PES: proto je ideální LNG a jeho celosvětové posílení. To má to kouzlo plné nahraditelnosti.
LNG přeprava je částečně nezávislá od produkce. Tedy třeba v Nigérii, Kataru,Rusku nebo Austrálii bere ten samý rejdař co má zákazníky v Evropě, Indii i Číně. Tedy si swapuje jak chce a Evropa může klidně nakupovat v Austrálii, z Austrálie se to fyzicky složí v Číně a do Evropy může plout loď i z toho problémového místa kde to koupil Číňan.
Moderní lodě na LNG nejsou takový ekoprasárny jako ostatní, mají plynové turbíny co spalujou právě ten metan který přepravují.
Do toho systému můžou vstupovat další a další země protože ložisek plynu je relativně dost po celém světě.
Ta flexibilita ustálí cenu nakonec někam kolem 30E.
Nakonec i kdyby se přešlo na vodík nebo syngas tak se ta celosvětová logistická síť dá krásně využít