OMNIHASH: ne, není to "přeřeknutí": spíš z toho vyplývá otázka, na kolik procent výkonu tento 20 kW motor běží v režimu letu cestovní rychlostí (tedy nikoliv během startu a stoupání). Pro dostatečně dobře zdokumentovaný existující paraglide by dle jeho známých parametrů tento cestovní výkon mělo jít dopočítat (jinak samozřejmě jsem nezapočítal ztráty na vrtuli, i když jsem sem dodal graf účinnost jednoho konkrétního typu vrtule, a ta je celkem slušná - místo ztrát jsem ale počítal s dost pesimistickými čísly popisujícími klouzavost, plošné zatížení, účinnost FV, apod.)
jinak můj výpočet byl zobecněný na 1m2 plochy libovolně velkého paraglide... nemluvil jsem (úmyslně) o tom, kolik váží padák, kolik motor s vrtulí, kolik pilot, a kolik m2 tedy padák musí mít.
a každopádně: solární paraglide je "neutrální projekt" - jak říkám, nepřikládám tomu velký praktický význam, i když čistě pro zábavu bych se klidně na stavbě něčeho takového podílel. (zase skládací a ohebné solární panely mě zajímaly vždy, a zkombinovat je s paraglidem mě přijde vtipné - i kdyby jejich hlavní využití bylo třeba na solární dobíjení elektrokola někde v létě, na louce u cesty...)