LAUNCHER: ad šedý dovoz:
Právě na problémy s reklamacemi si zákazníci, kteří „šedivé“ zboží nakoupili, stěžují nejvíce: nezanedbatelná část problémů pramení z domněnky, že značkové zboží můžete vždy reklamovat v tzv. autorizovaných servisech. To však není pravda, ze zákona můžete vždy reklamovat přímo u prodejce. Jeho dohoda ohledně toho, že reklamace bude za něj vyřizovat síť autorizovaných servisů, je tedy nadstandardem, který zákazníkovi většinou poskytují právě prodejci napojení na oficiální distributory. Při nákupu šedého zboží je tedy pravděpodobné (ale ne protizákonné), že zboží vám v autorizovaném servisu k bezplatné opravě nepřijmou.
Převzato z dTestu: www.dtest.cz/clanek-1792/rizika-sedeho-dovozu
dále třeba tady:
Oficiální distribuce mobilních telefonů vs. šedý dovoz | Expert.czhttps://www.expert.cz/oficialni-distribuce-mobilnich-telefonu-vs-sedy-dovoz/https://www.tsbohemia.cz/sedy-dovoz.htmHULIK: tvůj případ už je zase o vztazích prodejce a autorizovaného servisu. Jinak řečeno v tvém případě šlo o štěstí a shodu okolností.