ICARUS: no to právě chápeš nesprávně, tam kam se nedostaneš, tak kde nejsou žádný interiéry, tak nejsou žádný velký požadavky na rendering.. gulf of oman je lolík, tam je fakt minimum věcí na renderování.. jasně, skvěle spracováná pouštní bouře, dobrej postprocessing, palmy se probíhaj - atmoška jak má být. Ale objektama je to fakt jak na balotě:-) Ba do některých baráků nejde ani vejít.
Flood zone je jiný kafe, několik úrovní, členitej terén, interiérovy koridory. Hezká mapa, krásnej roof-top fight - takovej SA nemá. Spoustu věcí na renderování. Ale v praxi všechny velký paneláky jsou neprůchozí. Průchozí interiérem je asi jen desítka/dvacítka míst, max 3-4 patra. Žádný interiérový detaily. Z vrtulníku vidíš okolí, ale opět - všechny tyhle objekty do který nevstoupíš, jsou optimalizovaný na pohled z dálky. To je ta ochcávka, kterou si developer může dovolit. Zjednodušená gemetrie, whatever je třeba aby to GPU nemuselo zdržovat. Ale i tak je vidět, že boje probíhaj max na 100m, včetně vrtulníků:-) Ten prostor je prostě pidi, jak je členitej, tak znemožňuje nějak velkej výhled z pohledu pěšáka - ty vidíš max 200-300 metrů - řekl bych i míň. Z beta na alfa je to 100m:-) Když koukneš tak dění je ve 100 m kolem tebe, zbytek je jen zjedodušené pozadí mimo mapu. Tady žádný 800m killy nehrozej, tady se lidi snajpujou na 100m. V tom gulfu bych tomu trochu věřit, otevřenej terén, ale zase objektově celkem vyprázdněnej.
Nic proti, ale kdybys nechal renderovat černarus těmhle enginům, budou se imho kuckat stejně jako SA. Třeba do industriální části světlojarsku v údolí vidíš z vesnice na hřebenu. Defakto vylezeš na silo a vidíš do vedlejší vesnice. Máš kolem vyrenderovanej rozhled na jednu vesnici a kus města. Optikou máš dostřel nějakých 1km, dohled několik km (minimální LOD) - a tam se všude můžou pohybovat hráči, zedi, zvířata.
BF4 je fajn hra, ale nesrovnatelná se SA. SA renderuje z jednoho míst víc, než co kdy největší mapa v BF4.