• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: nechápu co tím chceš říct, moje Octavia 1.9TDi váží zhruba stejně jako Tesla Model 3, rozdíl 290kg, při poplatku 9kč/kg je to 2600kč/rok
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NYRLEM: my všichni na nyxu ;) ano, taky mě sere, že i uhlíkové limity se na SUV vztahují liberálnější než na malá auta
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: kamion snad není osobák, ne? Když to rozebereme dál, běžný osobáky jsou 1000kg až 3500kg, takže abychom nahnali 12-15 tisíc v průměru tak nejmenší auta třeba 9000 a největší 31500kč čili 9kč/kg
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    JIMIQ: kdo my vsichni? Soucasna regulace je ma natolik rada, ze je preferuje napr. pred felicii .. nekdo proloboval, ze misto absolutnich ukazatelu emisi mame relativni ..
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: no hmotnost baterek proti ceně za hmotnost, to se bude fakt líbit...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Statni, mno.

    New York takes big step toward renewable energy in ‘historic’ climate win | New York | The Guardian
    https://www.theguardian.com/us-news/2023/may/03/new-york-renewable-energy-public-utilities

    The Build Public Renewables Act (BPRA) will ensure that all state-owned properties that ordinarily receive power from the New York power authority (NYPA) are run on renewable energy by 2030. It will also require municipally owned properties – including many hospitals and schools, as well as public housing and public transit – to switch to renewable energy by 2035.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jenže těžko budeš chtít zaplatit po důchodci z horní dolní co má auto na to aby se dostal jednou za měsíc k doktorovi, stejnou částku jako kamion co najede 300k Km za rok.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ: a ještě obří výhoda daně na auto dle hmotnosti - bude působit proti velkým SUV, které všichni nesnášíme :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    taky jsem zvědavý jak tyhle potíže legislativa pořeší.
    Nemyslím si ale, že krabička do elektromobilu nebo satelitně sledované panely budou tím řešením.
    Mnohem jednodušší jsou vyšší platby za jistič - a tím vyšší tlak na ostrovní systém (pokud platíte ročně 20-30 tisíc za jistič, tak už se vám začne vyplácet 600 tisícová baterka - a jak ceny baterek sníží na-ion a další... otázka :) )
    to samé ty elektromobily - prostě bude paušální roční platba na základě hmotnosti, velmi jednoduché na výběr daně, levné pro stát, hmotnosti jsou součástí technického průkazu atd

    nyní se výběr spotřební daně mezi 80-100 miliardama (nepamatuju si přesně) a aut máme 6,5 milionu takže v průměru by bylo potřeba vybrat 12 300kč až 15 400kč za rok na auto.
    PES
    PES --- ---
    MARASAN: u konkurenčního plátku
    Při společné výrobě proudu se bude platit jen za distribuci - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/finance-pri-spolecne-vyrobe-proudu-se-bude-platit-jen-za-distribuci-40429568
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    PES: tenhle problem uz tu existuje a je pojmenovany, jmenuje se kapacitni platby a zni nasledovne: jak si to majitele FVE predstavuji - ze si budou vyrabet a skladovat elektrinu a nebudou platit poplatky za distribuci a kdyz budou v uzkych tak si sosnou elektrinu ze site? Kapacitni platby se budou prehodnocovat, ERU to lezi na stole a skonci to nejspis pausalem za pripojku a velkym zmensenim variabilni slozky...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PES: To bude pomerne jednoduche. Jakmile nekde pripojis elektromobil k zasuvce, uvnitr auta zacne krabicka pocitat kilowatty a rovnou ti je zdani. Taky si myslim, ze to uz brzy nastane.
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: já to nemusím shazovat, to prostě časem přijde - jak by k tomu ten stát přišel, kdyby si lidi začali fakt hromadně vyrábět elektřinu sami a neplatili z toho žádné daně (kromě daní z peněz sebraných při jejich vydělání a daní sebraných alespoň jako DPH při nákupu vybavení na výrobu té elektřiny)...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: no dobře, ale tímhle argumentem můžeš shodit naprosto cokoliv. Proč pít pivo, když na to můžou dát daně? Proč jezdit na kole, když na to můžou být uvaleny daně?

    Je to nesmyslný argument.
    PES
    PES --- ---
    MAKROUSEK: ale tam jim to přece platí právě ti ostatní (tj. i my)
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: aby vybrali nové daně, ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: a to by dělali proč?
    CUKI
    CUKI --- ---
    PES: Tak dálnice a silnice se z něčeho stavět a udržovat musí.

    Já jen nechápu, proč v době kdy jsou lidé schopni za auto utratit naprosto běžně přes půl mega jako nic, není možné najít řešení jak nezávsle počítat kilometry aby to nešlo tak snadno ochcat. Pokud to bude nějaký black box ideálně 3, který se dá pouze dálkově odečítat, tak se dá vyřešit i případná chyba i to ochcání. No a pak se to vynásobí aktuální hmotností vozidla na mýtech.

    Stejné pro elektro fosila i cokoliv dalšího.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PES: Nemusi, obvykle v zemich, kde jim ropa tryska ze zeme, nemaji tyhlencty spotrebni dane a benal tam je tedy tak na tretine nasi ceny, nebo i niz. Jde o to, ze poptavka je temer dokonale elasticka, at to stoji, co to stoji, lidi budou jezdit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam