• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUMIDayZ Standalone/Mod Tactically Significant Carps




    https://discord.gg/Zu7Y4wk


    Krevní transfůze a náměry:
    krev krev


    DayZ SA Feedback
    http://feedback.dayzgame.com/

    DayZ Chernarus+ Standalone Map
    https://www.izurvive.com


    Poetické čtvrtky jsou sponzorovány:
    pipsi
     

    rozbalit záhlaví
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    RUDOLF: jestli jako support hry myslíš to, že na ní nechali dělat asi 2,5 člověka, tak jo, support stále má.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    REDSNAKE: záleží jen jak tu argumentaci postavíš. DayZ má furt support, když jsem se díval zpětně, tak nedodali choppers a koně. Mezitím zanikla většina klonů DayZ, ti jsou podle mě mnohem větší money grabbers. Nic bych BI nevyčítal. Zaujali novou genreraci hráčů a rostou i aktivní hráči. Vydali jediný DLC livonii a pak konzole. Takže mi tenhle postoj přijde dlouhodobě nefér. Bys spíš mohl říct, že než enfusion jsme zaplatili echo a rádio z;-) navíc, já mám v DayZ SA přes 600 hodin, netuším co bych od nich kromě choppers měl nárokovat více. Jako jestli takhle vypadá podvod, tak nevím jak vypadá seriózní podnikání. Co se týče reforge, tak mi přijde, že je to fér přístup. Kdo chce podpořit vývoj Army 4, zaplatí si Reforge, kdo chce konečný produkt, zaplatí si Armu 4. BI transparentnější být nemůže. Prostě ví, že všechno vydala nedodělaný a teď se poprvé může pokusit vydat Armu 4 otestovanou komunitou reforge.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    RUDOLF: ne že by si kdykoliv dělali hlavu s tím co je v roadmapách a co ne, žejo.

    Reforger je jen další způsob bohemky jak si nechat zaplatit vývoj od komunity, po té co podojili early access tak vymysleli další způsob.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    WILL: Škoda, že nebude backport. Zvuky nebyli v původní roadmapě na dayz, jediná šance je, že by to začalo štvát samotného sumraka.

    Podle mě jde o to, že tohle je evidentně změna rovnající se abstrhování rendering engine z game engine. Takže je to tak nákladné a hlavně časově neohraničené, že i kdyby měli dedikované lidi, tak je riskantní do toho šlápnout. Takže jediná šance je postavit DayZ 2 na reforge engine. Největší otázka na konci je, co by muselo DayZ 2 přinést za killer feature, aby se současná komunita hráčů přesunula do dvojky.

    Arma reforge je zajímavý experiment, jak vybudovat engine pro další BI arma-like hry, bez toho, aby ty koncový produkty museli mít early access. Tak jsem zvědavý, jak se jim to povede.
    WILL
    WILL --- ---
    RUDOLF: Ten má úplně novej a myslím že hodně povedenej sound system. Soundscape Reforgeru je imo jedna z těch lepších věcí ve hře.
    MAOR
    MAOR --- ---
    KLEINZACH: díky za vysvětlení
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    MAOR: ja nemyslim random jako ze se to moc nedeje, ale random, ze nikdo nevi jak to navodit aby to dev moh opravit. typicky dev dostane (idealne) tiket, kterej rika 'udelej to a to a to, stane se to a to je spatne' a na zaklade toho muze neco delat.
    kdyz prijde tiket 'hraci si stezuji na divny zvuky, ale nikdo nevi jak to delaj' tak to nejdriv dostane QA (kde to nemusi mit prioritu, tj dostane to jeden tester za trest, protoze ohrival parky v cajovy konvici) a ten na konci rekne 'nevim' tak tam to skonci. vic masa na to pravdepodobne nedaj, protoze arma 3.
    MAOR
    MAOR --- ---
    KLEINZACH: tohle se ale neděje mi, ale všem. jen jsem si toho zvuku jídla slyšitelného na desítky metrů všiml až teď, po několika letech.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    RUDOLF: zdedil? to pochybuju
    CLUSMAN
    CLUSMAN --- ---
    RUDOLF: Imho na to nikdo nehrabnul, audio nikoho nezajima :D , teda dokud nezacne uplne otravovat. Ona tezko se hodnoti Arma a Dayz co se tyce sound designu protoze zadna jina hra nema tuhle uplne hardcore reality tihu. A k tomu se vztahuje samotny sound design a ne implementace, za me osobne se mi to nelibi, v te hre neni v podstate zadne ear candy a jsou to jenom malo nebo vubec zprocesovane realne nahravky. Kdyz to srovnam se hrou jako squad ktera bezi na Unreal native enginu a ta implemetace soundu tam neni vubec nic sloziteho, tak je to proste uplne jinde jako hracskej zazitek. Namalsk napriklad v tom soundu/atmosfere za me sel paradni krok dopredu.

    Jako i s jednoduchou implementaci, nebo trivialni se da udelat paradni sound, na druhou stranu ta technicka stranka implementace audia je slyset hodne na vehiklech, a repetici, cili bych si tipnul ze randomizovani/modulovani filtru a pictche, delay a reverbu, coz dela pocit vzdalenosti a je to podle me dnes standart, tak v Arme audiu standart nebude. Strelba podle vzdalenosti pekna je, to musim pochvalit, rekl bych ze se prolinaji ruzne samply podle vzdalenosti.

    Nerad uplne nekomu meju zadek, ale z vetsich/velkejch her neznam pripad spatneho sound designu, krome bohuzel army. Ale zase jako zase tak hrozneho to neni, spis me prekvapuje jak audio napric hrama a rozpoctama se vetsinou drzi na supr urovni
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    KLEINZACH: Hmm.. takže to sdělil i enfusion?
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    MAOR: zvuk je jeden z tech subsystemu, do kteryho nikdo nechtel vrtat, protoze je to legacy zumpa (napr jako kolize.. to sou proste baziny do kterych nikdo nejde dokud nemusi). jakakoliv zmena/naprava zpusobi vetsinou nejakou jinou zmenu/problem jinde. matne si vzpominam ze to nekdo v mnisku nejak predelaval a pak ztratil zajem, pak se v tom chvilku vrtala bratislava, kde byli spis skripteri nez programatori. ja sel okolo jenom kdyz sem delal aby zvuk mosina byl slyset i mimo bublinu.

    proc se ti todle deje - muze to bejt cokoliv od desyncu az k nejaky chybe ve zvukovym systemu - tezko rict. a protoze je to random (todle uz je tam leta, ne?), tak je to tezky na nejaky navozeni a tudiz to nemas jak odladit, jinak by to QA naslo uz davno.

    bezny reprodukovatelny veci jim asi muzes nahlasit, takze tam je sance ze by s tim mohli neco udelat
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    CLUSMAN: Jj, je otázka jako hodně můžeš sound engineer šáhnout do enfusion.

    Hrajete někdo reforge? Jestli je to tam lepší, je malá naděje že to jde downstreamnout do DayZ, ale otázka jak je to hodně práce, jak velkou prioritu tomu dá Sumrak prioritu - a to odvíjí od toho, jakej by ten merge z reforge přinesl zlepšení.
    CLUSMAN
    CLUSMAN --- ---
    RUDOLF: ja musim souhlasit, ze ten zvuk tam dobrej neni. Co vim tak dedikovanyho sound designera do dayz hledaj/hledali. Ale slysel jsem ze implementovat zvuk do enfusionu, nebo cehokoliv co ma armacky koreny je pekny peklo. Co vim urcite je, ze bohemka hleda audio programmera, tak snad vylepsej i tu implemntacni cast. To nicmene neomlouva obcas fakt uplne pekelnej sound design ruchu nebo ambience. Namatkou treba si vzdycky vzpomenu na perovou bundu, nebo repetetivni a moc blizke ambietni "neviditelne" zvuky
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    MAOR: trochu se bojím, že ty zvuky generuje game engine a nevím jestli sumrak má někoho, kdo by tohle řešil.
    WILL
    WILL --- ---
    MAOR: Nevím, jestli sem ID SUMRAK ještě čas od času zavítá, ale ten rozhodně dál vyvíjí.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    MAOR: Ok
    MAOR
    MAOR --- ---
    REDSNAKE: chlape, ty zvuky jsou všude stejné. A je jedno, jestli je to módovaný server, nebo bez módů.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    MAOR: nevím jak je to konkrétně se zvukem, ale dovedu si představit, že to bude taky server specific, tedy dané nastavením daného serveru. Není to možné? Na jiných serverech to taky takhle slyšíš?
    MAOR
    MAOR --- ---
    Zdarec,
    je tu ještě někdo, kdo má co do činění s vývojem hry? Konkrétně mi jde o zvuky ve hře. Bude se s nimi ještě něco dělat, nebo je to finální verze?

    Byť jsem dost nespokojený se stavem hry, pořád je to hra, kterou od začátku hraju nejčastěji a opakovaně. Sám nebo s parťákem.


    Ať je má kritika konstruktivní, není to "slyšel jsem to od kamaráda", stalo se to mi, včera, mám to i natočené. Byl jsem zalezlý v baráku v Lukowu (Livonia) a najednou slyším, jak někdo žere. Ten zvuk byl takový hlasitý, že by v podstatě musel být ten někdo hned vedle mě, ale nikdo u mě nebyl. Opatrně jsem vyběhl ven, oběhl to celé okolo a z poza křoví pozoroval směr, odkud zvuk šel. Za cestou, asi 25 metrů od mé nové pozice byla dřevěná garáž. Zvuk jídla po chvíli přestal, otevřela se vrata a týpek vyběhl. Od křoví to bylo 25 metrů, takže k do baráku, kde jsem byl prvně, to bylo dobrých 50! Jak může jít slyšet, když někdo jí, takhle daleko?

    Přitom samotný běh týpka, který se mi vzdaloval, jsem neslyšel. Ztrácel se nejspíš v šumění větru..

    To samé dělají zvuky nabíjení, přepínaní režimu zbraně, páskování zásobníků, kroky v budově o 3 budovy dál apod.

    To nemluvím o zvucích lesa, kterou jsou taky přebuřené, v některých budovách máte pocit, že jste v nějaké dřevěné lodi a v podpalubí, nebo dokonce v ponorce (u plechových hal).

    Ty zvuky mě štvou roky, ale za celou dobu jsem až včera slyšel, jak někdo jí takhle daleko a vizuálně si to potvrdil. Hlavně mi neříkejte, že tohle nejde opravit. A určitě nebudu jediný, pro koho je co nejlepší zvuk ve hře lepší, než nová ledvinka.
    MAOR
    MAOR --- ---
    BIOBOID: Ofiko mě už nějakou dobu nebaví. KK servery jsou vždy dost plné, Chernarus úplně, Livonia má sem tam o pár lidí méně. Ty české...na pár jsem hrával, ale ty byly vždy vesměs liduprázdné.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam