• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    SHEFIK: tak třeba na thajwanu mají elektrický mopedy naprosto jednoduchý systém kdy se moped prodává bez baterie za zlomek ceny spalovacího. Baterie se pak mění za poplatek už nabité v nabíjecích stanicích, který jsou má každým rohu.

    Ale to jde v Asii.

    U nás jede EU tak 10% direktivně co Asijské země a už z toho se všichni můžou podělat.

    V Asii prostě vláda řekne tohle je univerzální systém a ten budete teď všichni používat....od zítra. A zítra tak všichni jedou.

    V Bruselu se řekne: a mohli byste prosím, možná jednou třeba za 15 let přejít na tohle........a všichni hned že strašlivý diktát a trpíme pod strašnou nesvobodou.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: Aha:

    Prices for public charging or battery swapping are regulated, typically using the industrial electricity price plus a maximum service fee with time-of-use price differentials. Each province sets its own public charging price. Prices range from RMB 0.4/kWh to RMB 2/kWh, with RMB 1.5/kWh ($0.23/kWh) as a typical mid-price. Home charging in China generally employs the residential electricity price

    C: Electric Vehicles - Guide to Chinese Climate Policy
    https://chineseclimatepolicy.oxfordenergy.org/book-content/domestic-policies/vehicles/electric-vehicles/#:~:text=Each%20province%20sets%20its%20own,employs%20the%20residential%20electricity%20price.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: Je to agentura jeden zong povidal. Takhle mi to vysvetlovali Cinani.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MAKROUSEK: to tvrzeni muzes nejak podporit?

    Protoze podle tohohle clanku zadny subsidy na ev charging nevidim. Naopak, v roce 2023 velke chargery preklasifikovany na 'industrial' a zdrazeni (ruzne) v regionech, v praci, doma... zadnou jednotne stanovenou cenu taky nevidim

    Electric cars get cheaper, charging them gets more expensive - SHINE News
    https://www.shine.cn/news/in-focus/2308126413/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: V Cine je hlavni to, ze vsude jsou Superchargery a cena je stejna, at to clovek nabiji u baraku ze zasuvky nebo ze Superchargeru. Tohle stanovila vlada a vyrobci se holt prizpusobili. Takze elektromobily jsou cenove stejne, jako normalni auta a pak na provoz tak 20% vuci normalnim autum. Dokud tohle nebude direktivne dano zvrchu, nebudou v Evrope elektromobily.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PAN_SPRCHA: kdyz nekoukas jen po evrope a usa, tak na dalnym vychode EVs davno nejsou jen pro bohaty. Vim, ze tam byly od statu ulevy na rozjezd technologii a vyroby, ale as-is uz to ze strany statu tak supportovany neni - ten obchodni model kterej v Cine jedou je diky levnejsim bateriim na dojezd cca 150-200km a mensich autech (v pripade motorek a trikolek, je ta elektrifikace v cine jeste masivnejsi)

    China's EV sales share reaches 40% in May - electrive.com
    https://www.electrive.com/2024/06/17/china-ev-share-reaches-40-in-may/
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    PES
    PES --- ---
    GOR: tak snad se bavíme o výsledku, tedy o tom paskvilu, který tu vznikl... o technice jako takové to samo není, ta se dá použít dobře i špatně.
    GOR
    GOR --- ---
    PES: Vis, jenze fotovoltaika za solarni tunel nemuze. Muzou za nej politici.

    Vsimni si, ze v Polsku je 18 GW fotovoltaiky a efekt ma opacnej, tj. provozovatele prodavaji za trzni ceny a nadbytek z titulu CFD sypou do eraru. Ajvej.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Ukazuje to jediný fakt: stále nesmyslně žereme uhlí, ropu a zemní plyn.

    Samé chuťovky, které tady stejně nesmyslně obhajuješ.
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tak když těm zdrojům nejdřív napálíš emisenky a pak to musíš dotovat, tak dostaneš akorát nesmyslná čísla...
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Opět seš mimo realitu.

    Fosilní průmysl dostává v Česku vyšší dotace než obnovitelné zdroje — Solární Novinky
    https://www.solarninovinky.cz/fosilni-prumysl-dostava-v-cesku-vyssi-dotace-nez-obnovitelne-zdroje/

    Zatímco dotační program na obnovitelné zdroje a zateplování Nová zelená úsporám má na období 2021-2030 alokaci 39 miliard korun, jen v roce 2020 činil souhrn implicitních fosilních dotací v ČR 230 miliard. Vládní dotace na podporu fosilních zdrojů navíc v posledních letech narůstají. Mezi lety 2016 a 2021 v Česku vzrostla přímo investovaná částka v případě uhlí, ropy i zemního plynu.

    Podle Centra pro dopravu a energetiku ale růst dotací do fosilních paliv převládá i celosvětově. Podle březnové zprávy CAN Europe šlo v roce 2021 na jejich podporu dvakrát více peněz než na podporu obnovitelných zdrojů energie. Během období 2012-2021 pak dotace do fosilních paliv celkově klesly pouze minimálně, z 1,2 % světového HDP v roce 2012 na 0,8 % světového HDP v roce 2021.
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: ovšem solární tunel se přece už přiznal... to je reálná věc, která nás stála kolik? Střízlivě se uvádí minimálně 600 mld. (reálně 800 mld. - 1 bilión) a to nikdo nespočítá škody, které vznikly kvůli zdražení energie (tj. kolik firmy ztratily kšeftů kvůli ceně)...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Výborně, to máme elektroauta baaad, Eurosajuz a žárovky odškrtnutý, už jenom sladká tečka na závěr v podobě solárního tunelu a máme dnešní hostinu za sebou!
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: Luminoforky byly hnusně a byly i drahé...

    ...ono nakonec všechno by bylo drahé, nebýt těch proklínaných Číňanů, co se ti Číňani stali globálními továrnami světa.
    PES
    PES --- ---
    KUTAS: ad. žárovky - zrovna tohle byl voser jak prase (plus lobby a-la OSRAL ... eeee OSRAM a PHILIPS atd. plánujících napakovat se na té výměně - akorát jim pak vypálili rybník, jako vždy, ti Číňani vyrábějící sami a levněji)

    - zakázaly se de-facto inertní "eco-friendly" žárovky (zobecněně sklo + kousek wolframu)

    - de-facto se zavedly drahé hnusy plné luminoforů nechutné chemie (při rozbití anebo po skončení provozu by se to mělo likvidovat jak extra nebezpečný toxický odpad), nacpané elektronikou pro řízení výboje, s relativně dlouhým náběhem (rychle startovaly jen ty extra drahé) a následně průběžným poklesem svítivosti s dobou provozu (oko se naneštěstí velmi dynamicky přizpůsobuje, ale nikdo naneštěstí už nedohledá a nezjistí kolik zhoršení zraku bylo z málo světla, i když na začátku s novými žárovkami to bylo přece fajn) a za to se donutili lidi a firmy vyházet ranec peněz. A ta spotřeba vůči srovnatelné svítivosti žárovek byla tak nejlépe 1:3 až 1:4 (a ty předřadníky v patici často fakt dost topily)

    - teprve až přišly vysokosvítivé LED a ještě k tomu bílé (sláva tomu Japonci + tomu rozjetí megavýroby v CN) se dá něco říct o důstojné náhradě, relativně přijatelném složení materiálů a hlavně také ceně (při spotřebě na svítivost proti žárovkám cca 1:10)

    Takže to byl vynucený mezikrok za spoustu zbytečně vyhozených peněz...
    ...a teď se dějiny v duchu "nejlepších tradic" (nepoučitelné) EU opět opakují
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: ó ano, LEDky ... jak všichni budou muset vyházet všechny svoje hodnotné křišťálové lustry se zlatými detaily, protože zářivky jsou hnusné a LEDky jsou tak drahé, že nebude na chleba. Navíc ty LEDky nic nevydrží a jsou také hnusné. Hahaha :D
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Ja si vzdy vzpomenu na ten krik ohledne EU a zarovek, “strasny direktivni peklo” to bylo, teda vlastne krome te diskuze kolem toho si zadnou komplikaci nevybavuju… a diky tomu narizeni to proste probehlo o par let drive nez se to stalo samo… u EV si myslim, ze to bude obracene, samovolne se to stane jeste pred narizenim.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    R_U_SIRIOUS: nj, ty neglyfosáty jsou pořádnej voser! Extrémní zhoršení čištění od plevele! Zmar! :)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    CRAZY_IVAN: Přidal bych jen ještě glyfosát. Ten je taky direktivně plánovaně zakázanej. Ale jak to pěkně čistilo zahrádku, že? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam