NYRLEM: vypíchnul bych:
"VÝJIMKA PRO LUXUS. Největší paradox zákazu prodeje vozů se spalovacími motory od roku 2035? Nebude se týkat aut, jichž se ročně vyrobí do 1 000 kusů. Tedy luxusních nadupaných (a nejméně ekologických) sporťáků, jako jsou nejdražší typy Ferrari, Bugatti, Kaipan či Koenigsegg, jejichž ceny začínají někde nad 10 miliony korun. > JSOU OPRAVDU ČISTŠÍ?"
"Podle našich výpočtů i podle studie zveřejněné německým autoklubem ADAC je diesel v našich podmínkách ekologičtější do 200 tisíc najetých kilometrů. Alespoň z pohledu celého výrobního a provozního cyklu vozidla, pokud jde o množství CO2, jemuž je připisován vliv na globální oteplování a na klima"
"V Polsku nebo v Číně, kde převažuje elektřina z uhelných elektráren, nebude elektromobil při celkovém pohledu CO2 emisně lepší prakticky nikdy, nedojde-li tam ke změně zdrojů elektřiny."
"Nemluvě o tom, že pokud by se třeba v Česku vyměnilo všech 6 milionů osobních aut na benzin a naftu za elektromobily, potřebovali bychom pro ně podle propočtů asi 3 gigawatty elektřiny navíc, tedy jeden a půl Temelína,"
a dál co se blbě cituje, že elektromobil se v těch emisních výpočtech započítává automaticky s nulovými emisemi, z toho dokází k tomu že auta se prodávají převážně větší protože se to zaplatí z luxuxu. Tedy antiekologie jak víno.