• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    CUKI
    CUKI --- ---
    HANZS: Tady u nás píší mnohem nižší částku:
    Por 9.000 euros, el BYD Seagull se va a convertir en el coche eléctrico más barato. Pero tiene truco
    https://www.xataka.com/movilidad/9-000-euros-byd-seagull-se-va-a-convertir-coche-electrico-barato-tiene-truco
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: No právě nechtějí a díky těm cenám se asi ani moc nedivým.

    Otázkou je jestli ten vývoj je potřeba. Když něco funguje tak proč to měnit.

    Mám zkušenosti třeba s tím jak funguje vývoj autorádií v koncernu. To jsou takové nesmysly, že to že bolí.
    Kurva ať tam dají univerzální slot a každý si tam vrazí co chce. Za tu cenu o kterou to auto prodraží by si to koupil málokdo...

    Mnoho věcí kde naprosto proti smyslu koncernů, které by měli právě tohle zefektivnit.

    Modlů je čím dál tím víc a spolehlivost rapidně klesá.
    HANZS
    HANZS --- ---
    JIMIQ: ano, situace je připravená na příchod aut jako BYD Seagull za nějakých 350 tis. Kč. Prostě čínan má už vyvinuto, zavedeno do výroby a může to začít posílat do Evropy... pod článkem o tomto autu bylo, jestli by si ho našinec koupil - odpověď ANO měla 93%.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: ok ale ty kilometry sedí klidně i mnohem víc než 300k /rok. A to jsou většinou ty těžší.

    Nejde o to že by to tak nešlo. Bude to určitě levnější, ale nikoli ekologické!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: na malá auta je malá marže ale vývoj je stejně drahý jako vývoj velkého auta. Předtím byly automobilky schopné v té menší marži tu velkou cenu vývoje rozpustit, protože těch malých aut prodali 10x víc než SUV, ale to už dnes nejde (lidi je nechtěj, cenový rozdíl už není takový, atd), takže malá auta se ruší. Bobash by to asi vysvětlil líp, ale tuším že sem přímo nechodí
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Přiznám, že nevím jak to funguje, ale automobilky svorně píší, že malé auta se jim vůbec z toho důvodu nevyplácí vyrábět. A většina se jich vyrábět opravdu přestala.

    Je s podivem že to platí i o jižních zemích. Tady kde je stále k vidění nejčastější užitkové auto C15, které snad nemá ani 4m a podobné od konkurenčních automobilek.
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    JIMIQ: takhle bych to nenazval - proste jako vzdycky cesticku proslapali naivni blbci s dobrymi umysly a potom prisli lobisti, takze vysledek odpovida pozadavkum nemeckych automobilovych korporatu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: nechápu co tím chceš říct, moje Octavia 1.9TDi váží zhruba stejně jako Tesla Model 3, rozdíl 290kg, při poplatku 9kč/kg je to 2600kč/rok
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NYRLEM: my všichni na nyxu ;) ano, taky mě sere, že i uhlíkové limity se na SUV vztahují liberálnější než na malá auta
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: kamion snad není osobák, ne? Když to rozebereme dál, běžný osobáky jsou 1000kg až 3500kg, takže abychom nahnali 12-15 tisíc v průměru tak nejmenší auta třeba 9000 a největší 31500kč čili 9kč/kg
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    JIMIQ: kdo my vsichni? Soucasna regulace je ma natolik rada, ze je preferuje napr. pred felicii .. nekdo proloboval, ze misto absolutnich ukazatelu emisi mame relativni ..
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: no hmotnost baterek proti ceně za hmotnost, to se bude fakt líbit...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Statni, mno.

    New York takes big step toward renewable energy in ‘historic’ climate win | New York | The Guardian
    https://www.theguardian.com/us-news/2023/may/03/new-york-renewable-energy-public-utilities

    The Build Public Renewables Act (BPRA) will ensure that all state-owned properties that ordinarily receive power from the New York power authority (NYPA) are run on renewable energy by 2030. It will also require municipally owned properties – including many hospitals and schools, as well as public housing and public transit – to switch to renewable energy by 2035.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jenže těžko budeš chtít zaplatit po důchodci z horní dolní co má auto na to aby se dostal jednou za měsíc k doktorovi, stejnou částku jako kamion co najede 300k Km za rok.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ: a ještě obří výhoda daně na auto dle hmotnosti - bude působit proti velkým SUV, které všichni nesnášíme :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    taky jsem zvědavý jak tyhle potíže legislativa pořeší.
    Nemyslím si ale, že krabička do elektromobilu nebo satelitně sledované panely budou tím řešením.
    Mnohem jednodušší jsou vyšší platby za jistič - a tím vyšší tlak na ostrovní systém (pokud platíte ročně 20-30 tisíc za jistič, tak už se vám začne vyplácet 600 tisícová baterka - a jak ceny baterek sníží na-ion a další... otázka :) )
    to samé ty elektromobily - prostě bude paušální roční platba na základě hmotnosti, velmi jednoduché na výběr daně, levné pro stát, hmotnosti jsou součástí technického průkazu atd

    nyní se výběr spotřební daně mezi 80-100 miliardama (nepamatuju si přesně) a aut máme 6,5 milionu takže v průměru by bylo potřeba vybrat 12 300kč až 15 400kč za rok na auto.
    PES
    PES --- ---
    MARASAN: u konkurenčního plátku
    Při společné výrobě proudu se bude platit jen za distribuci - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/finance-pri-spolecne-vyrobe-proudu-se-bude-platit-jen-za-distribuci-40429568
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    PES: tenhle problem uz tu existuje a je pojmenovany, jmenuje se kapacitni platby a zni nasledovne: jak si to majitele FVE predstavuji - ze si budou vyrabet a skladovat elektrinu a nebudou platit poplatky za distribuci a kdyz budou v uzkych tak si sosnou elektrinu ze site? Kapacitni platby se budou prehodnocovat, ERU to lezi na stole a skonci to nejspis pausalem za pripojku a velkym zmensenim variabilni slozky...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam