• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    Vše o politickém a ekonomickém dění v energetickém sektoru. Klub usiluje o to diskutovat téma energetiky v širších, nikoliv jen úzce technologicky a vědecky zaměřených (jakkoliv ani ty nejsou zakázány), souvislostech. Témata a kauzy typu: energetická bezpečnost, státní energetická koncepce a surovinová politika ČR, ČEZ, MUS, OKD, Bakala, Komárek, Tykač, Gazprom, územní limity, německý odstup od jádra, kanadské roponosné písky, rizikový managment, negativní externality energetických zdrojů, ropné havárie, válečné konflikty ohrožující dodávky energie, vliv spekulantů na cenu surovin apod.
    rozbalit záhlaví
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: než budeme mít 6M osobních elektromobilů tak budeme mít 2M domácích FVE s baterkou...
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Psali tam jeden a půl Temelína, což jsme si kdysi spolu v jiném auditku spočetli, že klidně i víc. Bavíme se o okamžitém výkonu a infrastruktuře. Ten soudobý příkon je prostě v tomto hrozná svině.

    Proto od počátku vidím obrovský rozdíl mezi tím jestli pojedeš na výměnou baterii a nebo ji budeš nabíjet, kdy je potřeba (a kdy se to zrovna nehodí síti).
    V prvním případě využiješ přebytky a tedy snižuješ nároky na infrastrukturu a zvyšuješ podíle OZE a v tom druhém je to přesně opačně.

    To je pro ekologii tak zásadní otázka, že je potřeba ji tlačit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: a 10x X že ano...
    Stačí když započítáš celkovou výrobu toho auta od počátku. A rozpočítáš to na jednotlivé kusy.

    Ale pravdou je že k těm 200k Km nevím jak došli a co je to za kategorii. Předpokládám že diesel se zde rovná užitkové auto s dlouhým dojezdem, což dává smysl v porovnání s ostatními zde uvedenými čísly.

    Pro nákupní tašku vs elektromobil to vyjde logicky jinak. Ale ty nákupní tašky se už nevyrábí :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a ještě ty 3GW na nabíjení - rozberme si to - oni tvrdí, že 6 milionů aut potřebuje okamžitý příkon 3GW, nebo že potřebují roční výrobu konstatních 3GW?
    Pokud okamžitý výkon, tak to je zvláštní, protože to vychází na 500W/auto, pokud by všechny nabíjely naráz
    Pokud roční výrobu tak je to 26,3TWh na 6M aut, tedy 4,38MWh na auto, při spotřebě 17kWh/100km tedy 25 700km. AFAIK průměrný nájezd českého osobáku je poloviční.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI:
    až na to že tohle bylo Xkrát vyvráceno a není to prostě pravda

    "Podle našich výpočtů i podle studie zveřejněné německým autoklubem ADAC je diesel v našich podmínkách ekologičtější do 200 tisíc najetých kilometrů. Alespoň z pohledu celého výrobního a provozního cyklu vozidla, pokud jde o množství CO2, jemuž je připisován vliv na globální oteplování a na klima"

    "V Polsku nebo v Číně, kde převažuje elektřina z uhelných elektráren, nebude elektromobil při celkovém pohledu CO2 emisně lepší prakticky nikdy, nedojde-li tam ke změně zdrojů elektřiny."
    CUKI
    CUKI --- ---
    NYRLEM: vypíchnul bych:

    "VÝJIMKA PRO LUXUS. Největší paradox zákazu prodeje vozů se spalovacími motory od roku 2035? Nebude se týkat aut, jichž se ročně vyrobí do 1 000 kusů. Tedy luxusních nadupaných (a nejméně ekologických) sporťáků, jako jsou nejdražší typy Ferrari, Bugatti, Kaipan či Koenigsegg, jejichž ceny začínají někde nad 10 miliony korun. > JSOU OPRAVDU ČISTŠÍ?"

    "Podle našich výpočtů i podle studie zveřejněné německým autoklubem ADAC je diesel v našich podmínkách ekologičtější do 200 tisíc najetých kilometrů. Alespoň z pohledu celého výrobního a provozního cyklu vozidla, pokud jde o množství CO2, jemuž je připisován vliv na globální oteplování a na klima"

    "V Polsku nebo v Číně, kde převažuje elektřina z uhelných elektráren, nebude elektromobil při celkovém pohledu CO2 emisně lepší prakticky nikdy, nedojde-li tam ke změně zdrojů elektřiny."

    "Nemluvě o tom, že pokud by se třeba v Česku vyměnilo všech 6 milionů osobních aut na benzin a naftu za elektromobily, potřebovali bychom pro ně podle propočtů asi 3 gigawatty elektřiny navíc, tedy jeden a půl Temelína,"

    a dál co se blbě cituje, že elektromobil se v těch emisních výpočtech započítává automaticky s nulovými emisemi, z toho dokází k tomu že auta se prodávají převážně větší protože se to zaplatí z luxuxu. Tedy antiekologie jak víno.
    HANZS
    HANZS --- ---
    CUKI: jj, to je cena v cine. V Evrope prodava vzdy draz.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HANZS: Tady u nás píší mnohem nižší částku:
    Por 9.000 euros, el BYD Seagull se va a convertir en el coche eléctrico más barato. Pero tiene truco
    https://www.xataka.com/movilidad/9-000-euros-byd-seagull-se-va-a-convertir-coche-electrico-barato-tiene-truco
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: No právě nechtějí a díky těm cenám se asi ani moc nedivým.

    Otázkou je jestli ten vývoj je potřeba. Když něco funguje tak proč to měnit.

    Mám zkušenosti třeba s tím jak funguje vývoj autorádií v koncernu. To jsou takové nesmysly, že to že bolí.
    Kurva ať tam dají univerzální slot a každý si tam vrazí co chce. Za tu cenu o kterou to auto prodraží by si to koupil málokdo...

    Mnoho věcí kde naprosto proti smyslu koncernů, které by měli právě tohle zefektivnit.

    Modlů je čím dál tím víc a spolehlivost rapidně klesá.
    HANZS
    HANZS --- ---
    JIMIQ: ano, situace je připravená na příchod aut jako BYD Seagull za nějakých 350 tis. Kč. Prostě čínan má už vyvinuto, zavedeno do výroby a může to začít posílat do Evropy... pod článkem o tomto autu bylo, jestli by si ho našinec koupil - odpověď ANO měla 93%.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: ok ale ty kilometry sedí klidně i mnohem víc než 300k /rok. A to jsou většinou ty těžší.

    Nejde o to že by to tak nešlo. Bude to určitě levnější, ale nikoli ekologické!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: na malá auta je malá marže ale vývoj je stejně drahý jako vývoj velkého auta. Předtím byly automobilky schopné v té menší marži tu velkou cenu vývoje rozpustit, protože těch malých aut prodali 10x víc než SUV, ale to už dnes nejde (lidi je nechtěj, cenový rozdíl už není takový, atd), takže malá auta se ruší. Bobash by to asi vysvětlil líp, ale tuším že sem přímo nechodí
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Přiznám, že nevím jak to funguje, ale automobilky svorně píší, že malé auta se jim vůbec z toho důvodu nevyplácí vyrábět. A většina se jich vyrábět opravdu přestala.

    Je s podivem že to platí i o jižních zemích. Tady kde je stále k vidění nejčastější užitkové auto C15, které snad nemá ani 4m a podobné od konkurenčních automobilek.
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    JIMIQ: takhle bych to nenazval - proste jako vzdycky cesticku proslapali naivni blbci s dobrymi umysly a potom prisli lobisti, takze vysledek odpovida pozadavkum nemeckych automobilovych korporatu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: nechápu co tím chceš říct, moje Octavia 1.9TDi váží zhruba stejně jako Tesla Model 3, rozdíl 290kg, při poplatku 9kč/kg je to 2600kč/rok
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NYRLEM: my všichni na nyxu ;) ano, taky mě sere, že i uhlíkové limity se na SUV vztahují liberálnější než na malá auta
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: kamion snad není osobák, ne? Když to rozebereme dál, běžný osobáky jsou 1000kg až 3500kg, takže abychom nahnali 12-15 tisíc v průměru tak nejmenší auta třeba 9000 a největší 31500kč čili 9kč/kg
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    JIMIQ: kdo my vsichni? Soucasna regulace je ma natolik rada, ze je preferuje napr. pred felicii .. nekdo proloboval, ze misto absolutnich ukazatelu emisi mame relativni ..
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: no hmotnost baterek proti ceně za hmotnost, to se bude fakt líbit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam