PES: ke všem těm věcem v té době nebyla hned alternativa a výrobci pěkně brečeli. A doteď musíš u nějakejch aut lejt aditivum.
A rozumím tvým obavám, ale direktivní přístupy už v minulosti prokázaly svou účinnost v ochraně zdraví a životního prostředí. Elektromobilita je cesta vpřed, která s sebou přináší výzvy, ale i obrovský potenciál pro inovace. Bez regulací by tyto změny přicházely mnohem pomaleji, pokud vůbec.
Vem si třeba ještě zákaz DDT, CFC, olovnatý barvy, PCB, thalidomidu ... všechno zakázaný, protože veřejné zdraví. A nikdo příčetnej přece nemůže chtít udržovat spalování rakoviny pod nos. V tomhle případě proto tento krok. Urychlí to vývoj a udá jasný směr. Je to jedině dobře a všechny strachy ohledně EVs chápu, ale neboj. Ono to bude dobré.
Už teď nejnovější baterky v autech vydrží nesmyslné kilometry a cena jejich výměny je taky menší a menší.
Nabíjecí infrastruktura se taky vylepšuje, tak si vždy přicmrndneš třeba na nákupu, v kině, v práci, kdekoliv budeš, takže to vlastně bude pohoda. Degradace opravdu není takový problém (stačí se podívat na data Tesly). Váha je problém, ale to se taky řeší, ale obecně je spíš problém, že každej chce obrovské SUV. Na to by ses měl zaměřit spíš :)
Navíc se baterky dají recyklovat a elektriku vyrobíš i z kravských prdů. Benzín hůř. Je i efektivnější elektriku vyrobit v generátoru a tim nabít EVčko (generátor jede v optimálním režimu, zatímco spalovací auto fakt ne).
MAGE: jojo, znám :)