snadno naimplementuje...
      ja bych sel jeste dal, pracuju totiz na software pro analyzu hudebnich motivu. v midi filech, zatim to mam naiplementovano pouze pro bici, a na tvrdo pocet beatu v patternu. ale chtel bych to rozsirit a analyzovat celou skladbu a vyhledavat to co se tam opakuje napric vsema nastrojema a bez toho aby si musel zadat dylku paternu ale aby si to naslo nejmensi se stale opakujici kousek (samozrejme s danou minimalni delkou), to ma byt soft whodny pro delani remixu, ktery by ti vytahoval hlavni temata a ukazoval jak jsou na sebe navazany s doprovodnymi harmoniemi, zamichat do toho i hudebni teorii by mohlo umoznit, ze by ti i nabizel dalsi variace a podobne...
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: pravda že hudební nauka .. by šla ořezat
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Existují věci jako např. Harmony Builder (http://www.harmonybuilder.com), ale ty nejsou free. Tam právě mají třeba nějaké automatické doplňování akordů podle melodie a podobné vychytávky. A taky tvorbu posloupností akordů, které se k sobě "hodí". Nevím ale, jakou teorií se tohle řídí, nemáte nějaký nápad?
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      ANDY_WARHOL: To by bylo super, minimálně na úrovni principů by bylo dobré spolupracovat, protože ty učebnice hudební nauky nejsou pro technicky uvažujícího člověka příliš stravitelné a dá mi dost práci to pochopit natolik, aby se to dalo strojově naimplementovat.

      Rozvíjet to určitě chci. Zatím jsem vytvořil knihovnu základních hudebních entit a jejich hierarchii (interval, stupnice), pak nějakou knihovnu akordů a stupnic (tu bych chtěl maximálně rozšířit) a pokračovat bych chtěl nějakými vztahy mezi stupnicemi, například které dvě stupnice nebo akordy se za sebou hodí víc a které méně (nebo zjistit, co k tomu říká teorie).
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      TRIBASS: nerodi, ale taky to neni tak vzacny jev, cca 1-2% populace, akorat samozrejme nemusi vynikat zrovna v hudbe (matematice).
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      ANDY_WARHOL: no jo mozart byl samozřejmě genius , myslim že snad už v 6ti leteh měl napsanej první koncert v 9ti sonátu ve 12ti symfonii .. je pravda že třeba takovej Gauss ve 3letech už projevoval matematický nadání na zaákladce už ho nestíhaly ani ty učitelé ....jenomže takoví lidi se neroděj každej den
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      IRAVEN: Ja bych to proste rozdelil, na to co je potrebne a na to co neni. treba nejaky veci kolem rutmu, akordu a tonin urcite potrebne jsou a to bych tu resil, nejaky slozitejsi veci uz cenu nemaji...


      add aplikace:
      a budes to nejak rozvijet ? ja sem taky programator, ale c#, teoreticky bych to mohl prevest a pak udelat i nejakou aplikaci..
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      ANDY_WARHOL: Jasně, s tím souhlasím, taky nemám rád přílišnou složitost :). Ta teorie je podle mě stejně primárně určena spíše pro studium děl těchto géniů a je tak složitá, aby dokázala tuto genialitu nějak systematicky popsat, aby i ostatní mohli čerpat z jejich vrozeného talentu. Povinné to však rozhodně není.

      Mimochodem, trochu se o to zajímám i jako programátor a proto jsem vytvořil projekt jHarmony, což je knihovna hudební teorie pro Javu: https://github.com/voho/jharmony
      Udělal jsem k tomu kdysi i nějaké applety: http://jharmony.voho.cz/
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      jen tak na okraj. já nejsem proti hudební teorii. ale nemam rad když se jednoduché věcí přílišné zeslozituji. tento klub sem založil s myšlenkou aby i člověk bez hlubšího vzdělání , který Dela elektronickou hudbu mohl svoji hudbu skutečně komponovat aniž by to byl jen pokus omyl. ale aby se zase nezdrzoval věcmi které nutné nepotřebuje a které by mu znechutili tvůrčí projev.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam