MAKROUSEK: V realu nevychazi.
a] Bud se porovnavaji hodnoty vyzadovane automotive emisnima normama ktere resi jen emise pri provozu. Maji mozna smysl pro lokalni emise, ale s EURO6D-temp i spalovaky nemaji vyrazny problem s lokalnima emisema. Kazdopadne s bilanci celkove ekologicke stopy nam nepomuzou.
b] Nebo jsou to hausnumera ktery ignorujou nejakou zasadni polozku v celym procesu. Ruzne ty jabka s hruskama jak tady postoval treba PES.
c] I snahy o seriozni vypocty selhavaji v tom ze nejsou holisticke, nezahrnuji skalovatelnost a opiraji se o arbitrarne urceny bod na casove ose ktery nezahrnuje zadnou predikovatelnou dynamiku toho co a jak bude za 5, 10, 20 let (kdy elektroauta budou majoritni a projevi se externality z rozsahu - pozitivni i negativni).
Jestli jenom nechces hejti. K bodu c] treba tady :
[PETER_PAN @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE] Tzn. treba vzit technologii roku 2017 a jeji potrebu kobaltu a z toho generovat vypocet ekologickych externalit a to vztahnout na elektroauta jako celek a z toho udelat bilanci jestli elektroauta ano/ne je faul.