• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    RESCAPE:
    GoPro Color, mě osobně se to líbí, zase se to posunulo o kousek dál :)
    Tip #324 GoPro Protune V2.0 Color vs Flat vs V1.0 None Comparison BEFORE EDIT
    http://www.youtube.com/watch?v=OjG_Zm7_7AA
    GARDENROUTE
    GARDENROUTE --- ---
    Go Africa 2013 - Duny v Sossusvlei - Deadvlei (poušť Namib, Namibie)
    (pokračování leteckých videklipů z Expedice Go Africa 2013 - natočeno z multi-rotoru Phantom 1 Antigravity! Edit. s kamerou GoPro3 B.E.)
    Létání mezi dunami Namibu - předposlední etapa před závěrem našeho afrického dobrodružství mířila do nitra nejstarší pouště světa, 80 milionů let starého Namibu. Tato rudá poušť je přes 2.000 km dlouhý pás podél namibijského pobřeží Atlantiku od hranic s Angolou na severu, až k ústí řeky Orange na jihu, široká mezi 100-150 km. Nacházejí se zde největší písečné duny světa, a na některé z nich se dá vyšplhat. My jsme z našeho dočasného útočiště Namib Desert Lodge, situované přímo pod prastarými zkaměnělými obřími dunami zamířili do jihovýchodní části Namibu, do národního parku Namib-Naukluft, do oblasti nazvané Sossuvlei. Toto místo je přístupné pouze pro 4WD auta, obyčejná osobní či SUV auta tady neuspějí. Vstávali jsme hodně, hodně brzy, a ještě za tmy se snídaní v papírovém sáčku, jsme se vydali k bráně národního parku u Sesriem, který se otevírá před východem slunce. To znamenalo cca 60 km noční pouští, a od brány parku to je ještě cca dalších 66 km pouštní šotolinou a pískem, která definitivně končí v magickém místě zvaném Deadvlei, pod nejslavnějšími dunami pouště Namib.
    Po vjezdu do národní parku Namib-Naukluft jsme na chvilku zastavili u nejvyšší člověkem dostupné duny v této oblasti Dune 45, její jméno je jednodušše odvozeno od kilometráže od vstupu do parku. Duna je kolem 280 m vysoká, její výška se každý rok ale mění, neboť neustále vlivem větru driftuje.

    Nicméně my jedeme až na konec Sossuvlei, do údolí Deadvlei. To je naprosto fascinující místo mezi červenooranžovými obřími dunami, z nichž Big Daddy je se svými 350-380 metry vůbec nejvyšší dunou světa, a naproti je duna Big Mama, kterou jsme chtěli zdolat. Pánev pod dunami je pokrytá místy oslnivě bílým pískem bohatým na soli, kdysi tudy protékala říčka Tsauchab, a voda po dešti zde již řadu let nebyla vidět. Překvapivě se zde nachází spousta stromů, keřů, trav a jiné vegetace.

    Při východu slunce jsme se vydali pískem na pomyslný vrchol této etapy, na vrchol duny Big Mama. Cesta je nesnadná, nahoru lezeme po hřebenu duny, širokém kolem 20 cm (!), stylem 2 kroky vpřed, 1 zpět, boty se boří, máme je plné písku. Teplota se s přibývajícím sluncem zvedá, manželka cca v jedné třetině prohlásí, že dál nemůže, výška a sklon duny ji začínají děsit. Nakonec jdeme dál, a po nějaké době jsme nahoře, slunce už začalo pražit naplno, a máme toho docela dost. Výhled a zážizek je ale neuvěřitelný, vidíme celé údolí, naproti pod gigantickou dunou Big Daddy vidíme i bizarní pánev Deadvlei se zkamenělými akáciemi, kam jsme měli též zamířeno.

    Bohužel jsem při sbíhání duny přišel o skoro nový Samsung Galaxy S4, výletl mě z náprsní kapsy košile, a přímo přede mnou zmizel v písku. Ve 4 lidech jsme ho tam s klacky hodinu hledali, nic nepomohlo, GSM signál v tomto místě samozřejmě není, ani přes Bluetooth jsme ho nenašli. Možná ho tam někdo za nějaké desetitisíce či miliony let najde zkamenělý. Přesto jsem v sobě ještě našel sílu (hlavně psychickou) dole vytáhnout Ptaaka, a udělat jeden přelet nad celým údolím, předtím, než jsem se vydali do Deadvlei, a definitivně se umrtvit i fyzicky, pak bych to již nedal, těšil jsem se již jen na nějaké studené točené. Více toho bohužel ze vzduchu natočit nešlo, začínali se objevovat turisté s rangery, a vzhledem k tomu, že jsem si létání tam (národní park) nijak extra nevyřizoval, nechtěl jsem moc provokovat, i tak to vzbudilo (jako obvykle) velkou pozornost, a s jedním rangerem jsem si nakonec parádně popovídal (byl to jak jinak letecký modelář :-))
    Při cestě zpět dolů k našemu autu se před námi z ničeho nic a odnikud možná 5 metrů před námi zjevil osamělý pouštní šakal čabrakový, bylo to pro mě po té ztrátě drahého hardware takové nečekané a bláznivé zjevení, nad jehož smyslem jsem potom ještě dlouho přemýšlel. Vypadal, jako by si s námi chtěl o něčem popovídat...


    ... Létání s Phantomem v Africe...
    (doporučuji full screen, zvuk a HD rozlišení 720p/1080p)
    DJI Phantom - flying in Sossusvlei - Deadvlei (Namibia)
    https://www.youtube.com/watch?v=AIkZ2r8Z3wE
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    funkce follow ma rohodne jenom omezene pouziti. sami na webu pisou ze je to mozny pouzit jen na otevrenych prostranstvich. v lese to fakt nabori do stromu. spatnej gps signal tomu taky nepomuze a navic te nesleduje kamera ale dron - takze to musi letet tak vysoko aby se clovek vesel pokazdy do zaberu a neujizdel s nim atd.

    JIRKA_AKA_HOUBA
    JIRKA_AKA_HOUBA --- ---
    TURBO: obrátí se to ve válku dronů - sype si to průměrnej šmrdlal sjezdovky dolů a vytváří u toho hodnotnej filmovej materiál plnej pseudo jetejch kurvingovejch oblouku a jeho dron bojuje ve vzduchu o letovej prostor bo jen mít na helmě gopro je už dávno out...
    TURBO
    TURBO --- ---
    JARDAK: zajímavý, snad se to neobrátí v "sypu si to dolů z kopce přes hodinu, dole kouknu, kde je můj AirDroid a asi se někde zasek" :)
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    JIRKA_AKA_HOUBA: to video ma asi pramalo spolecneho s funkci follow.

    nicmene vyvoj tehle tricoptery sleduju, za chvili se zacne prodavat. nejvetsi plus je ze to vezmes do batohu pri jakekoli prilezitosti chces - megakompaktni
    AirDroids | Home
    http://airdroids.com/
    JIRKA_AKA_HOUBA
    JIRKA_AKA_HOUBA --- ---
    Možná už tu proběhlo, ale pro mě zajímavá novinka: http://defensetech.org/2014/01/09/video-copter-drone-built-to-follow-you/
    Followcopter Showreel / Powder
    https://vimeo.com/60341936



    JARDAK
    JARDAK --- ---
    TURBO: to se zvysenim ISO me nenapadlo. ale videl jsem prave jak to resi na trojce s polarizacnim filtrem. asi je to ve vysledku prepaleny kvuli odrazum ostreho slunce od snehu..

    GoPro HD Hero with and without a polarizing filter in bright conditions (sun on snow)
    https://www.youtube.com/watch?v=7imNlkGmuTI
    TURBO
    TURBO --- ---
    JARDAK: jelikož je HeroHD kompatibilní s Hero2 co se krytu týče, stačí, když to budeš hledat pro Hero2.

    Nicméně pokud si myslíš třeba na ND filtr, tak si osobně myslim, že je to hloupost. Automatika kamery na snížení jasu ve scéně ND filtrem bude reagovat prostě zvýšením ISO imho. Předpokládám, že změnit měření světla jsi zkoušel. Možná by maličkopomohl polarizák. Jeden jsem kupoval na http://www.xtsport.cz , je to vlastně jen z nějakýho filtru-fólie vytřižený kolečko, co se vloží mezi čočku a kryt. Koukám už ho tam nemaj, ale třeba by zvládli objednat.
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    nevíte kde sehnat nějaký filtry na HD Hero (to jak je v zahlaví na obrázku)? jde mi o natáčení na sněhu. když je jasno, tak od deseti do ctyr je obraz prepalenej a skoro nekoukatelnej. potrebuju to ztlumit a pak si to doupravim.
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    GARDENROUTE: díky za vyčerpávající odpověď. Jako duplicitní to učitě brát nebudeme, záleží na povaze videa, to už je na Tobě kam to budeš házet, osobně bych to spíš směřoval vedle, když to nebude zaměřený konkrétně na kvalitu videa atd... Chápu, že duplicita se v tomhle případě nabízí. Určitě nejen já ale i ostatní se budeme těšit na další videa a fotky ;)
    GARDENROUTE
    GARDENROUTE --- ---
    RESCAPE: Tím že jsem si ho postavil jsem s ním spokojenej dost :-) Ale doopravdy je to užitečné, což jsem ocenil při expedici v Africe, ale i designově povedené, Ptaak vypada uplne jinak. Užitečnost nejen v tom, že je skládací, ale je i univerzální nosnou platformou pro další venkovní avioniku a užitečný náklad, jako je např. FPV Tx, ale různé lokátory a radiomajáky (Flytrex, MarcoPolo apod.), či další příd. kamery apod. Má k tomu v hlavních kloubech i otvory pro horizont. CF trubky na tyto plastové platformy (vzadu).
    Negativa - cena (všechno bez práce na to vyjde cca na 100USD), CF provedení může způsobovat stínění antén pro 2.4 a 5.8 GHz...
    Poznámka - mám/mohu ty mé vlastní videa dávat i do toho vlákna o quadrokoptérách (nevěděl jsem o něm) ? Aby to nebylo považováno za duplicitní příspěvky, ale jsou tam i jiní lidé (administrátor) ? Bude to užitečné?
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    GARDENROUTE: Pěkný záběry! mě by zajímal ten landing gear jak si s ním spokojenej.
    Kdyžtak se můžem přesunout sem a podebatovat
    [ QUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa ]
    TURBO
    TURBO --- ---
    TOM: ten sólo "steadi" na eBay - 26$? To se někde cestou z Shenzenu vyklopil na moři kontejner, tak to teď prodávaj pomalu za cenu poštovnýho, mi tak přijde :) Nejsem teda znalej obchodování na eBay, ale chápu, že to je formou aukce, ale stejně je to nabídka nějakýho prodejce z Číny (nejde o čínu, ta aukce mě zaráží). Každopádně zajímavý, i kdyby ta cena byla o řád vejš :)
    TURBO
    TURBO --- ---
    GARDENROUTE: moc pěkný s fajn doprovodnym textem :) A autobus turistů tomu videu dal maličko života, ale jasně, taky nejsem příznivce velkejch davů (majitel hospody Na mýtince je moje druhý jméno ;)). Aerialy se snad nikdy neokoukaj tak jako FPV videa samotný :)

    Jen tak pro formu - vim, že v tom lítaj desetitisíce, ale můžeš se svěřit, za kolik se dá takový kombo pořídit, se všim všudy, pokud by to jeden pořizoval někde rozumně a ne hned v prvním nejdražším eshopu? Dík!
    TOM
    TOM --- ---
    TOM: tak tu cenu beru zpět. za 3osou verzi cca 12k vč. poštovného?
    TURBO: vyprodáno..
    ale ještě je třeba na ebay http://www.ebay.com/...ndheld-steadycam-Brushless-Gimbal-Handle-Camera-Mount-for-Photo-/131079892991
    anebo tady se slevou za 200$ http://www.hobbywow.com/...steadycam-handheld-2-axis-brushless-camera-gimbal-for-gopro-3-p236384.htm

    anebo nějakou levnější alternativu?
    Gopro Hero 2 3 Handle Brushless Gimbal Self-Stablized Camera Mount FPV OSD Film | eBay
    http://www.ebay.co.uk/...D-Film-/281286495004?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item417dfb4b1c

    pak už jedině DIY bez zdroje:
    DIY CNC Gopro Hero3 Metal Camera Gimbal Mount for DJI Phantom X525 Multi-rotor | eBay
    http://www.ebay.co.uk/...-Phantom-X525-Multi-rotor-/281167718951?pt=RC_Modellbau&hash=item4176e6ea27
    GARDENROUTE
    GARDENROUTE --- ---
    Go Africa 2013 - Gravel Roads, Moonland (poušť Kalahari a Namib, Namibie)
    Pro cestování v Namibii je naprosto nezbytné mít dobré a spolehlivé 4x4 auto. To jsme samozřejmě měli od začátku naší cesty, a projeli jsme s ním dosud část Jižní Afriky, Zimbabwe a Botswanu. Namibie a její "gravel roads" jsou naprostý fenomén, je zde sice cca 5.000 km asfaltových silnic, ale protože má Namibie rozlohu skoro 900.000 km², je to jen zlomek, většina silnic (cca 40.000 km!) zde jsou tzv. "Gravel Roads", tj. štěrkové, šotolinové a písečné, z nichž mnoho řešených jako hlavní tahy, velmi široké, rovné a velkorysé.
    Na těchto silnicích se dá jezdit velmi rychle, není neobvyklé, když se zde jezdí na takovém povrchu až 160 km/h (!). To už je ale dost nebezpečné, na takovém povrchu lze snadno dostat smyk, a dost často je cesta nepříjemně zvlněná právě od rychlé jízdy jiných aut.
    V totální pustině Kalahari jsme také píchli, hever jsem našli (rezervy jsem měli 2), ale montpáku k heveru jsme bohužel nenašli, takže jsme pak skoro hodinu zvedali víc jak 2 tunové auto malým šroubovákem, zastrčeným do heveru. Bylo to kousek za místem, kde na videu z Phantoma natáčím naše auto ze vzduchu opět za jízdy (pilotuji z auta za jízdy).
    A den na to nám při cestě k pobřeží Atlantiku v poušti Namib naše Toyota umřela definitivně, totálně se rozsypala převodovka, vystříkal olej z levé zadní polonápravy, deformované válečky z nějakého ložiska se za autem v písku válely ještě asi 60 metrů. Uvízli jsme na cca 9 hodin ve 40°C vedru (11:00 dopoledne). Naštěstí jsme měli náš palubní cooler plný rumu ze Zimbabwe, piva z Botswany, spoustu ledu a dokonce i limetky. Takže do večera, než pro nás z 300 km dalekého Swakopmundu u Atlantiku přijel odtah, jsme se docela slušně všichni zmazali.
    Ale již k videu - je to sestřih leteckých záběrů z Phantom multirotors s kamerou GoPro z cesty po namibijských "gravel roads" pustinou, pouští a i docela zajímavými místy, jako je tzv. Moon Landscape nedaleko Walwis Bay, kde to skutečně vypadá jako krajina na nějaké jiné planetě. Je to zcela pustá, zvlněná, skalnatá poušť, která byla vytvořena v údolí řeky Swakop. Dojem neuvěřitelný, tady jsem si musel zalétat, ačkoliv nám to nakonec trochu pokazil autobus plný turistů...

    ... Létání s Phantomem v Namibii...
    (doporučuji full screen, zvuk a HD rozlišení 720p/1080p)
    DJI Phantom - flying in Namibia (Gravel Roads, Moonland)
    http://www.youtube.com/watch?v=-QjYjMV96bE
    RADAK
    RADAK --- ---
    jak ste tu resili Phantoma, tak tohle je husty pouziti drona.
    Dji Phantom flies into Volcano
    https://www.youtube.com/watch?v=0-shWVW1UBc
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam