• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Belgie nevim (ale jo, pristi rok zaviraj jeden jadernej blok) ale Nizozemsku by se hodilo tech cca 10GW co ma Kalifornie

    Benelux to (energetickou transformaci) bude mit do 2030 vyreseny myslim
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Dalsi houby po desti

    Battery storage deployment in Canada kicks into gear – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2024/07/11/battery-storage-deployment-in-canada-kicks-into-gear/

    India’s battery storage capacity hits 219.1 MWh – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2024/07/10/indias-battery-storage-capacity-hits-219-1-mwh/

    Engie breaks ground on 800 MWh battery in Belgium – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2024/07/10/engie-breaks-ground-on-800-mwh-battery-in-belgium/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MMORT7: Stejne to ma Dansko treba.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Jen si tu odložím jeden můj oblíbený odkaz
    Liebreich: ‘Oil sector is lobbying for inefficient hydrogen cars because it wants to delay electrification’ | Recharge
    https://www.rechargenews.com/energy-transition/liebreich-oil-sector-is-lobbying-for-inefficient-hydrogen-cars-because-it-wants-to-delay-electrification-/2-1-1033226?zephr_sso_ott=mzFkFo
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PAN_SPRCHA: Pomalu pomalu : v EU si uz muzeme nabijet mopedy i auta pres USB-C!
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    SHEFIK: tak třeba na thajwanu mají elektrický mopedy naprosto jednoduchý systém kdy se moped prodává bez baterie za zlomek ceny spalovacího. Baterie se pak mění za poplatek už nabité v nabíjecích stanicích, který jsou má každým rohu.

    Ale to jde v Asii.

    U nás jede EU tak 10% direktivně co Asijské země a už z toho se všichni můžou podělat.

    V Asii prostě vláda řekne tohle je univerzální systém a ten budete teď všichni používat....od zítra. A zítra tak všichni jedou.

    V Bruselu se řekne: a mohli byste prosím, možná jednou třeba za 15 let přejít na tohle........a všichni hned že strašlivý diktát a trpíme pod strašnou nesvobodou.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: Aha:

    Prices for public charging or battery swapping are regulated, typically using the industrial electricity price plus a maximum service fee with time-of-use price differentials. Each province sets its own public charging price. Prices range from RMB 0.4/kWh to RMB 2/kWh, with RMB 1.5/kWh ($0.23/kWh) as a typical mid-price. Home charging in China generally employs the residential electricity price

    C: Electric Vehicles - Guide to Chinese Climate Policy
    https://chineseclimatepolicy.oxfordenergy.org/book-content/domestic-policies/vehicles/electric-vehicles/#:~:text=Each%20province%20sets%20its%20own,employs%20the%20residential%20electricity%20price.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: Je to agentura jeden zong povidal. Takhle mi to vysvetlovali Cinani.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MAKROUSEK: to tvrzeni muzes nejak podporit?

    Protoze podle tohohle clanku zadny subsidy na ev charging nevidim. Naopak, v roce 2023 velke chargery preklasifikovany na 'industrial' a zdrazeni (ruzne) v regionech, v praci, doma... zadnou jednotne stanovenou cenu taky nevidim

    Electric cars get cheaper, charging them gets more expensive - SHINE News
    https://www.shine.cn/news/in-focus/2308126413/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: V Cine je hlavni to, ze vsude jsou Superchargery a cena je stejna, at to clovek nabiji u baraku ze zasuvky nebo ze Superchargeru. Tohle stanovila vlada a vyrobci se holt prizpusobili. Takze elektromobily jsou cenove stejne, jako normalni auta a pak na provoz tak 20% vuci normalnim autum. Dokud tohle nebude direktivne dano zvrchu, nebudou v Evrope elektromobily.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PAN_SPRCHA: kdyz nekoukas jen po evrope a usa, tak na dalnym vychode EVs davno nejsou jen pro bohaty. Vim, ze tam byly od statu ulevy na rozjezd technologii a vyroby, ale as-is uz to ze strany statu tak supportovany neni - ten obchodni model kterej v Cine jedou je diky levnejsim bateriim na dojezd cca 150-200km a mensich autech (v pripade motorek a trikolek, je ta elektrifikace v cine jeste masivnejsi)

    China's EV sales share reaches 40% in May - electrive.com
    https://www.electrive.com/2024/06/17/china-ev-share-reaches-40-in-may/
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    PES
    PES --- ---
    GOR: tak snad se bavíme o výsledku, tedy o tom paskvilu, který tu vznikl... o technice jako takové to samo není, ta se dá použít dobře i špatně.
    GOR
    GOR --- ---
    PES: Vis, jenze fotovoltaika za solarni tunel nemuze. Muzou za nej politici.

    Vsimni si, ze v Polsku je 18 GW fotovoltaiky a efekt ma opacnej, tj. provozovatele prodavaji za trzni ceny a nadbytek z titulu CFD sypou do eraru. Ajvej.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Ukazuje to jediný fakt: stále nesmyslně žereme uhlí, ropu a zemní plyn.

    Samé chuťovky, které tady stejně nesmyslně obhajuješ.
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tak když těm zdrojům nejdřív napálíš emisenky a pak to musíš dotovat, tak dostaneš akorát nesmyslná čísla...
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Opět seš mimo realitu.

    Fosilní průmysl dostává v Česku vyšší dotace než obnovitelné zdroje — Solární Novinky
    https://www.solarninovinky.cz/fosilni-prumysl-dostava-v-cesku-vyssi-dotace-nez-obnovitelne-zdroje/

    Zatímco dotační program na obnovitelné zdroje a zateplování Nová zelená úsporám má na období 2021-2030 alokaci 39 miliard korun, jen v roce 2020 činil souhrn implicitních fosilních dotací v ČR 230 miliard. Vládní dotace na podporu fosilních zdrojů navíc v posledních letech narůstají. Mezi lety 2016 a 2021 v Česku vzrostla přímo investovaná částka v případě uhlí, ropy i zemního plynu.

    Podle Centra pro dopravu a energetiku ale růst dotací do fosilních paliv převládá i celosvětově. Podle březnové zprávy CAN Europe šlo v roce 2021 na jejich podporu dvakrát více peněz než na podporu obnovitelných zdrojů energie. Během období 2012-2021 pak dotace do fosilních paliv celkově klesly pouze minimálně, z 1,2 % světového HDP v roce 2012 na 0,8 % světového HDP v roce 2021.
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: ovšem solární tunel se přece už přiznal... to je reálná věc, která nás stála kolik? Střízlivě se uvádí minimálně 600 mld. (reálně 800 mld. - 1 bilión) a to nikdo nespočítá škody, které vznikly kvůli zdražení energie (tj. kolik firmy ztratily kšeftů kvůli ceně)...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Výborně, to máme elektroauta baaad, Eurosajuz a žárovky odškrtnutý, už jenom sladká tečka na závěr v podobě solárního tunelu a máme dnešní hostinu za sebou!
    PES
    PES --- ---
    CRAZY_IVAN: Luminoforky byly hnusně a byly i drahé...

    ...ono nakonec všechno by bylo drahé, nebýt těch proklínaných Číňanů, co se ti Číňani stali globálními továrnami světa.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam