RUDOLF:
Já jsem ochotný přiznat, že DayZ SA vlastně není tak špatné. To co umí už teď je super, pokud je to to co chceš. Vlastně tu nic takovýho není a je to celkem dobrý produkt. Ale nejsem ochotný přiznat, že to je to co jsem chtěl a to co jsem čekal, že dostanu. Prostě ne.
Beru to, že to od začátku měl být survival. Už DayZ MOD byl survival. Ale jinak. Dovolím si teda nějak komunikovat mojí představu, jo?
DayZ MOD byla ARMA. V první řadě. Střílení. Vojenská technika. Velká mapa. Vojáčkování.
Přišel DayZ MOD a přidal survival. Zombíci. Jídlo. PvP, PvE. Sebralo to zbytečný vojáčkování.
A co se stalo? Kliknulo to. Vlna zájmu MOD dotlačila na hranice možností a DayZ SA byla jasná vize toho, že budeme moct hrát to samý a ještě lepší, bez věcí, kvůli kterým to vlastně hrát nešlo (cheaters, arma bugs tm).
Deanovy představy byly celkem jasné, o tom, jak má vypadat survival a nastínené nápady a myšlenky se mi zdají do teď super a je fajn, že je někdo rozvíjí. Ale co se podle mě podělalo je to, že ten survival a plány na něj povýšili jako hlavní cíl toho, co má být DayZ SA. Ale jsem přesvědčenej, že většina lidí to tehdy hrála hlavně kvůli tomu, do čeho byl MOD zasazenej. Střílení a FUCKING UH-1! Survival a zombíci najeli jako něco, co ti dalo náplň mezi tím, co jsi střílel a dohromady to fungovalo náramně.
Kvůli tomu mám s DayZ velký problém. Protože já jsem přesvědčenej, že prostě začali řešit jinej problém a to ten, že místo toho jak spravit to co nefunguje se soustředili na to, udělat něco nového. A než se dostaneš k tomu střílení a lítání helikoptérou, tak pěstuješ rajčata, dýně, chcípáš žízní a nasazuješ na mosina petku místo tlumiče jako úplnej retard.
Nebyl jsem u vývoje DayZ SA, nevím, ale můj přístup by byl spíš takovej snažit se spravit to co nefunguje, místo nabalování featur na něco co ještě neexistuje, protože "píšu novej engine co bude ready tak za dva roky (vzktčnosti 5)".
Fakt nevím, nebyl jsem v jejich kůži ale mám pocit, že právě to se stalo. Za honbou prezentovat co nejvíc hotový práce se vypálilo strašný množství času na podle mě podružný záležitosti, protože bez toho základu to nefunguje... (nefunguje pro mne).
A z toho, co je komunita schopná udělat modama Army 3 ve svém volném mám pocit, že ty prachy a čas byly prostě investovaný špatně.
Kdyby vzali A3 engine, vývojáře co ho vytvořili, já nevěřím, že by to nešlo spravit aby byl použitelnej pro DayZ. Oukej, tak ať si klidně napíšou vlastní, ale je potřeba aby tam byl ten základ, ta kvalita co měl už DayZ MOD. A potom teprv má cenu nabalovat další věci, protože do tý doby je pro mě čas strávenej na pěstování plodin a 999ti způsobech jak můžeš chcípnout, protože survival, čas strávenej naprosto zvráceně...
Na druhou stranu, neznamená to, že to do tý podoby nevybalancujou. Ale jako sorry, už jsme mohli imho pár let hrát... Aby to kliklo poprvé, stačil Deanovi volný čas během vojenské služby proboha.