• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Protoze v Evrope lidi nemakaj, tak jednoduche to je. Kazdy chce work / life balance a hlavne 32 hodin pracovni tyden za alespon 100 tisic korun mesicne.
    PES
    PES --- ---
    KUTAS: CN levnější energie, zajistili se i zdroji surovin (též levně a spoustu z nich, zvláště vzácné kovy apod. dokonce dost ovládají) - prostě s hloupou a krátkozrakou politikou EU se tomu moc konkurovat nedá (všechny extra Nařízení a Regulace či omezení k tomu také moc nepomáhají)...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    HANZS: proto by mě zajímala ta podpora ze strany vlády aneb jestliže to umí postavit BYD, proč by to neměly umět evropské automobilky? Aneb ta výrobní cena bude postupně jen klesat a prostě nechceš ztratit trh, protože nechceš přijít o velkou marži.
    Samozřejmě pokud je to pořád i v Číně brutálně dotovanej byznys a ty baterky (vše ostatní musí být na výrobu levnější než u ICE) jsou pořád ještě drahé, pak tam ještě nejsme.
    HANZS
    HANZS --- ---
    KUTAS: Jako nevím kolik jim vláda sype, ale údajně je tak kolem 50ti výrobců EV a docela krvavá konkurence, takže všichni se snaží přežít...
    A evropské automobilky nezačnou sypat EV za 15k EUR, to prostě nejde, neumí to vyrobit za tyhle peníze...
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: tak budou ještě vyšší...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: EU cla na čínský elektroauta už jsou někde mezi 25-50%, ale nenechte se rušit v úvahách
    PES
    PES --- ---
    KUTAS: spíš než dotace v Evropě tak cla na CN EV...
    ...jinak jen krvácíš (a to nejde donekonečna) a zbytečně.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Mě by docela dost zajímalo, jak jsou ty EV podporované v Číně, kolik těm výrobcům reálně vláda sype. Protože se obávám, že v téhle fázi jsou dotace už jenom taková levná droga - alá nestíhám termíny, tak si dám perník, abych x nocí nespal a makal jako šroub - krátkodobě to funguje, dlouhodobě to jen odkládá problém.
    Prostě už bych od evropských automobilek čekal, že začnou na trh sypat levné EV (cca 15k EUR) a dotace spíš směřovat k veřejným dobíječkám na sidlištích z lamp nebo z chodníků. Ale samozřejmě pokud to Čína pořád silně sponzoruje, tak mají asi dotace v Evropě smysl.
    HANZS
    HANZS --- ---
    A jinak k původnímu tématu pokut, když firma produkuje vozidla s průměrem nad 95g Co2.
    Renault/Dacia se na to rozhodli vyzrát tím, že tlačí naplno LPG - auto na LPG má 72g Co2 vs. 95g Co2 benzín.
    Takže mi v autosalonu Dacia říkali, že aktuálně prodávají většinu nových aut na LPG.
    Je to logický přístup - malé EV auto by bylo prostě drahé, tak jdou cestou LPG...

    Jo a něměcký ministr Habeck slíbil VW pomoc tím, že vládá opět dá dotace na EV - tím pádem více prodaných EV od VW, méně propouštění... :)
    HANZS
    HANZS --- ---
    KUTAS: Jako "Hype křivka" je dle mého mnohem blíže realitě, než S-křivka, kterou tu obhajoval Necroman a rádí jí používají i další EV vizionáři. I podle mě EV jednoho dne převáží i v Evropě - ale aktuálně k tomu nejsou dostatečné podmínky.
    Zatím se ta penetrace výrazně omezuje na uživatele, kteří mohou v klidu nabíjet doma/ v práci.

    Jinak nechci se moc handrkovat o tom co má menší spotřebu, dalo by se na to koukat z různých úhlů, ale na dálnici při rychlosti 130km/h a použití dálniční rychlonabíječky, vyjde cena lépe pro nafťák. (nějakých 6,7x32kč vs. 20x16kč (nabíjení 16kč, když jsem členem sítě).
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    BLOWUP: Vyjádření na úrovni a ještě k věci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    R_U_SIRIOUS: haha :)
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    GOR: bohuzel..
    GOR
    GOR --- ---
    NYRLEM: CfD pro vetrniky 100-120 EUR/MWh... To me zajima. Je to neco verejneho?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MAKROUSEK: Zase mas pravdu. Ano byl by to castecny kolaps Evropskeho automobiloveho prumyslu a pad CR do ekonomicke temnoty (nas prumysl je hodne automotive ).

    Kdo a proc za to muze? Rozebiram zde : [PETER_PAN @ Věci Veřejné - Má dneska přes čtyři tisíce reakcí.]
    Tzn. neni 1 pricina.
    - EU regulace a spatne nastaveny system dotaci ? - ano
    - Automobilky co zaspaly a lobovaly za to protahnout spalovaky kam az to jde ? - ano
    - Levicove mysleni natlakovych skupin jako odbory ? - ano
    - Cilene dezinformace ruznych Kretinskych tak aby verejnost byla proti ? - ano
    - Politici co z ideologickych i nekompetentnich duvodu delaji rozhodnuti co nejsou data driven ? - ano
    - Zeleni aktivisti kteri tema uchopili a znemoznili tak ze proti sobe postvali verejnost ? - ano

    Takze asi tak k pricinam. A Cina je ted historicky poprve v situaci ze ma know-how ktere bude branit pred kopirovanim :-)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    PETER_PAN: představa je to hezká ale stát neuvažuje tak že by přemýšlel na co potřebuje peníze a pak se snažil propojit s relevantním zdrojem financí.

    Stát prostě funguje tak že shromáždí všechny peníze co mu u voličů a soudů projde a pak teprve přemýšlí kde je utratit.

    Takže hned jak bude dost elektromobilů aby to byl viditelný zdroj peněz tak se zdání jejich používání s výmluvou na diskriminaci jiných pohonů prostě proto že to bude další možný zdroj peněz do státní pokladny
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    MMORT7: píšu že má sloužit, ne že slouží.
    .
    Každopádně je to daň která je diskriminační a pokud se syngasem zmizí i možné zatížení povolenkou není důvod ji mít

    Nahradí ji silniční daň která bude stejná pro všechny druhy emisně neutrálních pohonů
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PAN_SPRCHA: To je dobrej point a budouci neplanovane externality EV. Ma to ale vic rovin. Tak jako ze zacatku byly solary dotovane a ted je cena uz takova ze dotace nemaji opodstatneni (pokles pod 1/10 ceny za mene jak 2 dekady), tak stejne tak nektere soucasne dotace nebudou technicky potreba. A tyhle penize se muzou uvolnit do infrastruktury. Co dneska jeste hodne celosvetove dotujeme? Dost fosilni prumysl - porad jsou intervence co se infrastruktury, rezerv a pobidek tyce. Tohle jsou velke castky ktere muzou jit do silnicni infrastruktury.

    Dalsi dil pak bude nejaka forma vyssi silnicni dane. Muzeme to udelat od km, s cim ideove nesouhlasim, nebo formou silnicni dane.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    PAN_SPRCHA: A tuhle pohádku si vzal kde?
    " dneska platíš spotřební daň z benzínu ta má sloužit k údržbě a výstavbě silnic ok".
    Sice se to traduje podobně jako Klausem rozkradeny důchodový účet, ale je to asi stejná blbost.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PAN_SPRCHA: Mimochodem tedka u nas na kongresu Rakusaci prezentovali H2 a CO2 sit jako hotovou vec. A ze pry pry pri cene 300 euro za tunu CO2 se sit i vyplati a budou ho prodavat chemickam a letistim (ktere budou syntetizovat kerosen, aby mohla letat C neutralni létadla).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam