• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ale ted mi dochazi, ze mas pravdu v tom, ze ND filtr je k hovnu, kdyz ma cela optika ani ne centimetr, tam nic neudelas, na to potrebujes poradnej predni zavit aby filtr byl co nejvetsi, taky pravda
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOKKTOR: no moment, ja myslel ze tu resime fotky z gopro a ne video. Vzdyt na videu je uplne jedno, jestli par frames bude mit mensi kontrast, ne? Neresi spis fotografie porizeny session 5?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DRAGON: neni to sarkasmus, jenom mi to nedocvaklo. cpl fungovat nebude, půlený nd bych nedával na akční kameru, celý šedák spíš taky nic neudělá, poud ti expozici počítá automat a furt se ti mění světelné podmínky.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    no nevim, jestli je to sarkasmus nebo neni :) nicmene kdyz uz bych doporucoval nejake filtry, tak CPL pro urcity naklon ke Slunci a nebo otocny neutralni gradient, ktery 50/50. Ten by mu to mohl vyresit. Ja s nim resim napriklad expozicni problemy, kdyz fotim zapady Slunce nad velmi temnou krajinou, viz napriklad toto:

    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DRAGON: jo, máš pravdu. modrý má smysl jenom v černobílé
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    modry filtr k cemu? ten je dobrej akorat tak na b&w fotografii. Nebo jako ze pridas modrou pred vyfocenim a pak ji v postprodukci budes odstranovat? jak to pomuze snizenymu kontrastu v protisvetle?

    kdyz uz, tak to zjemnit oranzovym, to po zprocesovani da vetsi prostor pro praci s kontrastem. Ale je to stejne kokotina jako modrej filtr. Proste nejjednodussi je si pockat na lepsi svetlo nebo tocit v takovym uhlu, abys mohl pouzit polarizak (90+)
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    MINER: já vím, že ta čočka tam nejde vyměnit, to bylo jenom takové štouchnutí. ale dělají se redukce na 52mm filtry, takže bych zkusil UV a modrý.
    ad postprodukce - tracking na takto kontrastním přechodu funguje dost dobře, takže zas takový piplačka to nebude. původ komprese neznám, taže to sem nehodnotil ;)
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Jo, tohle je parádní.
    Ale to včerejší mě donutilo posunout ikonky na ploše:)

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    slusny foto z gopro

    MINER
    MINER --- ---
    DOKKTOR: co znamená nasadit na GoPro aspoň průměrné sklo? Akční kamery maj integrovaný široký objektiv, nejde vyměnit.
    Často nejde změnit záběr: sjezd je např. prostě na západ, a nejde čekat na druhý den ráno, až bude výhodnější světlo.
    Snažit se vyladit křivky je možnost, no, díky za ukázku. Jenom je to hrozná piplačka zejména, pokud se scéna mění, slunce na chvíli zmizí, nebo se mění úhel ke slunci, takže i úroveň degradace kontrastu (pak je to skoro nemožné bez korekcí téměř frame by frame).

    Každopádně díky moc za ukázku postprodukce.

    BTW: Teď koukám, že nyx ty obrázky ještě dorazil: origoš je bez kontrastu, ale nyx přidal ještě rozmazání brutální kompresí.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DOKKTOR:

    asi minuta ve fotokrámu (nikoliv v afx, kde z toho vykřešeš úplně jiný obrázek), tři základní nástroje. dá se to dotáhnout mnohem dál.
    jak tomu předcházet? netočit do protisvětla :) proti světlu točíš, když tam chceš mít ten bílý shit. nevim jestli se na gopro dělá šíro, ale s tak nízkým slunkem to stejně nebude fungovat, navíc s tak širokým záběrem, co gopro dělá ... asi to nepude.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    MINER: jednak jak píše FOGH: vypadá to celkem umaštěně, hlavně okraje. druhak s gopro asi nic lepšího čekat nemůžeš, pokud na to nenasadíš aspon průměrné sklo a třetak mi to nepřijde zas až tak postpro neřešitelné.
    FOGH
    FOGH --- ---
    MINER: Z fotografickeho hlediska je toto spatne svetlo, nicmene chapu, ze by to delalo i pri zapadu/vychodu slunce. A problem to neresi.
    Mam vyzkouseno, ze spinava cocka problem vyrazne zhorsuje na libovolne optice, takze krok c. 1 - poradne vycistit. Dale pak mnozstvi optickych clenu - pri vytazeni z pouzdra to bude lepsi.
    MINER
    MINER --- ---
    Je nějaký trik, jak s GoPro točit v protisvětlu? Session 5 v protisvělu úplně ztratí kontrast a je to k ničemu a nejde z toho ani nic vykřesat. Je to škoda, protože ten pohled i světlo ve skutečnosti byly nádherné.

    Jakmile se dostane do záběru sluníčko tak kontrast skokově zmizí. Umí tomu někdo nějak předcházet? Jsou na to nějaké fígle?

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: nj, to uz je asi spis na uvazeni kazdyho soudruha, jak chce rezat. napriklad ja bych to nedelal, nelibi se mi kvalita 360, natoz abych rezal do obrazu, ergo ubirat jim to jediny, v cem maj navrch pred klasikama typu gpro 5black.
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: taky to má své kouzlo, ale zároveň musí divák chtít i u 30. paraglajdisty hledat, kde tam je co zajímavého.
    Mě nadchlo, že jednou 360 nahradíš několik kamer a kameramanů a pak můžeš vybrat to nejlepší a navíc plynule měnit záběr! V promo videích to tak i prezentují, ne, že nechaj skenovat, co kde je.
    Já si myslím, že dobré video dělá krom motivu nebo akce i střih a kompozice, že divák nechce tápat a hledat si záběry. Teď to bude rok dva zajímavá technologická novinka, ale pak to všechny omrzí.
    Divák chce být uchvácen videem s nejlepšími záběry, přechody a střihem a hudbou. A právě možnosti těch přechodů a určení sledování měnící se scény mě nadchla ta 360.
    Myslím, že i tu volnost líp vykreslím když zvolím dynamický přechod, jak měl všechno na dlani, nebo nebezpečí, když vyberu jak blízko něco míjí.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: to mi prijde uplne zbytecny, na to si nemusim kupovat 360ku, to zvladnu uhlidat i normalni kamerou. 360 si koupim, abych mohl lidem ukazat tu volnost a pohled, kterou sem v tom okamziku zazival. Ale jasne, urcite je to taky cesta, jen ne pro me.
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: že si z toho všeho do výsledného videa vybereš nejlepší záběr místo toho, aby tam tápal divák a hledal, jestli náhodou není někde něco zajímavého.
    Vznikne tak klasické video, ale při editaci máš svobodu, kam se má koukat.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: 360 neni o uhlu, e? porad to snima vsechno v okoli, co tim myslis?
    MINER
    MINER --- ---
    LUNGPA: Apple podpora mě odkázala na GoPro návod, který říká, že se videa z GoPro maj rekódovat před editací, což je extrémní pakárna, ale maj na to článek: https://gopro.com/how-to-prepare-video-files-for-editing-apple-mac/

    Ještě se s nimi bavím, jestli ten bug ve Final Cut maj v plánu fixnout nebo co.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam